Opracowanie mgr Beata Piekarska
Umiejętność ogólna – Znajomość zasad i norm panujących w życiu społecznym
Umiejętności szczegółowe ;
1. Określanie i dostrzeganie negatywnych zachowań innych;
2. Uzasadnianie oceny postawy bohatera literackiego;
3. Posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi;
4. Przyjmowanie obowiązków wywiązywanie się z nich;
5. dostrzeganie wartości w sztuce i sporcie;
6. dobór narzędzi do materiału;
7. Klasyfikowanie figur geometrycznych i przedmiotów według jednej cechy, dwóch i więcej.
Zadania
-Co widzisz na obrazku?
- Pokaż jak wchodzi dźwięk
•Wysłuchaj nagrania Niedokończone życzenia. Przeczytaj wyrazy. Zabawa ruchowa Witamy się różnymi częściami ciała
- Weź udział w ćwiczeniach oddechowych Mroźny wiatr
- Pomóż znaleźć drogę do domu Leonowi.
- Rozwiążcie zagadki o tematyce zimowej. Policz ile masz punktów. Kto z was uzyskał największą ilość punktów?
• Narysuj plakat zachęcający do używania dobrych słów; wybierzcie najciekawsze prace i zróbcie z nich wystawę.
♪Nauczymy się piosenki Dobre zwyczaje. O czy opowiada piosenka? Zabawa ruchowa wysnuta z treści piosenki.
- Pokoloruj obrazek wg instrukcji.
- Ułóż historyjkę obrazkową i uzasadnij swój wybór.
- Rytmicznie wyklaszcz rymowankę Idzie rak.
• Przygotujcie paczki dla lalek wg zasady każdy ma dostać tyle samo. Złóżcie lalkom życzenia. Sprawdźcie czy każda lalka dostała prezent. Taniec z lalką.
- Znajdź obrazek odpowiadający opisowi.
- Ułóż melodię do fragmentu wiersza.
• Wytnij z gazety obrazki przedstawiające zimę, dlaczego wybrałeś ten obrazek? Spróbuj skopiować obrazek; wypełnij obrazek kolorami.
• Posłuchajcie opowiadania W. Chotomskiej Trzymaj się Kamil. Opowiedz, co spotkało chłopca. Jak wyglądał Twój pierwszy dzień w przedszkolu.
- Używając określeń do tyłu, do przodu, w lewo, w prawo, pomóż znaleźć koledze niespodziankę.
- Policz ile dzieci jest na obrazku.
- Wyklaszcz rytm tak jak ja.
• Wydrap na czarnym tle twarz pogodną i groźną. Odnajdź w czasopiśmie twarze pogodną i groźną, wytnij i przyklej do odpowiednich kart. Robimy miny do lustra: groźne, wesołe smutne, itd.
- O kim mówię, udziel odpowiedzi całym zdaniem.
- Wybierz rolę, którą chciałbyś zagrać w inscenizacji piosenki Piękne zwyczaje.
- Wysłuchaj rytm bicia własnego serca i pokaż go ruchem ręki.
•Pomalujcie swoje twarze tak by były radosne i pogodne. Wspólny taniec i śpiewanie znanych dzieciom piosenek.
- Dokonaj oceny pracy dyżurnych. Zwróć uwagę, czy buli uprzejmi i grzeczni wobec innych.
-Posłuchajcie opowiadania Mateuszek na zaczarowanej wyspie.
•Wskaż skutki niewłaściwego zachowania się Mateuszka. Powiedz jak należy zachowywać się w stosunku do innych. Narysuj ilustrację do opowiadania Mateuszek na zaczarowanej wyspie.
- Złóż obrazek w sensowną całość.
- Podziel słowa na sylaby.
- Ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach sss, szu- szu, der-der, trach- trach.
•Zapoznanie z piosenką Tyś za wodą, ja za wodą. Śpiewając rysuj wzór graficzny w powietrzu a następnie po śladzie na tatce z kaszą.
- Odszukaj na rysunku wyróżnione elementy. Obrysuj je pętlą.
- Wypowiedź głośno nazwy rysunków i połącz ze sobą te, których nazwy brzmią jednakowo.
• Posłuchajcie wiersza J. Brzechwy pt. Kwoka. Wskaż złe postępowanie kwoki wobec jej przyjaciół; powiedz, w jaki sposób należy być uprzejmym wobec swoich gości. Zabawmy się w teatr. Za pomocą sylwet pokażcie jak niewłaściwie zachowała się kwoka.
• Pogrupujcie przedmioty przedstawione na obrazkach i określcie przyjęte kryterium. W którym zbiorze jast więcej elementów?
- Na dużym arkuszu papieru zaczynając od środka narysujcie ślimaka.
- Zgadnij, co jest w zaczarowanym worku?
- Zabawa oddechowa Piórka.
• Wylosuj obrazek, i zastanów się, co powiedziały dzieci z obrazka, wymyśl tytuł dla swojego obrazka. Spróbuj przeczytać napisy.
•Naucz się nowej zabawy ze śpiewem Przyjaciółka. Opowiedz o swojej przyjaciółce. Narysuj jej portret.
-Posegreguj obrazki wg zasady Co do czego pasuje.
- Dokończcie rysować zwierzątka i pokoloruj je najładniej jak potrafisz.
- Posprzątajcie w kąciku przyrody, zetrzyjcie kurze, podlejcie kwiaty.
• Weźcie udział w quizie Drzewko pełne dobrych słów; o to Wasze zadania:
* odszukajcie koperty z zadaniami;
* zagrajcie piosenkę Dobre zwyczaje;
* rozwiążcie rebus słowno-rysunkowy
Jeżeli wypełnicie wszystkie zadania uzyskacie tytuł Zdobywców słów kluczy.
- Odwiedzimy Maluchy, pobawmy się wspólnie. Czy zachowywałeś się w czasie odwiedzin właściwie?
- Ułóż historyjkę obrazkową pod tytułem Czarodziejskie słowo
mariadylo