Opisy kodów diagnostycznych silnika i abs do
Citroen i Peugeot.
1
Układ silnika
KOD 11
OPIS KODU
Koniec sekwencji
KOD 12
Początek sekwencji
KOD 13
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, Złącza lub przewody.
KOD 14
Czujnik temperatury silnika.
KOD 15
Przekaźnik pompy paliwa.
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie samego przekaźnika oraz pompą paliwa.
KOD 17
Sterowanie wtryskiwaczami.
Uszkodzenie wtryskiwaczy zanieczyszczenia w dyszach. Możliwe przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach sterowania wtryskiwaczami. Sprawdzić stan Złączy kabli. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.
KOD 18
Przekaźnik pompy chłodzenia turbiny.
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie samego przekaźnika oraz pompą. Przy gorącym silniku pompa powinna pracować.
KOD 21
Potencjometr położenia przepustnicy.
Uszkodzenia potencjometru \ włącznika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie potencjometru \ włącznika. Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się zanieczyszczenia blokujące klapą przepustnicy.
KOD 22
Regulacja biegu jałowego.
Uszkodzenie w obwodzie elektrozaworu regulacji biegu jałowego. Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
KOD 23
Włącznik biegu jałowego.
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie włącznika. Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się zanieczyszczenia blokujące klapą przepustnicy.
KOD 25
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego. Elektrozawór L
Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie przekaźnika i zaworu.
KOD 26
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego. Elektrozawór C
KOD 27
Czujnik prędkości pojazdu.
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwe zamontowanie innego nie seryjne ogumienia, co może dawać nieprawidłowy sygnał z czujnika.
KOD 31
Regulacja składu mieszanki poza zakresem -mieszanka za uboga
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy. Usterka możliwa również, jeśli kontynuowano jazdą z bardzo niskim stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.
KOD 32
Regulacja składu mieszanki poza zakresem -mieszanka za bogata
Uszkodzenie sondy lambda, sonda zestarzana, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy. Możliwe przedostawanie się fałszywego powietrza do układu wydechowego przed sondą. Usterka możliwa również, jeśli kontynuowano jazdą z bardzo niskim stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.
KOD 33
MAP sensor / przepływomierz / Włącznik przepustnicy.
Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika. Sprawdzić czy w przepływomierzu nie ma zanieczyszczeń uniemożliwiających jego prawidłowe działanie, a w przypadku MAP sensora czy drożne jest doprowadzenie podciśnienie z kolektora dolotowego.
KOD 34
Układ odsysania par paliwa / czujnik położenia przepustnicy.
Uszkodzenie Elektrozaworu w układzie odsysania par paliwa. Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie zaworu.
KOD 35
Włącznik pełnego otwarcia przepustnicy.
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie włącznika.
KOD 36
Układ grzania sondy lambda.
Uszkodzenie ogrzewania sondy lambda lub przekaźnika grzania sondy. Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable, działanie przekaźnika i grzania w samej sondzie.
KOD 37
Napięcie zasilające z akumulatora.
Uszkodzenie w układzie zasilania uszkodzony akumulator, alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable, i podzespoły w układzie zasilania.
KOD 41
Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego.
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić złącza kable i czujnik. Kod usterki pojawia się także przy unieruchomionym silniku. Należy go wówczas zignorować.
KOD ...
gdo5