polska_pilka_marzec_2010.pdf

(1167 KB) Pobierz
915984281.018.png
......................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Prasa ....................................................................................................................................................
Ekwiwalent reklamowy ...........................................................................................................................
Internet ................................................................................................................................................
............................................................................................................................
Prasa ....................................................................................................................................................
Ekwiwalent reklamowy ...........................................................................................................................
Internet ................................................................................................................................................
......................................................................................................................................
Prasa ....................................................................................................................................................
Internet ................................................................................................................................................
Suma Î prasa i internet ..........................................................................................................................
Strona 2
915984281.019.png 915984281.020.png 915984281.021.png 915984281.001.png 915984281.002.png
Na podstawie materiaþw medialnych zebranych w marcu 2010 roku, opracowano raport podsumowujĢcy
i systematyzujĢcy informacje na temat wybranych polskich klubw piþkarskich oraz czoþowych zawodnikw.
Artykuþy poddane analizie pochodzĢ z monitoringu ponad 1000 tytuþw prasy oglnopolskiej, regionalnej,
branŇowej i specjalistycznej oraz z 20 wybranych portali internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl,
www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl, www.se.com.pl, www.efakt.pl, www.dziennik.pl, www.rp.pl, www.sport.pl,
www.sports.pl, www.sport.tvp.pl, www.ekstraklasa.net, www.tvn24.pl, www.eurosport.pl, www.90minut.pl,
www.pilkanozna.pl, www.sportowefakty.pl, www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz www.sport24.pl.
Analiza medialna objħþa wszystkie kluby wystħpujĢce w Ekstraklasie oraz siedem zespoþw z pierwszej ligi
(Widzew ýdŅ, Pogoı Szczecin, ýdzki KS, Warta Poznaı, Grnik Zabrze, GKS Katowice, Motor Lublin). Ponadto
zestawienia prezentujĢ aktywnoĻę medialnĢ lidera kaŇdego zespoþu Ekstraklasy. Piþkarze uznani za gwiazdy
swoich druŇyn, zostali wybrani przez ekspertw dziennika áPrzeglĢd SportowyÑ, przed rozpoczħciem rundy
wiosennej sezonu 2009/10.
Zestawienia pokazujĢ rwnieŇ medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, wystħpujĢcymi
w zachodnioeuropejskich druŇynach. Analizie poddano piħciu goalkeeperw: Artura Boruca, Jerzego Dudka,
ýukasza Fabiaıskiego, Tomasza Kuszczaka i Wojciecha Szczħsnego.
””
1. Arka Gdynia Î Miroslav BoŇok
2. Cracovia Krakw Î Alexandru Suvorov
3. GKS Beþchatw Î Dawid Nowak
4. Jagiellonia Biaþystok Î Tomasz Frankowski
5. Korona Kielce Î Nikola Mijailovię
6. Lech Poznaı Î Robert Lewandowski
7. Lechia Gdaısk Î Hubert WoþĢkiewicz
8. Legia Warszawa Î Maciej Iwaıski
9. Odra Wodzisþaw Î Mauro Cantoro
10. Piast Gliwice Î Sebastian Olszar
11. Polonia Bytom Î Tomasz Nowak
12. Polonia Warszawa Î Andreu Guerao Mayoral
13. Ruch Chorzw Î Andrzej Niedzielan
14. ĺlĢsk Wrocþaw Î Piotr Ęwielong
15. Wisþa Krakw Î AndraŇ Kirm
16. Zagþħbie Lubin Î Mouhamadou Traore
Strona 3
915984281.003.png 915984281.004.png 915984281.005.png 915984281.006.png 915984281.007.png
Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji na temat
zespoþw wystħpujĢcych w Ekstraklasie oraz I lidze. Analizie poddane zostaþy tytuþy
prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ najbardziej medialne
kluby piþkarskie, najaktywniejsze wojewdztwa oraz najczħĻciej piszĢce
o poszczeglnych zespoþach gazety i portale. W rozdziale tym moŇna znaleŅę rwnieŇ
wycenħ publikacji prasowych dla poszczeglnych zespoþw Ekstraklasy.
Î rozdziaþ ukazujĢcy zestawienia iloĻciowe publikacji, w ktrych
wystħpujĢ nazwiska gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy grajĢcych
w zachodnioeuropejskich klubach. Analizie poddane zostaþy tytuþy prasowe oraz
wybrane portale internetowe. Wykresy prezentujĢ iloĻci publikacji na temat zawodnikw
oraz wycenħ materiaþw prasowych, w ktrych pisano na temat przynajmniej jednej
gwiazdy lub jednego bramkarza.
graficzne zestawienie informacji prasowych i internetowych. KaŇdy
kolejny raport bħdzie uzupeþniany o aktualne dane.
Strona 4
915984281.008.png 915984281.009.png 915984281.010.png 915984281.011.png 915984281.012.png
Najbardziej medialnym klubem marca okazaþa siħ Wisþa Krakw. DruŇyna spod Wawelu
cieszyþa siħ ogromnym zainteresowaniem dziennikarzy i to jej, spoĻrd polskich klubw
piþkarskich, poĻwiħcili oni najwiħcej miejsca w swoich publikacjach. Pod tym wzglħdem
Wisþa wyraŅnie zdystansowaþa Lecha Poznaı i Legiħ Warszawa.
áBiaþa GwiazdaÑ cieszyþa siħ najszerszĢ obecnoĻciĢ zarwno w prasie, jak i Internecie.
W ciĢgu caþego miesiĢca gazety pisaþy o niej w 1743 publikacjach. Znacznie mniej - bo
o ponad 200 doniesieı - serwowaþy na temat drugiego Lecha Poznaı. Na trzecim
miejscu w zestawieniu iloĻciowym uplasowaþ siħ Ruch Chorzw, wyprzedzajĢc Legiħ
Warszawa. Blisko czoþwki znalazþo siħ takŇe Zagþħbie Lubin.
Nieco inaczej wyglĢda sytuacja w Internecie, gdzie o wiele lepiej wypadþa warszawska
Legia. Liderem takŇe jest Wisþa Krakw, ale jej przewaga nie osiĢgnħþa takich rozmiarw,
jak w przypadku prasy. Zaledwie o kilkadziesiĢt publikacji mniej zanotowaþa Legia. Na
trzecim miejscu znalazþ siħ Lech Poznaı. DuŇo pisaþo siħ w sieci na temat Zagþħbia Lubin,
ktre wyprzedziþo nawet Ruch Chorzw.
Pierwsze miejsce Wisþy Krakw w obu zestawieniach wynikaþo miħdzy innymi ze zmiany
trenera. Temat ten wygenerowaþ bardzo duŇo spekulacji, ktre pojawiaþy siħ od samego
poczĢtku marca. PŅniej szok wywoþaþ niespodziewany powrt na þawkħ trenerskĢ
Henryka Kasperczaka. Media rozpisywaþy siħ o sþabej formie zawodnikw z Krakowa,
ktrzy w pierwszej poþowie stracili sporo punktw i wydawaþo siħ, Ňe utracĢ pozycjħ
lidera Ekstraklasy.
Szum wokþ Lecha Poznaı wytþumaczyę moŇna miħdzy innymi bardzo duŇĢ
popularnoĻciĢ jego najwiħkszej gwiazdy Î Roberta Lewandowskiego, o ktrym
traktowaþo ponad 950 publikacji. WiĢzaþo siħ to z dobrĢ skutecznoĻciĢ napastnika oraz
spekulacjami dotyczĢcymi przewidywanego letniego transferu piþkarza. Lecha
wymieniano oczywiĻcie takŇe w kontekĻcie walki o mistrzostwo Polski i boiskowych
wpadek Wisþy Krakw oraz Legii Warszawa. Szerokim echem odbiþo siħ podpisanie nowej
umowy sponsorskiej z firmĢ s.Oliver. Media spekulowaþy na temat wzmocnienia ataku
druŇyny.
Strona 5
915984281.013.png 915984281.014.png 915984281.015.png 915984281.016.png 915984281.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin