Biznes Plan Dla Przedsiębiorstwa Jednoosobowego „Puchatek”
I Konspekt
II Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa
1 Dane o właścicielu
2 Nazwa i lokalizacja (siedziba)
3 Forma organizacyjno – prawna
4 Obszar działania
5 Przedmiot działalności
6 Podstawowe cele działalności
III Analiza rynku i plan marketingowy
1 Opis produktu
2 Podmioty działające w branży – główni konkurenci
3 Rynek zbytu
4 Odbiorcy i ich potrzeby
5 Ceny oferowanych dóbr
6 Plan marketingowy
7 Dystrybucja i jej sposoby
8 Reklama i promocja
IV Plan funkcjonowania przedsiębiorstwa i struktura organizacyjna
1 Kadra zarządzająca
2 Schemat organizacyjny
V Analiza finansowo – ekonomiczna
VI Analiza S.W.O.T.
1 Mocne strony przedsięwzięcia
2 Słabe strony przedsięwzięcia
3 Szanse dla przedsiębiorstwa
4 Zagrożenia dla przedsiębiorstwa
VII Rozwój przedsiębiorstwa
VIII Podsumowanie
IX Plan wprowadzenia w życie - harmonogram realizacji przedsięwzięcia
I. Konspekt
Niniejszy Biznes Plan został opracowany w celu przedstawienia projektu planowanej działalności gospodarczej w postaci Przedsiębiorstwa Jednoosobowego o nazwie „Puchatek”. Firma będzie prowadziła swoją działalność w <miasto>. Siedziba przedsiębiorstwa będzie się znajdowała przy ulicy <ulica>, w lokalu numer 34. Niniejsze przedsięwzięcie stanowić będzie własność <imie i nazwisko>, która jest zarówno twórczynią pomysłu, jak i jego realizatorką.
Rozpoczynając działalność gospodarczą musiałam zdecydować, w jakim sektorze gospodarki chcę startować. Najbardziej zainteresowała mnie działalność handlowa, ponieważ chcę zająć się sprzedażą używanych artykułów dziecięcych.
Zdecydowałam się na otworzenie własnej działalności gospodarczej, ponieważ chcę zainwestować w siebie i w swoje umiejętności. Decyzja o podjęciu samozatrudnienia oparta była o obecną sytuację lokalnego rynku pracy. W tej decyzji umocniła mnie jeszcze informacja dotycząca programu, który pomaga absolwentom szkół średnich na lepszy start w dorosłe życie. Program „Pierwsza Praca” ma pomóc młodym ludziom odnaleźć się na rynku pracy, by nie stawali się i pozostawali bezrobotnymi.
Oprócz poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, program „Pierwsza Praca” promuje zatrudnienie w:
· samozatrudnienia,
· kształcenia,
· wolontariatu,
· małych i średnich przedsiębiorstwach.
Dla zwiększenia możliwości podejmowania własnej działalności gospodarczej program „Pierwsza Praca” zakłada:
· uruchomienie w dużej skali programu udzielania takich kredytów, poręczeń kredytowych i systemu dopłat do kosztów oprocentowania i związanego z nimi profesjonalnego doradztwa;
· okresowe zawieszenia pobierania od absolwentów zakładających własne przedsiębiorstwo emerytalno-rentowej części składki na ubezpieczenie społeczne. Na mocy tej ustawy absolwent w okresie 12 miesięcy od podjęcia działalności gospodarczej może uzyskać z Funduszu Pracy dofinansowanie składek w części przeznaczonej na ubezpieczenie wypadkowe oraz rentowe. Stanowi to ogółem 14,62% podstawy (tj. najniższego wynagrodzenia), czyli kwotę 111 złotych;
· ograniczenie przeszkód i kosztów tworzenia przedsiębiorstw.
Kolejnym krokiem na mojej drodze do założenia własnej firmy jest zarejestrowanie nowo powstałej działalności gospodarczej. W tym celu zmuszona jestem udać się do Urzędu Miasta, gdzie wypełnię odpowiedni formularz poprzez uzupełnienie następujących informacji:
· Dane przedsiębiorcy (Imię i Nazwisko);
· Pełna nazwa firmy;
· Zakres prowadzonej działalności (z uwagi na obowiązujące przepisy prawne, najbardziej korzystne jest wpisanie możliwie największej ilości rodzajów prowadzonych działalności);
· Lokalizacja i siedziba firmy;
· Obszar prowadzenia działalności;
· Adres głównego oddziału firmy (jeżeli firma składa się z więcej niż jednego oddziału);
· Termin rozpoczęcia działalności (za datę rozpoczęcia przyjmuje się moment wykonania pierwszej czynności związanej z prowadzeniem działalności).
Po dokonaniu rejestracji firmy muszę uiścić opłatę administracyjną w określonej wysokości, która jest zmienna i może wahać się w zależności od rodzaju działalności od 50 do 200 zł. Dzięki wypełnieniu formularza i dokonaniu wpłaty, po około dwóch tygodniach mojej firmie zostaje przydzielony REGON, czyli numer potwierdzający dokonanie wpisu przedsiębiorstwa do Krajowego Rejestru Podmiotów Gospodarki Narodowej.
Kolejną wymaganą czynnością jest założenie konta w banku dla firmy. W tym celu niezbędne jest posiadanie takich dokumentów, jak:
· dowód osobisty;
· zaświadczenie o wpisie do ewidencji przedsiębiorców;
· numer REGON;
· wzory podpisów osób, które będą uprawnione do dysponowania środkami zdeponowanymi na koncie;
· pieczątka firmowa (nazwa firmy umieszczona na pieczątce musi być identyczna jak nazwa firmy znajdująca się na zaświadczeniu o nadaniu numeru REGON).
Również w tym wypadku należy przed podjęciem decyzji zapoznać się i porównać oferty przynajmniej kilku różnych banków, aby w efekcie wybrać najbardziej korzystną i opłacalną dla siebie propozycję. Warto zwrócić uwagę na wysokość opłat za prowadzenie rachunku, za dokonanie przelewu bądź wypłaty, za wydanie i używanie karty kredytowej itp., gdyż w ofertach poszczególnych banków mogą w tym zakresie występować znaczące różnice. Zebranie informacji o usługach dostępnych w wybranych bankach oraz o wysokości pobieranych w nich opłat i prowizji jest o tyle istotne, że zazwyczaj bank, w którym zakłada się konto firmowe jest również tym bankiem, w którym występuje się z wnioskiem o udzielenie kredytu lub pożyczki.
Następnym etapem w procesie zakładania własnej działalności gospodarczej jest uzyskanie numeru NIP - Numeru Identyfikacji Podatkowej. Jest to numer niepowtarzalny, nadawany każdej jednostce indywidualnie tylko jeden raz i obowiązujący przez całe życie. Podczas starania się o numer NIP, w Urzędzie Skarbowym podaje się określone informacje, które w przypadku jakiejkolwiek późniejszej zmiany należy każdorazowo obowiązkowo aktualizować. Chcąc uzyskać numer NIP, trzeba przedstawić następujące dokumenty:
· wypełniony formularz zgłoszeniowy;
· zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej;
· zaświadczenie o nadaniu numeru REGON;
· numer firmowego rachunku bankowego i umowę poświadczającą jego założenie;
· dokument potwierdzający prawo do korzystania z lokalu bądź nieruchomości będącej siedzibą firmy.
Na końcu należy ponadto zgłosić firmę oraz wszystkich zatrudnionych pracowników w ZUS-ie - Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (jeżeli zamierzamy takich zatrudnić) i wówczas można już bez żadnych przeszkód rozpoczynać prowadzenie swojej działalności.
II. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa
1. Dane o właścicielu:
Nazwisko i imię:
Adres zamieszkania:
Nazwa firmy: Sklep z dziecięcą odzieżą używaną „Puchatek“
Tel:
e-mail: puchatek@wp.pl
Strona WWW: http://www.puchatek.com.pl
NIP:
REGON:
2. Nazwa i lokalizacja (siedziba)
Sklep z dziecięcą odzieżą używaną „Puchatek“
Ul.
Miejscem lokalizacji firmy jest lokal znajdujący się na terenie mojej posiadłości. Dlatego też nie poniosę kosztów związanych z wynajmem lokalu.
3. Forma organizacyjno-prawna
Firma „Puchatek ” występuje jako przedsiębiorstwo jednoosobowe. Ten rodzaj formy prawnej daje mi prawo do samodzielnego podejmowania decyzji i prowadzenia spraw związanych z moim przedsiębiorstwem oraz jego reprezentacji. Ta forma działalności gospodarczej znacznie ułatwia procedury założenia, a także nie jest wymagany duży kapitał początkowy, dlatego też zdecydowałam się na jej wybór.
4. Obszar działania
Obszarem działania jest głównie miejsce mojego zamieszkania i jego najbliższe okolice. W miarę rozwoju firmy i większego zapotrzebowania może on się znacznie zwiększyć.
5. Przedmiot działalności
Przedmiotem mojej działalności będzie odsprzedaż i handel (sprzedaż) używanych ubranek dziecięcych. Do wyboru tego przedmiotu działalności skłoniła mnie m.in. sytuacja materialna wielu rodzin posiadających małe dzieci. Zamierzam zaspokoić oczekiwania i potrzeby poszczególnych klientów przy uwzględnieniu ich pozycji majątkowej.
6. Podstawowe cele działalności
Cele mojego przedsiębiorstwa:
A) obecne:
· zdobycie rynku młodego konsumenta na produkty o dobrej jakości użytkowej (używane artykuły dziecięce);
· zaspokojenie oczekiwań oraz potrzeb ludzi zainteresowanych oferowanymi przeze mnie produktami;
· wybicie się na lokalnym rynku:
o położenie nacisku na organizację (promocja przedsiębiorstwa);
o ukształtowanie odpowiedniego wizerunku firmy;
B) przyszłe:
· położenie większego nacisku na promocję;
· powiększenie rynku zbytu;
· zdobycie większej liczby klientów;
· wzrost zainteresowania oferowanymi przeze mnie produktami;
· osiągnięcie większych efektów finansowych.
III. Analiza rynku i plan marketingowy
1. Opis produktu
Oferta mojego sklepu została przeznaczona dla dzieci w okresie poniemowlęcym. Oferuje szereg używanych, niezniszczonych i kolorowych produktów w dobrej jakości. Osobiście zamierzam dołożyć wszelkich starań, aby asortyment mojego sklepu pokrywał się z różnymi gustami i upodobaniami klientów.
Oto oferta sprzedaży przedsiębiorstwa „Puchatek”:
1) odzież dziecięca:
· bluzeczki
· koszulki
· body
· kaftaniki
· ...
q2x