Karty pracy z edukacji polonistycznej klasa 2
Temat : Zwracamy uwagę na znaki i korzystamy ze znaków
W naszym codziennym życiu korzystamy z różnych znaków są to :
cyfry i litery
1 7 10 3 5 a g f k w
gesty
znaki ułatwiające nam obserwację w terenie
znaki na ubraniach
znaki na zabawkach
drogowskazy
1. Podpisz znaki odpowiednimi wyrazami.
a , n
2 7
2. Uzupełnij zdania wyrazami.
drogowskazy , celu, one, życie
Czytaj , a
trafisz do .
Ułatwiają nam
życie .
3. Ułóż puzzle i wklej do zeszytu . Podpisz co to za rodzaj znaku.
( nauczyciel sam tnie rysunek )
Temat : Wynalazki , które ułatwiają życie.
Zdobycia cywilizacji czyli nowe technologie i rozwiązania ułatwiają człowiekowi życie. Wiele lat temu wynaleziono koło, które służy po dzień dzisiejszy człowiekowi. Koła są w rowerach, samochodach, rolkach i etc Dzięki nim poruszają się te maszyny. Ważnym wynalazkiem był ogień, dzięki temu ludzie mogą gotować, ogrzewać domy. Innym ważnym wynalazkiem była żarówka, szklana bańka wypełniona gazem szlachetnym pod niskim ciśnieniem (argonem lub azotem), zawierająca drucik żarowy. Płynący przez niego prąd rozgrzewa go i powoduje jego świecenie. Istotnym wynalazkiem jest druk, jest to składanie tekstu z pojedynczych liter. Dzięki temu możemy czytać książki, gazety, czasopisma. Pióro wieczne to jeden z wynalazków towarzyszących człowiekowi od zarania dziejów. Wynalazek, który udoskonala się razem z rozwojem technologii dostępnej człowiekowi. Innym ważnym wynalazkiem była lampa naftowa, dzięki niej oświetlano wiele pomieszczeń. W dziejach ludzkości obserwujemy inne powstające wynalazki, które pozostały i towarzyszą nam po dzień dzisiejszy np. telefon, żelazko, szczepionki, leki, aparaty fotograficzne, zamki błyskawiczne –- suwaki, radio , telewizor i wiele innych.
koło
żarówka
lampa
pióro
ogień
telefon
1. Rozpoznaj i podpisz wynalazki.
2. Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.
ułatwiają człowiekowi życie. Wynalazki
żarówka, koło, Ważne telefon. wynalazki to
Temat: Smaczne, słodkie, ale........
Zmysł smaku pozwala nam na rozpoznawanie smaków : słonego, gorzkiego, kwaśnego i słodkiego. Melon, czekolada, grejpfrut ma gorzki smak, cytryna, jabłko, śmietana -kwaśny, miód, cukier, słonecznik- słodki, sól, ogórki kiszone, sos sojowy - słony smak.
Aby być zdrowym powinniśmy jeść owoce i warzywa, mięso i wędliny, nabiał, ryby, produkty zbożowe. W małych ilościach możemy jeść czekoladę, albowiem zawiera ona pierwiastek -– magnez, potrzebny naszemu organizmowi. Musimy unikać jedzenia słodyczy, bo są niezdrowe, powodują tycie i psucie się zębów.
Zasady zdrowego żywienia1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.2. Bądź codziennie aktywny fizycznie - ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy (na dole). 4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery. 5. Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych. 6. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce. 7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych.8. Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.9. Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę.10. Pij codziennie odpowiednią ilość wody.
1. Co jest kwaśne, gorzkie, słodkie i słone ? Dobierz rysunki z określeniami.
słony gorzki kwaśna słodki
2. Wklej do tabelki w odpowiednie miejsca rysunki przedstawiające produkty żywnościowe.
Zdrowe
Niezdrowe
3. Zdrowym być ! Jak dbać o zdrowie ? Podkreśl prawidłowe zdania.
...
bluza