artykuł logistyka.pdf

(16294 KB) Pobierz
www.kariera.com.pl
BIZNES: finanse, bankowość, FMCG,
sprzedaż, prawo i consulting
Prezentacje
najlepszych
pracodawców
w branżach
Baza adresowa
firm od A do Z
Kalendarium
wydarzeń
2009
Raport MAGAZYNU
- przegląd branż
Magazyn KARIERA
1
813369603.162.png 813369603.173.png 813369603.184.png 813369603.195.png 813369603.001.png 813369603.011.png 813369603.021.png 813369603.032.png 813369603.043.png 813369603.054.png 813369603.065.png 813369603.076.png 813369603.086.png 813369603.097.png 813369603.107.png 813369603.118.png 813369603.124.png 813369603.125.png 813369603.126.png 813369603.127.png 813369603.128.png 813369603.129.png 813369603.130.png 813369603.131.png 813369603.132.png 813369603.133.png 813369603.134.png 813369603.135.png 813369603.136.png 813369603.137.png 813369603.138.png 813369603.139.png 813369603.140.png 813369603.141.png 813369603.142.png 813369603.143.png 813369603.144.png 813369603.145.png 813369603.146.png 813369603.147.png 813369603.148.png 813369603.149.png 813369603.150.png 813369603.151.png 813369603.152.png 813369603.153.png 813369603.154.png 813369603.155.png 813369603.156.png 813369603.157.png 813369603.158.png 813369603.159.png 813369603.160.png 813369603.161.png 813369603.163.png 813369603.164.png 813369603.165.png 813369603.166.png 813369603.167.png 813369603.168.png 813369603.169.png 813369603.170.png 813369603.171.png 813369603.172.png 813369603.174.png 813369603.175.png 813369603.176.png 813369603.177.png 813369603.178.png 813369603.179.png 813369603.180.png 813369603.181.png 813369603.182.png 813369603.183.png 813369603.185.png 813369603.186.png 813369603.187.png 813369603.188.png 813369603.189.png 813369603.190.png 813369603.191.png 813369603.192.png 813369603.193.png
813369603.194.png 813369603.196.png 813369603.197.png 813369603.198.png 813369603.199.png 813369603.200.png 813369603.201.png 813369603.202.png 813369603.203.png 813369603.204.png 813369603.205.png 813369603.002.png 813369603.003.png 813369603.004.png 813369603.005.png 813369603.006.png 813369603.007.png 813369603.008.png 813369603.009.png 813369603.010.png
 
SPIS TREŚCI
WITAJCIE!
RAPORT BRANŻOWY
Jakie kompetencje liczą się dziś na rynku pracy? ........................................2
Czego oczekują pracodawcy? ......................................................................4
Informacje z pierwszej ręki ..........................................................................6
RAPORT MAGAZYNU ....................................................................................8
Przemysł spożywczy ....................................................................................9
Producenci chemii gospodarczej .....................................................................10
Producenci wyrobów alkoholowych i tytoniowych ................................. 11
Gastronomia ............................................................................................... 12
Sieci handlowe ............................................................................................ 13
Bankowość i finanse ...................................................................................14
Ubezpieczenia .............................................................................................15
Centra usługowe .........................................................................................16
Branża humanistyczna ............................................................................... 17
Doradcą być ................................................................................................18
Zabawa w ciuciubabkę...czyli aplikacje 2009 ...........................................20
Marketing i reklama ...................................................................................22
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA
Praktyka czyni mistrza ............................................................................... 24
Kalendarium targowe 2009 .......................................................................26
Oddajemy do Waszych rąk kolejną edycję MAGAZYNU KARIERA
2009. Nowością tegorcznego wydania jest fakt, że zgromadziliśmy
w jednym MAGAZYNIE przegląd najważniejszych branż
biznesowych takich jak nanse, bankowość, FMCG, sprzedaż, prawo
i doradztwo.
Większość z Was kończąc studia pragnie zacząć karierę w najlepszych
rmach w Polsce. Nie wszystkim się to uda, ale warto próbować.
Mamy nadzieję, że informacje zawarte w RAPORCIE MAGAZYNU
pomogą Wam w osiągnięciu zamierzonego celu. Znajdziecie w nim
przegląd sytuacji w branżach, prezentacje wiodących rm oraz
bazę adresową czołowych rm z branży - umiejscowioną na końcu
MAGAZYNU. Zapoznajcie się z najlepszymi!
Dziękujemy za słowa uznania skierowane przez Was pod adresem
zeszłorocznego wydania MAGAZYNU. Mamy nadzieję, że również
tegoroczna edycja naszej publikacji spełni Wasze oczekiwania.
Zapraszamy Was na naszą stronę internetową www.kariera.com.
pl, gdzie znajdziecie dużo więcej, stale uaktualnianych informacji
na temat pracy i kariery, sytuacji na rynku pracy oraz polecanych
wydarzeń.
PORADNIK
Curriculum Vitae .........................................................................................30
List motywacyjny .......................................................................................32
Aplikacja on-line .........................................................................................33
Rozmowa kwalifikacyjna ...........................................................................34
Wszystkich zainteresowanych uzyskaniem szerszych informacji
o Universum, naszych publikacjach i badaniach zapraszamy na stronę
www.universumglobal.com. Możecie także do nas napisać na adres
krakowskiej redakcji oraz na e-mail: redakcja@universumpolska.com.
Życzymy inspirującej lektury!
Anna Macnar wraz z Redakcją
PREZENTACJE PRACODAWCÓW
Accounting Plaza Central Europe ................................................................70
Bank Millennium SA .............................................................................. 38-39
British American Tobacco Polska SA ...........................................................71
Capgemini Polska Sp. z o.o....................................................................40-41
Citi Handlowy ............................................................................................72
Coca-Cola HBC Polska .................................................................................73
Electrolux Poland Sp. z o.o. .................................................................. 42-43
EMPiK Sp. z o.o. .................................................................................... 44-45
Ernst&Young ................................................................................................75
Gemius SA.................................................................................................... 74
Grasz o staż ............................................................................................62-63
Grupa Commercial Union Polska ................................................................76
Grupa Ergo Hestia SA .......................................................................... 46-47
Grupa Handlowa Emperia ...........................................................................77
Grupa Onet.pl SA ..................................................................................48-49
Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o. ........................................................50-51
IBM BTO BCS Sp. z o.o. .......................................................................... 52-53
Invest-Bank SA ............................................................................................78
KPMG .....................................................................................................54-55
L’Oréal Polska .........................................................................................56-57
Levi Strauss Poland Sp. z o.o. ......................................................................79
Lorenz Bahlsen Snack-World Sp. z o.o. .................................................58-59
Nestlé Polska SA ..........................................................................................80
Oriflame Poland Sp. z o.o. ...........................................................................81
PricewaterhouseCoopers ......................................................................60-61
Procter&Gamble .................................................................................. 64-65
Sarantis Polska SA .......................................................................................82
Shell Shared Service Centre Kraków .................................................... 66-67
Unilever Polska SA .................................................................................68-69
Baza adresowa firm od A do Z......................................... 82
MAGAZYN KARIERA BIZNES 2009
ISSN 1734-0020
WYDAWCA: Universum Polska Sp. z o.o.
Oddział Kraków, ul. Zawiła 56, 30-390 Kraków
tel./fax: (012) 267 89 00, www.kariera.com.pl
e-mail: redakcja@kariera.com.pl
e-mail: reklama@universum.se
Redaktor Naczelny: Anna Macnar
Redakcja: Katarzyna Dyngosz, Jakub Jański, Joanna Kusy, Joanna
Maile, Ewelina Anna Noga, Zofia Zielińska
Współpraca: Agnieszka Dudziak, Katarzyna Stoczek
Korekta: Jakub Jański
Art Director: Maciej Macnar
Za treść płatnych ogłoszeń reklamowch, prezentacji pracodawców i artykułów
sponsorowanych redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Redakcja nie zwraca
niezamówionych materiałów oraz zastrzega sobie prawo redagowania nadesła-
nych tekstów. Żadna część MAGAZYNU KARIERA nie może być wykorzystywana
lub publikowana bez pisemnej zgody Wydawcy.
© Universum Polska Sp. z o.o.
PATRON MEDIALNY:
813369603.012.png 813369603.013.png 813369603.014.png
 
813369603.015.png 813369603.016.png 813369603.017.png 813369603.018.png 813369603.019.png 813369603.020.png 813369603.022.png 813369603.023.png 813369603.024.png 813369603.025.png 813369603.026.png 813369603.027.png 813369603.028.png 813369603.029.png 813369603.030.png 813369603.031.png 813369603.033.png 813369603.034.png 813369603.035.png 813369603.036.png 813369603.037.png 813369603.038.png 813369603.039.png 813369603.040.png 813369603.041.png 813369603.042.png 813369603.044.png 813369603.045.png 813369603.046.png 813369603.047.png 813369603.048.png 813369603.049.png 813369603.050.png 813369603.051.png 813369603.052.png 813369603.053.png 813369603.055.png 813369603.056.png 813369603.057.png 813369603.058.png 813369603.059.png 813369603.060.png 813369603.061.png 813369603.062.png 813369603.063.png 813369603.064.png 813369603.066.png 813369603.067.png 813369603.068.png 813369603.069.png 813369603.070.png 813369603.071.png 813369603.072.png 813369603.073.png 813369603.074.png 813369603.075.png 813369603.077.png 813369603.078.png 813369603.079.png 813369603.080.png 813369603.081.png 813369603.082.png
 
RAPORT
Jakie kompetencje liczą się
dziś na rynku pracy?
Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom Twojego przyszłego pracodawcy!
Planując swoją wymarzoną ścieżkę kariery
i przyszłą pozycję zawodową, warto jest przyjrzeć
się odmiotom gospodarczych, które działają
na obecnym rynku. Pośród nich bowiem znajduje
się Twój potencjalny przyszły pracodawca!
Czy wiesz, czego oczekuje od Ciebie rynek?
P olski rynek pracy z roku na rok stawia przed młodymi ludźmi,
którzy właśnie teraz szukają swojej pierwszej pracy, coraz to wyż-
sze wymagania. Podaż pracy jest wciąż wysoka, a nowi i ist-
niejący już gracze rynkowi nie są w stanie wykorzystać całego
potencjału rynku.
Wśród absolwentów uczelni wyższych przeważają humaniści i osoby
z wykształceniem ekonomicznym. Zdecydowanie mniej jest inżynierów
i specjalistów z wąskich dziedzin (np. programiści). Młodzi ludzie, zda-
jąc sobie sprawę z konieczności przekwali kowania się, wolą pozostawić
sobie „otwartą furtkę”, czyli decyzję o specjalizacji pozostawiają na póź-
niej. Założenie to jest teoretycznie słuszne, ale czy tego właśnie oczekują
od kandydatów potencjalni pracodawcy?
Każdy sektor rynkowy rządzi się swoimi prawami, tym samym oczeki-
wania pracodawców są różne. Jednak prawie wszyscy radzą jednogłośnie:
„Poszerzajcie wiedzę, nie bójcie się wyzwań, bądźcie ambitni i wykorzy-
stujcie nadarzające się okazje, by pogłębiać wiedzę praktyczną i de nio-
wać swoje preferencje zawodowe.”
Jednak wyzwaniom rynkowym stawić czoło muszą również sami praco-
dawcy. Jak twierdzi większość rm: „Najcenniejszym zasobem organiza-
cji są ludzie”. Dlatego wśród rm poruszających się obecnie w przestrzeni
gospodarczej trwa zacięta walka o młode talenty. Wiele rm podejmuje
inicjatywy autorskich programów praktyk i staży, uczestniczą w Targach
Pracy i Dniach Kariery organizowanych w całym kraju, podejmują ini-
cjatywy spotkań ze studentami na uczelniach.
Co zrobić, by dołączyć do grona najbardziej wartościowych kandydatów
i mieć możliwość pracy dla najlepszych rm?
Praktyka, praktyka, praktyka
Wiedza merytoryczna zdobywana podczas studiów jest niezwykle ważna,
ale należy pamiętać, że teoria powinna zawsze iść w parze z praktyką.
Dlatego miejcie oczy szeroko otwarte na pojawiające się wokół Was moż-
liwości pokazania się i wykorzystania wiedzy merytorycznej w praktyce.
Uczelnie w całej Polsce przy współpracy z rmami polskimi i zagranicz-
nymi organizują corocznie programy praktyk i staży dla ambitnych. Warto
spróbować swoich sił! Praktyki w danej organizacji pozwolą Wam nie tylko
na naukę od profesjonalistów, ale również pozwalają skonfrontować Wasze
oczekiwania z rzeczywistością rynkową. Tym samym łatwiej będzie Wam
wyznaczyć właściwy kierunek przyszłej kariery i obszar, w którym chcecie
się rozwijać. Wasz przyszły pracodawca doceni nie tylko wasze już zdobyte
doświadczenie zawodowe, ale także inicjatywę i ambicję, którymi wyka-
zaliście się podczas studiów.
Magazyn KARIERA 2009
2
813369603.083.png 813369603.084.png 813369603.085.png 813369603.087.png 813369603.088.png 813369603.089.png 813369603.090.png 813369603.091.png 813369603.092.png 813369603.093.png 813369603.094.png 813369603.095.png 813369603.096.png 813369603.098.png 813369603.099.png 813369603.100.png 813369603.101.png 813369603.102.png
 
RAPORT
MOTYWACJA
Bank Millennium jest jedną z największych instytucji finan-
sowych w Polsce. Naszą mocną pozycję zawdzięczamy
w dużej mierze świetnemu personelowi. Nasi pracownicy
to ludzie z pasją, którzy działają z myślą o własnym roz-
woju, który przekłada się na stały rozwój Banku.
Od osób zainteresowanych pracą w naszej branży
oczekujemy zaangażowania i umiejętności pracy w zespole, a także orientacji
na wyniki. My natomiast oferujemy doskonałe warunki dalszego rozwoju
kariery zawodowej. Jakich ludzi szukamy?
Obok specjalistów z konkretnych obszarów bankowości, zatrudniamy
również osoby z bardzo różnym wykształceniem, które znajdują u nas swoje
miejsce zarówno w Centrali, jak i w sieci detalicznej Banku. Przy doborze
personelu koncentrujemy się na cechach, które naszym zdaniem są kluczem
do sukcesu, czyli na motywacji i chęci własnego rozwoju, które przekłada się
na rozwój Banku. Dla nas każdy pracownik to droga, która wiedzie do wspól-
nego celu – satysfakcji z siebie i ze swojego miejsca pracy!
Pasja - klucz do sukcesu
Ambicje, motywacja, zaangażowanie – tego wszystkiego będzie od Was
oczekiwał przyszły pracodawca. Ale jak spełnić jego oczekiwania i jed-
nocześnie robić to, co się lubi? Jedynym rozwiązaniem jest odnalezienie
pasji w codziennych obowiązkach. Dlatego tak ważne jest, abyście mieli
jasno określone cele zawodowe niezależnie od tego, w jakim dziale i sek-
torze przyjdzie Wam pracować. Każda rma to zespół naczyń połączo-
nych i dlatego ważne jest, aby każde jej ogniwo było efektywne i przynosiło
organizacji wartość dodaną.
Komunikatywność – umiejętność pracy w zespole
Jedną z najważniejszych cech, na którą pracodawcy zwracają uwagę
już na etapie spotkań rekrutacyjnych są umiejętności interpersonalne,
zdolność komunikacji oraz potencjał kandydata do pracy w zespole.
Pracodawcy doceniają indywidualne umiejętności kandydatów oraz ich wie-
dzę, ale musicie pamiętać, że nawet najwyższej klasy ekspert nie osiągnie
niczego bez zaufanego zespołu. Z tego założenia wychodzą również Wasi
przyszli pracodawcy. Dlatego starajcie się zaprezentować jako kandydaci
opiniotwórczy, posiadający wiedzę i własne zdanie, ale jednocześnie jako
dobrzy gracze zespołowi, otwarci na wymianę poglądów i gotowi brać
odpowiedzialność za działania własnego zespołu.
Renata Polak
Dyrektor Departamentu Rekrutacji i Rozwoju Kadr
Bank Millennium
ZAANGAŻOWANIE
PZU SA i PZU Życie na terenie całej Polski zatrudnia kilkanaście tysięcy
pracowników. Na bieżąco poszukujemy specjalistów ds. sprzedaży i obsługi
klienta. Bardzo poszukiwani są też specjaliści z zakresu informatyki oraz finan-
sów. Ponieważ PZU to nie tylko sprzedaż, obsługa ubezpieczeń i ewentualna
likwidacja szkód naszych klientów, ale także wiele obszarów stanowiących
wsparcie, trudno mówić o modelowym pracowniku, czy idealnym kandyda-
cie. Przyjmujemy ludzi z doświadczeniem zawodowym, ale też studentów
pragnących rozwijać się razem z PZU. Stawiamy przede wszystkim na zdol-
ności, potencjał oraz chęci do pracy i zaangażowania się na rzecz firmy.
Kluczowe kompetencje dla pracowników PZU to nastawienie na klienta jak
i nastawienie na rezultat oraz współpracę wewnątrzfirmową. Wierzymy,
że dzięki odpowiednim działaniom rozwojowym możemy wykształcić
świetną kadrę. Zdajemy sobie sprawę, że ludzie są fundamentem wszelkiej
działalności – i taka myśl przyświeca wszelkim działaniom pracowników
HR, pracujących zgodnie z nasza misją: rozumieć i wspierać biznes przez
pryzmat człowieka.
Stres – umiejętność pracy pod presją
Pojęcie stresu, umiejętność pracy pod presją czasu oraz radzenie sobie
z sytuacjami kon iktowymi to zagadnienia, które pojawiają się podczas
każdej rozmowy kwali kacyjnej. Pracodawcom zależy bowiem na uświado-
mieniu kandydata o pojawiających się w pracy sytuacjach, kiedy to wyma-
gane jest podejmowanie istotnych i trudnych decyzji. Posiadanie przez
kandydata odpowiednich predyspozycji do radzenia sobie ze stresującymi
zagadnieniami gwarantuje pracodawcy ciągłość osiągania wysokich rezul-
tatów pracy zespołu oraz uniknięcie dezorganizacji. Podczas rozmowy kwa-
li kacyjnej nie zapomnijcie wspomnieć o tym, że potra cie wywiązać się
z powierzonego zadania terminowo, o nastawieniu na osiąganie powie-
rzonych celów oraz efektywną współpracę z przyszłym zespołem.
Kwalifikacje – językowe, interpersonalne
oraz kreatywność
Nie zapominajcie o ciągłym podnoszeniu swoich kwali kacji, które oprócz
tego, że dadzą się łatwo zwery kować, będą stanowić o waszej przewadze
konkurencyjnej. Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawanso-
wanym jest warunkiem koniecznym, aby obecnie dostać pracę nie tylko
w koncernach międzynarodowych, ale także w rmach polskich. Poziom
znajomości języka ocenia się najczęściej podczas spotkać rekrutacyjnych
z kandydatem lub telefonicznie. Pokażcie się z jak najlepszej strony! Być
może już pierwszego dnia pracy będziecie musieli skonfrontować swoją
praktyczną znajomość języka. Ponadto warto szkolić inne języki obce,
np. francuski, holenderski, szwedzki czy nawet węgierski. Znajomość
języków jest teraz w cenie!
Pracodawcy docenią również waszą znajomość edytorów tekstu, arku-
szy kalkulacyjnych, programów graficznych i sprawne poruszanie się
w sieci.
Liczy się także wasza kreatywność, przedsiębiorczość oraz chęć do ciągłej
nauki i rozwoju umiejętności.
Nie zapominajcie zaprezentować wszystkich swoich atutów!
Obecny rynek pracy dla humanistów przechodzi gwałtowne zmiany- doty-
czy to głównie branży prawniczej, doradczej i konsultingowej. Pamiętajcie
o ciągłym monitorowaniu kroków podejmowanych przez graczy rynko-
wych i organizacji działających w danych sektorach. Ważne by swoimi
działaniami wychodzić naprzeciw oczekiwaniom pracodawców.
Joanna Maile
Sławomir Wiśniewski
Z-ca dyrektora Biura Zarządzania Kadrami PZU SA i PZU Życie SA
ROZWÓJ
Podczas każdej rekrutacji nasze oczekiwania wobec kan-
dydatów wynikają ze stanowiska, na które poszukujemy
pracownika. Są związane z zadaniami i rodzajem pracy,
jaką ma dana osoba wykonywać. Generalnie zwracamy
uwagę na: wykształcenie, doświadczenie zawodowe
– jeśli jest konieczne – oraz przede wszystkim otwartość danej osoby
na nowe wyzwania i możliwości. Jesteśmy firmą, w której pracownicy mają
bardzo szerokie możliwości rozwoju zawodowego, rozumianego także,
jako podejmowanie się coraz to nowych zadań i odpowiedzialności. Stąd
chętnie zatrudniamy osoby, które mają pomysł na siebie, chcą się rozwijać
i potrafią sobie radzić w nowych sytuacjach, nie boją się podejmowa-
nia decyzji i pro-aktywnie podchodzą do problemów. Osoby z takimi
umiejętnościami na pewno świetnie sobie poradzą z różnymi zadaniami
z obopólną korzyścią – dla firmy oraz dla siebie, realizując się zawodowo.
Bożena Soberka
Kierownik ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi
British American Tobacco Polska SA
Magazyn KARIERA 2009
3
813369603.103.png 813369603.104.png 813369603.105.png 813369603.106.png 813369603.108.png 813369603.109.png 813369603.110.png 813369603.111.png 813369603.112.png 813369603.113.png 813369603.114.png 813369603.115.png 813369603.116.png 813369603.117.png 813369603.119.png 813369603.120.png 813369603.121.png 813369603.122.png 813369603.123.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin