1. Jaki jestem.docx

(18 KB) Pobierz

1.      Jaki jestem – tydzień I

Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności wskazywania i nazywania poszczególnych części ciała,

- podkreślenie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym żywieniu,

- podkreślenie wartości przyjaźni,

- rozwijanie sprawności manualnych.

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

To ja

 

– Podawanie informacji o sobie:

 

• określanie swoich cech fizycznych:

płci, wzrostu
(w odniesieniu

do innych), wieku, koloru osów, oczu.

 

– Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy wykorzystujące

dotyk, oglądanie siebie

w lustrze, rysowanie siebie, wskazywanie części ciała i nazywanie ich.

 

– Poznawanie takich wartości moralnych, jak: szacunek,

uczciwość, odpowiedzialność,

odwaga, sprawiedliwość,

szczęście, przyjaźń, miłość, piękno, mądrość poprzez przekaz osobowy nauczyciela, film, literaturę:

 

• dążenie do zrozumienia

i przeżywania wymienionych

wartości moralnych.

 

-  ruchowa,

- poznawcza,

- społeczna,

 

Ćwiczenia logorytmiczneTo jest Ania (według M. Bogdanowicz). Rozwijanie umiejętności wskazywania i nazywania wybranych części ciała.

 

Dziecko:

- prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała,

 

·         Zabawa ruchowa

rozwijająca szybką

reakcję na sygnał

„Zawody owoców

(według M. Staniek).

 

 

Rozcięte polowy sylwet, piosenka „Pięć paluszków”, małe piłeczki, lalka.

 

- językowa,

- poznawcza,

- zdrowotna,

 

Słuchanie opowiadania

I. Salach Co lubi jeść Zosia?” Podkreślenie znaczenia owoców
i warzyw w codziennym odżywianiu.

 

 

- wie, że należy jeść owoce i warzywa,

 

·         Zabawa ruchowa

z elementem

wnowagi Spacer

z jabłkiem.

 

 

Ilustracje do opowiadania, nagranie muzyki tanecznej.

 

- poznawcza,

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy z wykorzystaniem

piosenki Kot jest czysty.Wyraża muzykę ruchem i gestem. Porusza się rytmicznie do melodii.

 

- uczestniczy w zabawie ruchowej przy piosence,

- rozpoznaje znane melodie,

- próbuje śpiewać piosenkę,

 

 

·         Zabawa orientacyjno-

porządkowa

Rozsypane owoce.

 

Nagranie piosenki, obrazek brudnego chłopca, przybory służące do utrzymania czystości.

 

- społeczna,

- plastyczna,

 

Serduszko dla kolegi

wyklejanie konturów serca kawałeczkami czerwonego papieru. Zachęcanie do sprawiania bliskim radości, np. poprzez wykonanie drobnych upominków.

 

 

- wypełnia ograniczona powierzchnię kawałeczkami papieru,

 

·         Zabawy ruchowe
w ogrodzie przedszkolnym. Zachowanie zasad bezpieczeństwa.

 

 

Sylweta serca, czerwony papier, obrazki smutnego
i wesołego chłopca.

 

- poznawcza,

- społeczna

- językowa,

 

Teatrzyk kukiełkowy na podstawie wiersza Cz. Janczarskiego -

Przyjaciele zajączka”. Uświadomienie dzieciom wartości
i znaczenia przyjaźni.

 

- uważnie ogląda przedstawienie kukiełkowe,

- wie, kto to jest przyjaciel,

 

·         Spacery w pobliżu przedszkola. Obserwowanie zmian związanych z aktualna porą roku.

 

Tekst wiersza, kukiełki zwierzątek, karta pracy, paski kolorowej bibuły zawieszone na sznurku.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

„Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – K. Wlaźnik.

 

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin