PROGRAM WYCHOWAWCZY DLA GRUPY 6 LATKÓW.doc

(57 KB) Pobierz
PROGRAM WYCHOWAWCZY DLA GRUPY 6 LATKÓW „SOWY”

PROGRAM WYCHOWAWCZY DLA GRUPY 3 LATKÓW „PUCHATKI

NA ROK SZKOLNY 2009/2010

HASŁO: JESTEM DOBRYM KOLEGĄ I TWÓRCZYM PRZEDSZKOLAKIEM

ETAPY

 

CELE

GŁÓWNE ZADANIA

SPOSOBY REALIZACJI

TERMINY

ODPOWIEDZIALNI

I.

Zintegrowanie   miniśrodowisk

Radość i zadowolenie z bycia razem. Otwartość w wyrażaniu uczuć, zapał i motywacja do działania.

1. Poczucie bezpieczeństwa w swojej grupie.

 

 

 

 

 

 

2. Uroczystości urodzin i imienin dzieci.

 

 

3. Uroczystości przedszkolne.

 

 

4. Zajęcia otwarte, dni otwarte, warsztaty z rodzicami.

 

5. Kształtowanie poczucia przynależności do środowiska lokalnego.

 

 

 

 

6. Organizowanie spacerów i wycieczek okolicznościowych

Tworzenie wspólnie z dziećmi odpowiedniej atmosfery, opartej na życzliwości, przyjaźni i opiekuńczości w stosunku do potrzebujących pomocy.

 

Prowadzenie zabaw integracyjnych.

 

Współdziałanie z nauczycielką w przygotowaniu niespodzianek. Składanie życzeń solenizantom.

 

Udział dzieci w przygotowaniu uroczystości zgodnie z kalendarzem imprez.

 

Dni otwarte dla rodziców.

 

 

 

Realizacja Planu Patriotycznego:

Przygotowanie kącika patriotycznego

Prowadzenie rozmów n/t bycia Polakiem, rozpoznawania godła i barw narodowych, zabytków Iławy i okolic.

Zapewnienie stałego kontaktu z przyrodą.

 

Systematycznie.

Nauczycielki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg harmonogramu imprez

Nauczycielki

 

W każdą 1 środę miesiąca

 

 

I.2010

W ciągu roku/wg tematyki kompleksowej

 

 

 

 

W ciągu roku/ wg tematyki kompleksowej

II.

Nauczanie wzajemnego komunikowania się oraz rozwiązywania konfliktów

Ośmielanie i zwiększanie otwartości dzieci poprzez zabawę, podtrzymywanie poczucia własnej wartości w kontakcie z nauczycielkami oraz rówieśnikami

1.Zapoznanie z narzędziami komunikacyjnymi i wykorzystywanie ich w codziennym życiu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Wypracowanie własnych zasad postępowania.

Osłuchanie z poprawną mową potoczną.

 

Rozmowy z dziećmi n/t postępowania bohaterów literatury dziecięcej.

 

Wdrażanie do umiejętnego korzystania i poszanowania książek.

 

Akcja „Cała Polska czyta dzieciom”.

 

Przyzwyczajenie do zgodnej zabawy.

 

Zgłaszanie przez dz potrzeb i napotkanych trudności w czasie zabaw i wykonywanych czynności.

 

Przestrzeganie praw i obowiązków – zapoznanie z nimi dzieci i rodziców.

 

Prowadzenie tematyki kompleksowej z zakresu savoir-vivre.

 

Zapoznanie dzieci i rodziców z „Katalogiem nagradzania”.

 

Respektowanie potrzeb i praw innych członków grupy

 

W ciągu roku.

Nauczycielki

 

Systematycznie.

Nauczycielki

 

 

W ciągu roku. Współpraca z rodzicami.

 

W ciągu roku.

Nauczycielki

 

 

 

 

Systematycznie, w ciągu roku

Systematycznie, w ciągu roku

III.

Stwarzanie miłej atmosfery

Zdobycie przez dziecko umiejętności odróżniania dobra od zła oraz odczuwania radości spowodowanej własnym pozytywnym zachowaniem

1. Wdrażanie do przestrzegania zasad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Wspólna zabawa karnawałowa

 

 

 

3. Uczestnictwo w imprezach okolicznościowych

Prowadzenie zabaw integrujących grupę.

 

Tworzenie atmosfery sprzyjającej ufnemu i bezpośredniemu zwracaniu się do nauczycielek, pracowników przedszkola.

 

Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców.

 

Kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy. Estetycznego poruszania się a takt muzyki.

 

 

Przygotowanie dzieci do udziału w różnych uroczystościach

 

 

W ciągu roku.

Nauczycielki

 

- // -

 

 

 

 

 

 

 

- // -

 

 

 

 

W ciągu roku

Nauczycielki

Współpraca z rodzicami

 

IV.

Integracja przedszkola i domu rodzinnego dziecka

Włączanie w proces wychowania środowiskowego rodziców

1. Pedagogizacja rodziców

 

 

 

 

 

Stosowanie różnych form współpracy z rodzicami (pedagogizacja rodziców, warsztaty twórcze, prelekcje, kontakty indywidualne)

Wg harmonogramu współpracy z rodzicami

V.

Wprowadzenie dziecka w świat pozytywnych wartości: dobro, piękno, prawda, miłość.

Nabycie umiejętności oceny bohaterów literackich.

 

 

 

 

 

 

Nabycie umiejętności wyrażania przeżyć w formie artystycznej

1. Swobodne wypowiedzi dzieci n/t postaw bohaterów

 

 

 

 

 

 

 

2. Kształtowanie umiejętności wyrażania przeżyć w powiązaniu z treścią utworów literackich w różnych formach artystycznych.

Prowadzenie cyklu zajęć: „Dobro, prawda, miłość, piękno”.

 

Udział w teatrzykach, przedstawieniach, inscenizacjach

 

Wyrażanie emocji, przeżyć poprzez twórczość plastyczną.

 

Zorganizowanie wystawy prac plastyczno – technicznych na terenie przedszkola, Bibliotece Miejskiej.

technicznych dzieci

W ciągu roku.

Nauczycielki

 

- // -

 

 

 

 

 

W ciągu roku.

Nauczycielki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała: Bogumiła Dymek

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin