raport_medialny_-_polska_pilka_-_kwiecien_2010.pdf

(1291 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIýKA
Kwiecieı 2010
915984104.018.png
POLSKA PIýKA Î IV 2010
Spis treĻci
Wstħp........................................................................................................................................................ 3
Kluby piþkarskie ....................................................................................................................................... 5
Prasa...................................................................................................................................................... 9
Ekwiwalent reklamowy........................................................................................................................... 14
Internet................................................................................................................................................ 15
Gwiazdy i bramkarze ............................................................................................................................ 17
Prasa.................................................................................................................................................... 17
Ekwiwalent reklamowy........................................................................................................................... 19
Internet................................................................................................................................................ 21
Podsumowanie ...................................................................................................................................... 23
Prasa.................................................................................................................................................... 23
Internet................................................................................................................................................ 27
Suma Î prasa i internet.......................................................................................................................... 30
Strona 2
media intelligence
915984104.019.png 915984104.020.png 915984104.021.png 915984104.001.png 915984104.002.png
POLSKA PIýKA Î IV 2010
Wstħp
Na podstawie materiaþw medialnych zebranych w kwietniu 2010 roku, opracowano raport podsumowujĢcy
i systematyzujĢcy informacje na temat wybranych polskich klubw piþkarskich oraz czoþowych zawodnikw.
Artykuþy poddane analizie pochodzĢ z monitoringu ponad 1000 tytuþw prasy oglnopolskiej, regionalnej,
branŇowej i specjalistycznej oraz z 20 wybranych portali internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl,
www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl, www.se.com.pl, www.efakt.pl, www.dziennik.pl, www.rp.pl, www.sport.pl,
www.sports.pl, www.sport.tvp.pl, www.ekstraklasa.net, www.tvn24.pl, www.eurosport.pl, www.90minut.pl,
www.pilkanozna.pl, www.sportowefakty.pl, www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz www.sport24.pl.
Analiza medialna objħþa wszystkie kluby wystħpujĢce w Ekstraklasie oraz siedem zespoþw z pierwszej ligi
(Widzew ýdŅ, Pogoı Szczecin, ýdzki KS, Warta Poznaı, Grnik Zabrze, GKS Katowice, Motor Lublin). Ponadto
zestawienia prezentujĢ aktywnoĻę medialnĢ lidera kaŇdego zespoþu Ekstraklasy. Piþkarze uznani za gwiazdy
swoich druŇyn, zostali wybrani przez ekspertw dziennika áPrzeglĢd SportowyÑ, przed rozpoczħciem rundy
wiosennej sezonu 2009/10.
Zestawienia pokazujĢ rwnieŇ medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, wystħpujĢcymi
w zachodnioeuropejskich druŇynach. Analizie poddano piħciu goalkeeperw: Artura Boruca, Jerzego Dudka,
ýukasza Fabiaıskiego, Tomasza Kuszczaka i Wojciecha Szczħsnego.
Lista gwiazd Ekstraklasy - na podstawie áSkarbu KibicaÑ wydanego przez áPrzeglĢd SportowyÑ:
1. Arka Gdynia Î Miroslav BoŇok
2. Cracovia Krakw Î Alexandru Suvorov
3. GKS Beþchatw Î Dawid Nowak
4. Jagiellonia Biaþystok Î Tomasz Frankowski
5. Korona Kielce Î Nikola Mijailovię
6. Lech Poznaı Î Robert Lewandowski
7. Lechia Gdaısk Î Hubert WoþĢkiewicz
8. Legia Warszawa Î Maciej Iwaıski
9. Odra Wodzisþaw Î Mauro Cantoro
10. Piast Gliwice Î Sebastian Olszar
11. Polonia Bytom Î Tomasz Nowak
12. Polonia Warszawa Î Andreu Guerao Mayoral
13. Ruch Chorzw Î Andrzej Niedzielan
14. ĺlĢsk Wrocþaw Î Piotr Ęwielong
15. Wisþa Krakw Î AndraŇ Kirm
16. Zagþħbie Lubin Î Mouhamadou Traore
Strona 3
media intelligence
915984104.003.png 915984104.004.png 915984104.005.png 915984104.006.png 915984104.007.png
POLSKA PIýKA Î IV 2010
Raport skþada siħ z trzech podstawowych czħĻci:
Kluby piþkarskie Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat
zespoþw wystħpujĢcych w Ekstraklasie oraz I lidze. Analizie poddane zostaþy tytuþy
prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne
kluby piþkarskie, najaktywniejsze wojewdztwa oraz najczħĻciej piszĢce
o poszczeglnych zespoþach gazety i portale. W rozdziale tym moŇna znaleŅę rwnieŇ
wycenħ publikacji prasowych dla poszczeglnych zespoþw Ekstraklasy.
Gwiazdy i bramkarze Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji, w ktrych
wystħpujĢ nazwiska gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy grajĢcych
w zachodnioeuropejskich klubach. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz
wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ liczbħ publikacji na temat
zawodnikw oraz wycenħ materiaþw prasowych, w ktrych pisano na temat
przynajmniej jednej gwiazdy lub jednego bramkarza.
Podsumowanie Î graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych
i internetowych. KaŇdy kolejny raport bħdzie uzupeþniany o aktualne dane.
Strona 4
media intelligence
915984104.008.png 915984104.009.png 915984104.010.png 915984104.011.png 915984104.012.png
POLSKA PIýKA Î IV 2010
Komentarz
Lech wyprzedza Wisþħ
Najbardziej medialnym klubem w Polsce w kwietniu byþ Lech Poznaı. Oznacza to zmianħ
na pozycji lidera zestawienia. W marcu w prasie i Internecie najwiħcej pisaþo siħ na
temat Wisþy Krakw. Teraz Lech zajĢþ pierwsze miejsce zarwno w liczbie publikacji
prasowych, internetowych, jak i ekwiwalencie reklamowym.
Wzglħdem marca znaczĢco spadþa liczba publikacji o monitorowanych klubach piþkarskich
ogþem. W kwietniu wartoĻę ta osiĢgnħþa jedynie okoþo 9,5 tysiĢca, natomiast miesiĢc
wczeĻniej byþo to niemal 14 tysiħcy. Powodw w duŇej mierze moŇna poszukiwaę
w katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleıskiem i zwiĢzanej z niĢ ŇaþobĢ
narodowĢ oraz wstrzymaniem rozgrywek piþkarskich.
Przyczyn przewagi Lecha nad pozostaþymi klubami naleŇy upatrywaę zwþaszcza
w terminarzu. Na kwiecieı zaplanowano bowiem dwa szlagierowe spotkania z udziaþem
poznaniakw. Podopieczni Jacka Zieliıskiego mierzyli siħ zarwno z LegiĢ Warszawa, jak
i WisþĢ Krakw. Publikacje generowaþ fakt, Ňe Lech sukcesywnie zbliŇaþ siħ do lidera
tabeli i byþ coraz czħĻciej wymieniany przez ekspertw jako gþwny faworyt do zdobycia
mistrzowskiej korony.
Legia nadal z tyþu
Legia Warszawa po poraŇce w Poznaniu na poczĢtku miesiĢca praktycznie straciþa szanse
na tytuþ. Sþabo wypadþa w zwiĢzku z tym w rankingu popularnoĻci. Nic nie daþy kolejne
trzy zwyciħstwa. Pod koniec kwietnia media rozpoczħþy spekulacje na temat zmiany
szkoleniowca od nowego sezonu. Podano, Ňe z klubem z ýazienkowskiej porozumiaþ siħ
juŇ Maciej SkorŇa.
Wiele publikacji zwiĢzanych z LegiĢ dotyczyþo zmiany na stanowisku prezesa. Leszka
Miklasa zastĢpiþ Paweþ Kosmala. Media zastanawiaþy siħ, czy to oznacza koniec konfliktu
z kibicami. Wzmogþy siħ rwnieŇ dywagacje odnoĻnie przebudowania skþadu warszawian.
Niektre z gazet wieszczyþy totalnĢ rewolucjħ. WĻrd przyczyn sþabej postawy Legii
w tym sezonie wymieniano kontuzjħ czoþowego napastnika TakesureÓa Chinyamy.
Strona 5
media intelligence
915984104.013.png 915984104.014.png 915984104.015.png 915984104.016.png 915984104.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin