3. Poznajemy świat za pomocą zmysłów.docx

(21 KB) Pobierz

 

3.    Poznajemy świat Za pomocą zmysłów – tydzień III

 

Cele ogólne:

- wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata,

- wzmacnianie pamięci wzrokowej, słuchowej poprzez zabawy i ćwiczenia,

- wzmacnianie koncentracji uwagi poprzez zabawy,

- zapamiętuje wiersze i piosenki treściowo bliskie.

 

 

 

Treści programowe

Rodzaje aktywności

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Zabawy ruchowe

Środki dydaktyczne

 

Nasze zmysły

 

- Poznajemy świat poprzez zmysły:

 

·         Rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, zapachu, wzroku, słuchu.

 

Ćwiczymy pamięć
i koncentracje uwagi

 

- Wykonywanie ćwiczeń wzmacniających pamięć wzrokową, słuchową, ruchową:

 

·         nauka na pamięć krótkich wierszy
i piosenek treściowo bliskich dzieciom – sytuacjom z jakimi się spotykają.

 

- Rozwijanie uwagi:

 

·         uczestniczenie
w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi poprzez krótki czas.

 

- poznawcza,

- językowa,

- społeczna,

 

Słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej „Brzydka sówka”. Przestrzeganie przed ocenianiem ludzi na podstawie wyglądu. Podkreślenie, że wygląd zewnętrzny nie jest w życiu najważniejszy.

 

 

- słucha uważnie opowiadania,

- wie, że nie należy oceniać po wyglądzie.

 

·         Zabawa ruchowa
z elementem skoku: Zanurzamy się.

 

·         Zabawa bieżna: Latające sówki.

 

Tekst opowiadania, elementy do ułożenia sówek, bębenek, kolorowe patyczki.

 

- poznawcza,

- językowa,

 

Zabawa dydaktyczna: „Co jeździ, co pływa, co lata?” Poznanie różnych środków lokomocji. Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia: „O jakim pojeździe myślę?”

 

 

- poprawnie nazywa wybrane pojazdy,

- określa w jaki sposób się poruszają,

 

 

·         Zabawa orientacyjno – porządkowa: Samochody.

 

Nagrania głosów różnych pojazdów, obrazki przedstawiające różne środki lokomocji.

 

- poznawcza,

- środowiskowa,

 

Zachęcanie do letnich wycieczek na podstawie wiersza T. Fiutowskiego „Już lato”. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne oznaki lata.

 

- wypowiada się na określony temat,

- wymienia charakterystyczne oznaki lata,

 

 

·         Zabawy ruchowo – naśladowcze: Nad morzem, Letnie zabawy.

 

Tekst wiersza, obrazki kojarzące się z latem, muszelki, ilustracje różnych ubrań.

 

- poznawcza,

- plastyczna,

 

„Kolorowe statki” – wykonanie pracy plastycznej. Naklejanie  elementów wg określonego wzoru. Poznanie różnych rodzajów statków, np. pasażerskie, tankowce, kutry rybackie.

 

- wymieni kilka rodzajów statków,

- wykonuję sylwetę statku wg wzoru.

 

·         Zabawy muzyczno – ruchowe: Płyniemy statkiem, Wakacyjne pociągi.

 

Obrazki przedstawiające różne rodzaje statków, nagrania morskich odgłosów, elementy statku wycięte z kolorowego papieru.

 

 

- poznawcza,

- muzyczna,

- ruchowa,

 

Zabawy przy piosence „Lato”. Rozwijanie wrażliwości słuchowej. Rozwijanie umiejętności szybkiego reagowania na zmienny akompaniament.

 

- uważnie słucha piosenki,

- zauważa zmianę
w muzyce
i odpowiednio reaguje.

 

·         Zabawa ruchowo – naśladowcza: Letnie zabawy.

 

 

Nagranie piosenki, piłka plażowa, tambury, kołatka, grzechotka.

 

 

LITERATURA:

„Przedszkole trzylatka” - przewodnik metodyczny, wyd. MAC Edukacja.

„Witajcie ręce – gry i zabawy ruchowe dla dzieci” – K.W. Vopel,

„Nauczycielka przedszkola”- miesięcznik edukacyjny.

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin