AM920.pdf

(73 KB) Pobierz
745309039 UNPDF
13:00-53
Wydanie 1 pl
AM920
Regulacja kątów kół
1 713 316
Scania CV AB 2002, Sweden
745309039.002.png 745309039.003.png 745309039.004.png
Ustawienie kół
Ustawienie kół
Ustawianie zbieżności kół
1 Zmierz wszystkie kąty kół zgodnie z
instrukcją w Podręczniku warsztatowym,
grupa 13 Regulacja kątów kół, działanie i
opis czynności. Sprawdź, czy wartości
pochylenia kół i kąta wyprzedzenia
sworznia zwrotnicy są w granicach
tolerancji, zanim przystąpisz do regulacji
zbieżności.
W przypadku osi nowszego typu kąt
pochylenia kół z prawej i z lewej strony może
się różnić. Zapobiega to nierównemu
zużywaniu opon wskutek pochylenia
nawierzchni drogi. Osie nowszego typu mają
ograniczniki skrętu z przodu i z tyłu na osi.
Ta sama oś może więc być montowana w
pojazdach z kierownicą z prawej i z lewej
strony.
2
Scania CV AB 2002, Sweden
13:00-53
745309039.005.png
Ustawienie kół
Wartości kontrolne
Min.
Nom
Maks.
Zbieżność kół
1,0 mm/m
2,0 mm/m
3,0 mm/m
Kąt pochylenia kół 1 0,1 stopni
0,5 stopni
0,9 stopni
Kąt pochylenia kół 2 -0,4 stopni
0,0 stopni
0,4 stopni
Kąt wyprzedzenia
sworznia zwrotnicy
1,5 stopni
2,0 stopni
2,5 stopni
Różnica w wyprzedzeniu sworznia
zwrotnicy pomiędzy stroną lewą i prawą nie
może przekraczać 0,5 stopnia.
Kąt pochylenia kół 1 i 2 zależy od typu osi.
Poniższe informacje dotyczą osi
starszego typu do numerów podwozi
1840884 i 3530668 włącznie.
Kąt pochylenia kół jest jednakowy po
obu stronach. Użyj kąta pochylenia kół
1 dla obu stron.
Poniższe informacje dotyczą osi
nowszego typu od numerów podwozi
1840885 i 3530669 włącznie.
Kąt pochylenia jest różny dla różnych
stron pojazdu. Użyj kąta pochylenia kół
1 dla strony z przekładnią kierowniczą.
Użyj kąta pochylenia kół 2 dla strony
bez przekładni kierowniczej.
Mogą zdarzyć się odchylenia od podanych
granicznych numerów podwozi.
KPI dla kąta pochylenia kół 1 =
5,25 +/- 0,25 stopni
KPI dla kąta pochylenia kół 2 =
5,75 +/- 0,25 stopni
13:00-53
Scania CV AB 2002, Sweden
3
745309039.001.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin