3. Znamy inne państwa.docx

(20 KB) Pobierz

 

3.      Znamy inne państwa. – tydzień III

 

Cele ogólne:

- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,

- rozwijanie umiejętności liczenia,

- zapoznanie z państwami sąsiadującymi z Polską,

- poznawanie zwyczajów kulinarnych innych krajów,

- uświadamianie znaczenia właściwego zachowania się przy stole,

- rozwijanie sprawności manualnych, poszerzanie doświadczeń plastycznych.

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Polska w Europie

 

- Zainteresowanie Unią Europejską:

 

·         poznanie charaktery -stycznych zwyczajów, tradycji, poznawanie baśni wybranych państw należących do UE.

 

- poznawcza,

- językowa,

- społeczna,

 

Słuchanie opowiadania „Legenda o Zeusie i Europie”. Rozwijanie mowy
i myślenia, zachęcanie do budowanie dłuższych form wypowiedzi.

 

Dziecko:

- uważnie słucha opowiadania,

- wypowiada się na określony temat.

 

·         Zabawa ruchowa o charakterze integracyjnym: Powitania.

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Wycieczka po kontynencie.

 

 

Treść opowiadania, ilustracje, instrumenty perkusyjne, szarfy w trzech kolorach.

 

- poznawcza

- matematyczna,

- muzyczna,

 

Ćwiczenia matematyczne „Trzy kurki”, na podstawie piosenki francuskiej. Rozwijanie umiejętności liczenia.

 

- posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie swoich możliwości,

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Trzy kurki.

 

 

 

 

 

Nagranie piosenki, sylwety kurek w trzech kolorach, plastelina, sznurek.

 

- poznawcza,

- językowa

 

 

Spotkanie z lektorem języka angielskiego. Nauka prostych słów i zwrotów w języku angielskim. Czytanie fragmentów bajki „Kubuś Puchatek” autorstwa angielskiego pisarza, np. A. A. Milne.

 

 

- powtarza słówka
i zwroty w języku angielskim,

- słucha uważnie czytanej bajki,

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcje na zmienny akompaniament: Spacer po Londynie.

 

Książeczki o Kubusiu Puchatku, fotografia angielskiej królowej, angielska herbata, nagranie muzyki o zmiennym tempie.

 

- muzyczna,

- ruchowa,

 

 

Zabawy przy angielskiej piosence „Wiosenny bal”. Słuchanie piosenki i próby powtarzania refrenu. Zabawy rytmiczne z kołatkami, zabawy ilustrujące tekst piosenki.

 

- słucha uważnie piosenki,

- próbuje śpiewać refren,

- porusza się rytmicznie do muzyki,

- ilustruje treść piosenki ruchem,

 

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca koncentracje uwagi: Wiosna czarodziejka.

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca zmysł słuchu: W metrze.

 

Nagranie piosenki, krzesła,  budzik, kołatka, wiosenne znaczki, nagranie muzyki tanecznej.

 

- poznawcza,

- ruchowa,

 

Wykonanie włoskiej pizzy. Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi potrawami włoskimi: pizzą i spaghetti. Wykonanie pizzy z pomocą pani kucharki. Degustacja własnoręcznie przygotowanej potrawy.

 

 

- zna charakterystyczne włoskie potrawy,

- przygotowuje pizze
z pomocą dorosłego,

- kulturalnie spożywa posiłek,

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Lecimy samolotem do Włoch.

 

·         Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość i zręczność: Gotujemy spaghetti.

 

Półprodukty do przygotowania pizzy, pocięte paski papieru, garnek, karty pracy.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin