1. SZTUCZKA KARCIANA
Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania. Następnie układaj karty w trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś aby wybrał jedną z kart i żeby zapamiętał, w którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki,a plik, w którym leży wybrana karta umieść pomiędzy dwoma pozostałymi plikami. Następnie układaj karty j.w. i znów poproś o wskazanieodpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w plikia wybrany wkładasz w środek. I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki,ale tym razem wskazujemy odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwartakarta we wskazanej kolumnie.
WYKONANIE: Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do środka. Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki ruch, żeby wszystkie karty a wyjątkiem górnej i dolnej wypadły. Publiczności będzie się wydawać, że to są te 2 karty, które zapamiętali.Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem.Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO, DZIEWIĄTKA KIER, ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII, DZIEWIĄTKA KAROPubliczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na początku. UWAGA!!! Nie należy wykonywać tej sztuczki wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie się ktoś bystry i odgadnie nasz sekret :)
2. ZNIKANIE PRZEDMIOTU
Do wykonania tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinaszgumkę. Drugą ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na środku chusteczki kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu napinasz gumkę na kostkę przez materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki drugą ręką i strzepniesz ją, to kostka przytrzymana gumką pozostanie w chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła.Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko.
3. GENIALNY MATEMATYK
Poproś widza o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widzniech dopisze pod nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam,czwartą widz, a piątą ty. Następnie poproś widza, aby dodał te liczby - tymożesz podać wynik natychmiast. Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesztaką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie w każdej kolumniedawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie topierwsza liczba od której odjęto 2 i na początku dopisano 2.Liczb do sumowania może być dużo więcej - regułę już znasz.
+ 4 8 3 7 5
+ 2 6 1 3 7
+ 7 3 8 6 2
+ 5 9 3 2 0
+ 4 0 6 7 9
========
2 4 8 3 7 3
4. ZGADYWANIE DATY URODZENIA
Poproś kolegę aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój wiek liczony w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci odejmij od niej 250. Dwie ostatnie cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a dwie pierwsze jego miesiąc urodzenia (jeśli otrzymana liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).
5. PRZECHODZENIE PRZEZ POCZTÓWKĘ
Załóż się z kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład.Pocztówkę należy złożyć w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi nożyczkami natnijpowstały grzbiet co 1/2 cm, tak aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę o 180stopni i natnij ją z drugiej strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami.
Teraz musisz równo przeciąć grzbiet pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego.
W ten sposób powstanie długa, zamknięta, zygzakowata taśma, przez środek której można się przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i zsunąć w dół.
6. MAGICZNA SIÓDEMKA
Zaproponuj koledze aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9.Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2 i odjął początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to od jakiej cyfry zacznie się liczenie - wynik zawsze wyniesie 7. ...
fenix71