3. Znamy inne państwa. – tydzień III
Cele ogólne:
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie z państwami sąsiadującymi z Polską,
- poznawanie zwyczajów kulinarnych innych krajów,
- uświadamianie znaczenia właściwego zachowania się przy stole,
- rozwijanie sprawności manualnych, poszerzanie doświadczeń plastycznych.
Treści programowe
Rodzaje aktywności
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Zabawy ruchowe
Środki dydaktyczne
Polska w Europie
- Zainteresowanie Unią Europejską:
· poznanie charaktery -stycznych zwyczajów, tradycji, poznawanie baśni wybranych państw należących do UE.
- poznawcza,
- językowa,
- społeczna,
Słuchanie opowiadania „Legenda o Zeusie i Europie”. Rozwijanie mowy i myślenia, zachęcanie do budowanie dłuższych form wypowiedzi.
Dziecko:
- uważnie słucha opowiadania,
- wypowiada się na określony temat.
· Zabawa ruchowa o charakterze integracyjnym: Powitania.
· Zabawa orientacyjno – porządkowa: Wycieczka po kontynencie.
Treść opowiadania, ilustracje, instrumenty perkusyjne, szarfy w trzech kolorach.
- poznawcza
- matematyczna,
- muzyczna,
Ćwiczenia matematyczne „Trzy kurki”, na podstawie piosenki francuskiej. Rozwijanie umiejętności liczenia.
- posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie swoich możliwości,
· Zabawa orientacyjno – porządkowa: Trzy kurki.
Nagranie piosenki, sylwety kurek w trzech kolorach, plastelina, sznurek.
- językowa
Spotkanie z lektorem języka angielskiego. Nauka prostych słów i zwrotów w języku angielskim. Czytanie fragmentów bajki „Kubuś Puchatek” autorstwa angielskiego pisarza, np. A. A. Milne.
- powtarza słówka i zwroty w języku angielskim,
- słucha uważnie czytanej bajki,
· Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcje na zmienny akompaniament: Spacer po Londynie.
Książeczki o Kubusiu Puchatku, fotografia angielskiej królowej, angielska herbata, nagranie muzyki o zmiennym tempie.
- ruchowa,
Zabawy przy angielskiej piosence „Wiosenny bal”. Słuchanie piosenki i próby powtarzania refrenu. Zabawy rytmiczne z kołatkami, zabawy ilustrujące tekst piosenki.
- słucha uważnie piosenki,
- próbuje śpiewać refren,
- porusza się rytmicznie do muzyki,
- ilustruje treść piosenki ruchem,
· Zabawa ruchowa rozwijająca koncentracje uwagi: Wiosna czarodziejka.
· Zabawa ruchowa rozwijająca zmysł słuchu: W metrze.
Nagranie piosenki, krzesła, budzik, kołatka, wiosenne znaczki, nagranie muzyki tanecznej.
Wykonanie włoskiej pizzy. Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi potrawami włoskimi: pizzą i spaghetti. Wykonanie pizzy z pomocą pani kucharki. Degustacja własnoręcznie przygotowanej potrawy.
- zna charakterystyczne włoskie potrawy,
- przygotowuje pizze z pomocą dorosłego,
- kulturalnie spożywa posiłek,
· Zabawa orientacyjno – porządkowa: Lecimy samolotem do Włoch.
· Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość i zręczność: Gotujemy spaghetti.
Półprodukty do przygotowania pizzy, pocięte paski papieru, garnek, karty pracy.
LITERATURA:
„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.
„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,
„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.
2
JulaT