BLOK III
1. Scharakteryzuj marketing mix w turystyce
Marketing – zespół czynności pomagających, wszelkie działania przedsiębiorstw mające na celu zaspokojenie potrzeb nabywcy i zapewnienie zysku przedsiębiorstwu;
Marketing mix – nowoczesne podejście do marketingu:
· produkt
· cena
· promocja
· dystrybucja
Marketing w przedsiębiorstwie usługowym:
· personel
Marketing mix w turystyce – zespół zintegrowanych elementów, za pośrednictwem których przedsiębiorstwo turystyczne oddziałuje na procesy rynkowe; Elementy te są nazywane zmiennymi decyzyjnymi, ponieważ przedsiębiorstwo może je odmiennie kształtowa w zależności od sytuacji rynkowej i innych okoliczności; wyodrębnia się podstawowych elementów marketingu mix w turystycznej działalności usługowej, tworzących tzw. kompozycję 5 P: produkt, cena, dystrybucja, promocja, personel.
2. Scharakteryzuj marketing terytorialny w turystyce
Inaczej marketing miejsca lub przestrzeni, oznacza zintegrowany zespół instrumentów i działań marketingowych, mający na celu wzrost zdolności konkurencyjnej wyodrębnionej, zagospodarowanej przestrzeni w stosunku do innego tego rodzaju jednostek przestrzennych. Zadaniem marketingu terytorialnego jest oddziaływanie za pomocą określonego zestawu instrumentów i środków na opinie, postawy oraz zachowania wewnętrznych i zewnętrznych grup odbiorców, a także stymulowanie kontaktów wymiennych między nimi.
matejko89