Biznes Plan - gotowy przykład na zaliczenie.doc

(123 KB) Pobierz
KONSPEKT

 

 

Biznes Plan Dla Przedsiębiorstwa Jednoosobowego „Puchatek”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I Konspekt

II Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa

1 Dane o właścicielu

2 Nazwa i lokalizacja (siedziba)

3 Forma organizacyjno – prawna

4 Obszar działania

5 Przedmiot działalności

6 Podstawowe cele działalności

III Analiza rynku i plan marketingowy

1  Opis produktu

2 Podmioty działające w branży – główni konkurenci

3 Rynek zbytu

4 Odbiorcy i ich potrzeby

5 Ceny oferowanych dóbr

6 Plan marketingowy

7 Dystrybucja i jej sposoby

8 Reklama i promocja

IV Plan funkcjonowania przedsiębiorstwa i struktura organizacyjna

1 Kadra zarządzająca

2 Schemat organizacyjny

V Analiza finansowo – ekonomiczna

VI Analiza S.W.O.T.

1 Mocne strony przedsięwzięcia

2 Słabe strony przedsięwzięcia

3 Szanse dla przedsiębiorstwa

4 Zagrożenia dla przedsiębiorstwa

VII Rozwój przedsiębiorstwa

VIII Podsumowanie

IX Plan wprowadzenia w życie - harmonogram realizacji przedsięwzięcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.            Konspekt

 

Niniejszy Biznes Plan został opracowany w celu przedstawienia projektu planowanej działalności gospodarczej w postaci Przedsiębiorstwa Jednoosobowego o nazwie „Puchatek”. Firma będzie prowadziła swoją działalność w <miasto>. Siedziba przedsiębiorstwa będzie się znajdowała przy ulicy <ulica>, w lokalu numer 34. Niniejsze przedsięwzięcie stanowić będzie własność <imie i nazwisko>, która jest zarówno twórczynią pomysłu, jak i jego realizatorką.

 

              Rozpoczynając działalność gospodarczą musiałam zdecydować, w jakim sektorze gospodarki chcę startować. Najbardziej zainteresowała mnie działalność handlowa, ponieważ chcę zająć się sprzedażą używanych artykułów dziecięcych.

             

              Zdecydowałam się na otworzenie własnej działalności gospodarczej, ponieważ chcę zainwestować w siebie i w swoje umiejętności. Decyzja o podjęciu samozatrudnienia oparta była o obecną sytuację lokalnego rynku pracy. W tej decyzji umocniła mnie jeszcze informacja dotycząca programu, który pomaga absolwentom szkół średnich na lepszy start w dorosłe życie. Program „Pierwsza Praca” ma pomóc młodym ludziom odnaleźć się na rynku pracy, by nie stawali się i pozostawali bezrobotnymi.

 

              Oprócz poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, program „Pierwsza Praca” promuje zatrudnienie w:

·         samozatrudnienia,

·         kształcenia,

·         wolontariatu,

·         małych i średnich przedsiębiorstwach.

 

Dla zwiększenia możliwości podejmowania własnej działalności gospodarczej program „Pierwsza Praca” zakłada:

·         uruchomienie w dużej skali programu udzielania takich kredytów, poręczeń kredytowych i systemu dopłat do kosztów oprocentowania i związanego z nimi profesjonalnego doradztwa;

·         okresowe zawieszenia pobierania od absolwentów zakładających własne przedsiębiorstwo emerytalno-rentowej części składki na ubezpieczenie społeczne. Na mocy tej ustawy absolwent w okresie 12 miesięcy od podjęcia działalności gospodarczej może uzyskać z Funduszu Pracy dofinansowanie składek w części przeznaczonej na ubezpieczenie wypadkowe oraz rentowe. Stanowi to ogółem 14,62% podstawy (tj. najniższego wynagrodzenia), czyli kwotę 111 złotych;

·         ograniczenie przeszkód i kosztów tworzenia przedsiębiorstw.

 

Kolejnym krokiem na mojej drodze do założenia własnej firmy jest zarejestrowanie nowo powstałej działalności gospodarczej. W tym celu zmuszona jestem udać się do Urzędu Miasta, gdzie wypełnię odpowiedni formularz poprzez uzupełnienie następujących informacji:

·         Dane przedsiębiorcy (Imię i Nazwisko);

·         Pełna nazwa firmy;

·         Zakres prowadzonej działalności (z uwagi na obowiązujące przepisy prawne, najbardziej korzystne jest wpisanie możliwie największej ilości rodzajów prowadzonych działalności);

·         Lokalizacja i siedziba firmy;

·         Obszar prowadzenia działalności;

·         Adres głównego oddziału firmy (jeżeli firma składa się z więcej niż jednego oddziału);

·         Termin rozpoczęcia działalności (za datę rozpoczęcia przyjmuje się moment wykonania pierwszej czynności związanej z prowadzeniem działalności).

 

Po dokonaniu rejestracji firmy muszę uiścić opłatę administracyjną w określonej wysokości, która jest zmienna i może wahać się w zależności od rodzaju działalności od 50 do 200 zł. Dzięki wypełnieniu formularza i dokonaniu wpłaty, po około dwóch tygodniach mojej firmie zostaje przydzielony REGON, czyli numer potwierdzający dokonanie wpisu przedsiębiorstwa do Krajowego Rejestru Podmiotów Gospodarki Narodowej.

 

Kolejną wymaganą czynnością jest założenie konta w banku dla firmy. W tym celu niezbędne jest posiadanie takich dokumentów, jak:

·         dowód osobisty;

·         zaświadczenie o wpisie do ewidencji przedsiębiorców;

·         numer REGON;

·         wzory podpisów osób, które będą uprawnione do dysponowania środkami zdeponowanymi na koncie;

·         pieczątka firmowa (nazwa firmy umieszczona na pieczątce musi być identyczna jak nazwa firmy znajdująca się na zaświadczeniu o nadaniu numeru REGON).

 

Również w tym wypadku należy przed podjęciem decyzji zapoznać się i porównać oferty przynajmniej kilku różnych banków, aby w efekcie wybrać najbardziej korzystną i opłacalną dla siebie propozycję. Warto zwrócić uwagę na wysokość opłat za prowadzenie rachunku, za dokonanie przelewu bądź wypłaty, za wydanie i używanie karty kredytowej itp., gdyż w ofertach poszczególnych banków mogą w tym zakresie występować znaczące różnice. Zebranie informacji o usługach dostępnych w wybranych bankach oraz o wysokości pobieranych w nich opłat i prowizji jest o tyle istotne, że zazwyczaj bank, w którym zakłada się konto firmowe jest również tym bankiem, w którym występuje się z wnioskiem o udzielenie kredytu lub pożyczki.

 

Następnym etapem w procesie zakładania własnej działalności gospodarczej jest uzyskanie numeru NIP - Numeru Identyfikacji Podatkowej. Jest to numer niepowtarzalny, nadawany każdej jednostce indywidualnie tylko jeden raz i obowiązujący przez całe życie. Podczas starania się o numer NIP, w Urzędzie Skarbowym podaje się określone informacje, które w przypadku jakiejkolwiek późniejszej zmiany należy każdorazowo obowiązkowo aktualizować. Chcąc uzyskać numer NIP, trzeba przedstawić następujące dokumenty:

·         wypełniony formularz zgłoszeniowy;

·         zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej;

·         zaświadczenie o nadaniu numeru REGON;

·         numer firmowego rachunku bankowego i umowę poświadczającą jego założenie;

·         dokument potwierdzający prawo do korzystania z lokalu bądź nieruchomości będącej siedzibą firmy.

 

Na końcu należy ponadto zgłosić firmę oraz wszystkich zatrudnionych pracowników      w ZUS-ie - Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (jeżeli zamierzamy takich zatrudnić) i wówczas można już bez żadnych przeszkód rozpoczynać prowadzenie swojej działalności.

 

II.        Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa

 

1. Dane o właścicielu:

Nazwisko i imię:

Adres zamieszkania:

Nazwa firmy: Sklep z dziecięcą odzieżą używaną „Puchatek“

Tel:

e-mail: puchatek@wp.pl

Strona WWW: http://www.puchatek.com.pl

NIP:

REGON:

 

2. Nazwa i lokalizacja (siedziba)

Sklep z dziecięcą odzieżą używaną „Puchatek“

Ul.

Miejscem lokalizacji firmy jest lokal znajdujący się na terenie mojej posiadłości. Dlatego też nie poniosę kosztów związanych z wynajmem lokalu.

 

3. Forma organizacyjno-prawna

Firma „Puchatek ” występuje jako przedsiębiorstwo jednoosobowe. Ten rodzaj formy prawnej daje mi prawo do samodzielnego podejmowania decyzji i prowadzenia spraw związanych z moim przedsiębiorstwem oraz jego reprezentacji. Ta forma działalności gospodarczej znacznie ułatwia procedury założenia, a także nie jest wymagany duży kapitał początkowy, dlatego też zdecydowałam się na jej wybór.

 

4. Obszar działania

Obszarem działania jest głównie miejsce mojego zamieszkania i jego najbliższe okolice. W miarę rozwoju firmy i większego zapotrzebowania może on się znacznie zwiększyć.

 

5. Przedmiot działalności

Przedmiotem mojej działalności będzie odsprzedaż i handel (sprzedaż) używanych ubranek dziecięcych. Do wyboru tego przedmiotu działalności skłoniła mnie m.in. sytuacja materialna wielu rodzin posiadających małe dzieci. Zamierzam zaspokoić oczekiwania          i potrzeby poszczególnych klientów przy uwzględnieniu ich pozycji majątkowej.

 

6. Podstawowe cele działalności

Cele mojego przedsiębiorstwa:

A)    obecne:

·         zdobycie rynku młodego konsumenta na produkty o dobrej jakości użytkowej (używane artykuły dziecięce);

·         zaspokojenie oczekiwań oraz potrzeb ludzi zainteresowanych oferowanymi przeze mnie produktami;

·         wybicie się na lokalnym rynku:

o       położenie nacisku na organizację (promocja przedsiębiorstwa);

o       ukształtowanie odpowiedniego wizerunku firmy;

   B) przyszłe:

·         położenie większego nacisku na promocję;

·         powiększenie rynku zbytu;

·         zdobycie większej liczby klientów;

·         wzrost zainteresowania oferowanymi przeze mnie produktami;

·         osiągnięcie większych efektów finansowych.

 

III.    Analiza rynku i plan marketingowy

 

1.      Opis produktu

Oferta mojego sklepu została przeznaczona dla dzieci w okresie poniemowlęcym. Oferuje szereg używanych, niezniszczonych i kolorowych produktów w dobrej jakości. Osobiście zamierzam dołożyć wszelkich starań, aby asortyment mojego sklepu pokrywał się z różnymi gustami i upodobaniami klientów.

 

Oto oferta sprzedaży przedsiębiorstwa „Puchatek”:

1)     odzież dziecięca:


·         bluzeczki

·         koszulki

·         body

·         kaftaniki

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin