systematyka cwiczen.txt

(1 KB) Pobierz


					PODZIAL CWICZEN

-somatyczno-anatomiczne 			str.34 w pdf kształcenie umiejetnosci ruchowych
-fizjologiczny
-strukturalny 					str.35
-uwzgledniajacy zaangazowanie osoby cwiczacej
-psychomotoryczny (funkcjonalny)
-stosowany praktyczny



	kontrola motoryczna


	motoryczne fazy nauki

faza kognitywna (deklaratywna) wazne jest przyswajanie pojedynczych sekwencji ruchu, czyli uczacy sie mysli o poszczegolnych
		krokach, objasnia je sobie, wykonuje je w sposob swiadomy in. zdeklarowany, pacjent uczy sie selekcjonowac
		informacje sensoryczne, pacjent skupia sie na zapoczatkowaniu i wykonaniu ruchu, jest to faza poznawcza
		
faza asocjacyjna pacjent poszukuje najlepszego sposobu wykonania ruchu (met. prob i bledow) pacjent moze obserwowac siebie
		 jak wykonuje ruch,

faza automatyzacji podczas ktorej cwiczacy moze koncentrowac sie na wiekszej liczbie dzialan jednoczesnie i nie musi myslec
		na wykonywaniu poszczegolnych ruchow


______________________________________________________________________________________________________________________
Zgłoś jeśli naruszono regulamin