1. Jesteśmy samodzielni w kuchni.docx

(20 KB) Pobierz

 

1.    Jesteśmy samodzielni w kuchni – tydzień I

 

Cele ogólne:

- zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem kuchni,

- poznanie pracy kucharki,

- rozwijanie umiejętności samodzielnego przygotowania kanapek,

- uświadamianie znaczenia właściwego zachowania się przy stole,

- rozwijanie sprawności manualnych, poszerzanie doświadczeń plastycznych.

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasza miejscowość, nasz region

 

- Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola:

 

- poznanie czynności, jakie wykonują osoby
z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi  pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

 

Dbamy o nasze zdrowie

 

- Zdrowa żywność:

- spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsam ), nabiału ( ograniczenie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczenie napojów gazowanych).

 

- poznawcza,

- językowa,

- społeczna

 

Zwiedzanie kuchni
w przedszkolu. Zapoznanie
z jej wyglądem
i wyposażeniem. Zwrócenie uwagi na pracę pani kucharki oraz na strój w jaki jest ubrana.

 

Dziecko:

- wie do czego służy przedszkolna kuchnia
i co się w niej znajduje,

- wyjaśnia, na czym polega praca kucharki,

 

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Z garnka do garnka.

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Zamieniamy się kubeczkami.

 

 

 

Treść wiersza, rymowanka „Kuchareczka”, rysunki garnków, tamburyn, obrazki
z artykułami spożywczymi.

- poznawcza

- społeczna

Wykonanie kolorowych kanapek z produktów lubianych przez dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego przygotowania kanapek. Zachęcanie do spożywania zdrowej żywności: warzyw, nabiału, razowego chleba.

 

- wie o zachowaniu higieny przed przystąpieniem do pracy z pożywieniem,

- stara się  być samodzielny,

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Przyjaciele Misia Uszatka.

 

Różne przedmioty
z kuchni, produkty do wykonania kanapek, plastikowe nożyki, talerze.

 

- poznawcza,

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy przy piosence „Wesoły czajnik” . Określenie charakteru i tempa piosenki, rozwijanie poczucia rytmu
i wrażliwości muzycznej. Rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

 

 

- uważnie słucha piosenki i próbuje powtarzać refren,

- wypowiada się na jej temat,

- rytmicznie klaszcze,

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Zagwiżdż jak czajnik,

 

 

Nagranie piosenki, pocięty na kawałki obrazek czajnika, bębenek, tamburyn.

 

 

- poznawcza,

- językowa,

- społeczna,

 

 

Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Gość”. Uświadamianie znaczenia właściwego i kulturalnego zachowania się przy stole podczas spożywania posiłków.

 

 

- słucha uważnie opowiadania,

- wie jak należy zachowywać się przy stole,

 

Zabawa ruchowa z elementem rzutu: Celujemy do garnka.

 

 

 

 

 

Tekst opowiadania, zastawa do nakrycia stołu, opaska z rysunkiem prosiaczka.

 

- poznawcza,

- matematyczna,

- ruchowa,

 

uchanie wiersza „Łyżka
i widelec”. Określanie do czego służą i jak należy ich używać. Segregowanie
i przeliczanie sztućców. Poszerzenie doświadczeń matematycznych

 

- wie do czego służy łyżka, a do czego widelec,

- wie jak posługiwać się sztućcami,

- liczy i segreguje sztućce,

 

 

Zabawa ruchowa rozwijające szybką reakcję na sygnał: Nasze gotowanie.

 

Tekst wiersza, łyżki i widelce różnego rodzaju, papierowe talerzyki, ilustracje potraw różnego rodzaju.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

 

3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin