Andrzejk i2009 OWT scenariusz.doc

(30 KB) Pobierz
Scenariusz spotkania andrzejkowego OWT 30

Scenariusz spotkania andrzejkowego OWT 30.11.2009r.

 

Temat: Andrzejkowe wróżby i zabawy

 

Cel główny:

 

- kształtowanie postawy szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego.

 

Cele operacyjne:

- zna zwyczaje i tradycje andrzejkowe,

- poszerza zasób słownictwa,

- umie wyrażać uczucia i przeżywać radość zabawy z kolegami, koleżankami i rodzicami,

- integruje się w zabawie i umie współdziałać z grupą kolegów i koleżanek.

 

 

Przebieg zabawy:

1.      Przywitanie dzieci z wróżką

2.      Zabawy Andrzejkowe, część zabaw prowadzona z 3 grupami, część w każdej oddzielnie). W tym czasie pozostałe 2 grupy była w salach z  wróżbami.

3.      Zabawy przeplatane piosenką "Jedzie pociąg z daleka" którym dojeżdżamy do
kolejnej zabawy - Czarownica opowiada o krainie do której dojedziemy


Baba Jaga patrzy (Zadaniem dzieci jest dotarcie do Baby Jagi w jak
najkrótszym czasie, przyjmując nieruchomo różne pozy- wygrywające dziecko
staje się naczelnym magiem/ konduktorem i prowadzi dzieci do piosenki
"Jedzie pociąg z daleka" do czarodziejskiej krainy)

Tańce z miotłą - integracja ( wcześniej przy mniejszej ilości dzieci
każde dziecko może przedstawić się miotle z ukłonem i/lub pokazać co można
zrobić z miotłą ew. bąbelkiem- maskotką czarownicy- mamy też prawdziwą
myszkę, ale to opcja dla starszych dzieci.

Taniec: Uczestnicy tańczą w rytm muzyki i jednocześnie przekazując sobie
wzajemnie miotłę. W chwili, gdy prowadzący przerywa muzykę - osoba, która
została z miotłą w ręku, tańczy z nią indywidualnie na parkiecie - lub
dostaje zadanie przedstawić się zrobić straszną minę)

Przechodzenie pod miotłą (obniżamy miotłę coraz niżej - wygrywa ten kto
nie dotkanie miotły w wersji najniższej - nagroda - wróżby z baniek
mydlanych- wróżby- duża bańka duży urośniesz, dużo małych baniek - dużo
przyjaciół itp)

Czarodziejska podróż -" (zabawa wykorzystująca metodę ruchu rozwijającego
przy muzyce, prowadzący zajęcia wydaje polecenia zmieniając się w zwierzątka
które poruszają się w różny sposób w różnym tempie)

Stonoga ( Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga/Każda inna jej noga, jej
noga BĘC!
Po BĘC wszyscy stają z szeroko rozstawionymi nogami, a ostatnia osoba
przechodzi pod nimi

Taniec w parach na gazetach lub pojedyńczo zmniejszające się wyspy z
wykorzystaniem gazet które po każdym zatrzymaniu muzyki zmniejszamy -
wygrywa ten, kto nie zejdzie z gazety (możliwa nagroda - wybór zawodu-
czarodziejskie karteczki z symbolami/nazwami zawodów do odgadnięcia przez
podgrzanie ogniem świecy)

Jedzie pociąg pomiędzy wyspami

Gazetowe krasnoludki ( 2 lub 4 grupy przedszkolaków pod opieką pań
wybierają spośród siebie najsprytniejszego i z pomocą gazet i taśmy klejącej
robią z niego krasnoludka)

Krasnoludki dzielą dzieci na dziewczynki i chłopców i jadą do Kariny wróżb-
jedzie pociąg

Wróżba z butów- kogo pierwszy but za progiem pierwszy będzie miał ślub-
buty przekładają krasnoludki

Teraz mieszamy wszystkie buty na środku Krasnoludki mają za zadanie znaleźć
pary butów

Buty w pary (Po dobraniu pary krasnoludek staje naprzeciwko dzieci i
mówi: "Mam dziś kłopot- kłopot wielki, komu oddać pantofelki". Dziecko do
którego należą kapcie podnosi się z miejsca i dziękuje krasnoludkowi za
pomoc. Staje w miejscu wyznaczonym przez krasnala- po dobraniu wszystkich
par liczymy ilość dzieci którym krasnoludki odnalazły buty- krasnoludek
wygrywający na początku pociągu)

Rozbieranie krasnoludka + wróżby na spełnienie życzenia (z oddartych
magicznych ubranek robimy kulki spełniające życzenia - należy pomyśleć
życzenie zrobić obrót i wrzucić do kosza kulkę/trzy próby na każdą kulkę/ -
zabawa do wysprzątania wszystkich papierków)

(Dzieci do domu - zabawa uspakajająca dzieci)

lub "Jedzie pociąg" po którym siadamy i relaksujemy się po ciężkiej podróży

Polowanie na smoka ( przechodzenie przez różne miejsca z pokazywaniem i
refrenem- po znalezieniu smoka ucieczka i powrót do bezpiecznego domu przez
poprzednie miejsca)

Jedzie pociąg wsiadamy do pociągu i jedziemy nauczyć się zaklęć na smoki

Magiczne pląsy - taneczne czarowanie i zaklęcia odstraszające smoki i
pomagające w innych czarach
 

Zabawa grupowa dodatkowa "Pilnuj skarbu"


4. Pasowanie na maga i wróżkę- ogień chemiczny (bezpieczna
święcąca od 1- 3 godzin pałeczka z możliwością zawieszenia na rękę) -
każde dziecko dostaje magiczną różdżkę na oczach dziecka odpalamy różdżkę
(przełamanie- dziecko samo macha różdżką, która zaczyna świecić) i pasujemy
go na maga/ wróżkę

5. Wróżby andrzejkowe, przygotowane w salach:

I „Kim będę w przyszłości” z wykorzystaniem obrazków, gula-hop i butelki

II „Kolory” – dobre rady dla dzieci

III „Co powie kwiatek?” z wykorzystaniem krzesełek obrazków kwiatów i przepowiedniach

IV „Filiżanki” – co czeka dz. w niedalekiej przyszłości.

V „Lanie wosku”.

6. Pożegnanie.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin