4. Zagościła zima.docx

(19 KB) Pobierz

 

 

4.    Zagościła zima – tydzień IV

 

Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat,

- rozwijanie mowy i myślenia,

- utrwalenie charakterystycznych zjawisk atmosferycznych towarzyszących zimie,

- zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych,

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Poznajemy uroki zimy:

 

- Rozwijanie umiejętności określania charakterystycznych cech zimy:

 

·        Zwrócenie uwagi na zjawiska atmosferyczne występujące w czasie tej pory roku: śnieg, mróz, burze śnieżne,

 

- Zwrócenie uwagi na konieczność przebywania na świeżym powietrzu również w czasie zimi:

 

·        zachęcanie do zabaw zimowych: lepienie bałwana, jazda na sankach, łyżwach,

 

·        wdrażanie do bezpiecznego korzystania z uroków zimy: zakładanie cieplej odzieży, zabawy pod okiem dorosłych,

 

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy ruchowe ze śpiewem w kole. Powtórzenie znanych zabaw i piosenek ruchowych. Rozwijanie umiejętności poruszania się do muzyki.

 

 

- śpiewa znane piosenki,

- potrafi poruszać się do muzyki,

 

 

Zabawa ruchowa: Śniegowe płatkiswobodna ekspresja ruchowa.

 

Nagrania znanych dzieciom piosenek
i zabaw muzycznych.

 

- poznawcza,

- ruchowa,

 

Opowieść ruchowa „W krainie Królowej Śniegu”. Tworzenie za pomocą ruchu, gestu, mimiki opowieści. Przypomnienie charakterystycznych cech i symboli zimy.

 

- słucha uważnie opowieści czytanej przez nauczyciela,

- odtwarza treść opowiadania ruchem,

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Jedziemy na sankach

 

 

 

Treść opowiadania, emblematy zimy: Śnieg, bałwan, sanki, itp.

 

- poznawcza,

- językowa,

 

„Zagadki zimowe”  -
(z wykorzystaniem obrazków). Ćwiczenie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek. Utrwalenie podstawowych zjawisk atmosferycznych towarzyszących zimie.

 

 

- rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe,

- wie jakie zjawiska atmosferyczne towarzyszą zimie,

 

Zabawy ruchowe przy muzyce – reagowanie na umówiony sygnał dźwiękowy lub melodię.

 

Tekst zagadek, obrazki do zagadek słownych, nagrania muzyki instrumentalne, tamburyn bęben.

 

- poznawcza,

- językowa,

 

Zabawy edukacyjne „Moje bajki” – rozpoznawanie fragmentów ilustracji ze znanych dzieciom bajek, słuchanie fragmentów bajek i rozpoznawanie ich tytułów.

 

 

- rozpoznaje co to za bajka po fragmencie teksty,

- wymienia bohaterów bajkowych,

,

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa: Płatki śniegu.

 

Fragmenty tekstów znanych dzieciom bajek, ilustracje,

 

- poznawcza,

- językowa

 

Słuchanie bajki „Kopciuszek”. Omówienie dobrych i złych cech bohaterów. Zabawa „Bajkowe rekwizyty” - dobieranie rekwizytów do znanych postaci bajkowych.

 

- słucha uważnie bajki,

 

- dopasuje rekwizyt do postaci

 

Zabawy ruchowe przy muzyce: Moja Ulijanko, Rolnik sam w dolinie.

 

Tekst bajki, rekwizyty i portrety postaci bajkowych.

Nagrania piosenek.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Metody pedagogiki zabaw w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym” – R. Domań

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

„Śpiewające Brzdące” – Zima, wyd. Akord

 

 

 

 

3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin