Porównanie interfejsów zbudowanych na transoptorach max232 ,KKL.doc

(27 KB) Pobierz
Porównanie interfejsów zbudowanych na transoptorach, max232, KKL

Porównanie interfejsów zbudowanych na transoptorach, max232, KKL

2005-05-07


Zestawienie różnic pomiedzy interfejsami VAG

 

MAX232 (K-line)

OPTO(K+L line)

2 linie K(KKL-line), TACHOPRO KKL

Linie diagnostyczne

tylko linia K

linia K oraz L

2 linie K oraz linia L (automatycznie przełączane)

Obsługiwane samochody

od 1992 do 2002 moga być problemy z niektórymi autami przed 1994

od 1992 do 2002

od 1992 do 2004

Obsługiwane systemy operacyjne

DOS, WINDOWS

WINDOWS

DOS, WINDOWS

Izolacja optyczna

nie

tak

nie

Obsługiwane wersje VAG-COM

do wersji 311-2

do wersji 311-2

do wersji 409-1

Obsługa VWTool

każda wersja

każda wersja

każda wersja

Obsługa Polskiego VAGa

każda wersja

brak

każda wersja

Podstawowa różnica pomiędzy interfejsami zbudowanymi na transoptorach, a zbudowanymi na układzie scalonym max232 to liczba wyprowadzonych linii diagnostycznych. Zbudowane na transoptorach mają wyprowadzone dwie linie diagnostyczne L - line i K - line, a na maxie tylko jedną K -line. W przypadku interfejsów na transoptorach samochód jest izolowany galwanicznie od komputera co wyklucza uszkodzenie portu w samochodzie przy przepięci z komputera i odwrotnie zabezpiecza komputer przy przepięciu z samochodu. Interfejsy zbudowane na transoptorach są praktycznie niezniszczalne, nie uszkadza ich nieprawidłowe podpięcie do samochodu - zamiana masy z napięciem zasilającym +12 lub liniami diagnostycznymi itd. W interfejsach na maxie nawet krótkotrwałe błędne podłączenie powoduje uszkodzenie układu. Interfejsy zbudowane na transoptorach działają bezproblemowo także ze starszymi samochodami, z kórymi interfejsy na maxie mają problem. Minusem układów na transoptorach jest to, że nie chodzą z programami pod DOS, a na maxie nie ma z tym problemów.
Od niedawna pojawiły się interfejsy z dwoma liniami K (KKL) łączą one zalety interfejsów na maxie i na opto plus dodatkowo obsługują takze samochody powyżej roku 2002 (działają z autami od 1992 do 2004) ich dużą zaleta jest także obsługa VAG-COMa 409-1. Bezsprzecznie na dzień dzisiejszy interfejsy KKL są najlepszym wyborem, warto jednak podkreślić, że na rynku jest dużo interfejsów które są zwykłymi maxami, a sprzedawcy twierdzą że to interfejsy KKL, najlepszym sposobem na sprawdzenie tego to kliknięcie na test w opcjach programu VAG-COM 409-2, jeżeli program nie wykrywa interfejsu to znaczy że jest to zwykły max czyli interfejs z jedna linią K.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin