MARKETING - egzamin Blok III.doc

(22 KB) Pobierz

BLOK III

 

1.      Scharakteryzuj marketing mix w turystyce

 

Marketing – zespół czynności pomagających, wszelkie działania przedsiębiorstw mające na celu zaspokojenie potrzeb nabywcy i zapewnienie zysku przedsiębiorstwu;

 

Marketing mix – nowoczesne podejście do marketingu:

·         produkt

·         cena

·         promocja

·         dystrybucja

 

Marketing w przedsiębiorstwie usługowym:

·         produkt

·         cena

·         promocja

·         dystrybucja

·         personel

 

Marketing mix w turystyce – zespół zintegrowanych elementów, za pośrednictwem których przedsiębiorstwo turystyczne oddziałuje na procesy rynkowe; Elementy te są nazywane zmiennymi decyzyjnymi, ponieważ przedsiębiorstwo może je odmiennie kształtowa w zależności od sytuacji rynkowej i innych okoliczności; wyodrębnia się podstawowych elementów marketingu mix w turystycznej działalności usługowej, tworzących tzw. kompozycję 5 P: produkt, cena, dystrybucja, promocja, personel.

 

2.      Scharakteryzuj marketing terytorialny w turystyce

Inaczej marketing miejsca lub przestrzeni, oznacza zintegrowany zespół instrumentów i działań marketingowych, mający na celu wzrost zdolności konkurencyjnej wyodrębnionej, zagospodarowanej przestrzeni w stosunku do innego tego rodzaju jednostek przestrzennych. Zadaniem marketingu terytorialnego jest oddziaływanie za pomocą określonego zestawu instrumentów i środków na opinie, postawy oraz zachowania wewnętrznych i zewnętrznych grup odbiorców, a także stymulowanie kontaktów wymiennych między nimi.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin