ki012009_raport.pdf

(256 KB) Pobierz
Slajd 1
Użyteczność stron internetowych
w oczach internautów
i marketerów
Raport z badania CAWI
przygotowany na konferencję
@rewolucja biznesu 4.0
ORGANIZATOR:
PARTNERZY MERYTORYCZNI: PARTNERZY:
Warszawa, 17-18 czerwca 2009
212408094.041.png 212408094.042.png 212408094.043.png 212408094.044.png 212408094.001.png 212408094.002.png 212408094.003.png 212408094.004.png 212408094.005.png
Wstęp
Przedstawiamy kolejny raport z badania zrealizowanego przez Nowoczesną Firmę wspólnie z partnerami
dotyczący polskiego internetu. W 2008 roku pytaliśmy o skuteczność reklamy internetowej oraz jej odbiór przez
internautów. W tej edycji zainteresowaliśmy się użytecznością serwisów internetowych, wiedzą jaką w tym
zakresie posiadają osoby na co dzień wykorzystujące serwisy www do generowania efektów marketingowych
lub sprzedażowych.
Badanie podobnie jak w poprzedniej edycji zostało przeprowadzone przy wsparciu największych polskich portali:
onet.pl, wp.pl, interia.pl, gazeta.pl, o2.pl oraz sieci BizOn Media. Osoby badane były rekrutowane za pomocą
kreacji zapraszającej do udziału w badaniu. Całość próby stanowi 2291 osób, spośród których 649
zadeklarowało, że wykorzystuje strony www do działań marketingowo-sprzedażowych i stanowi w naszym
badaniu podpróbę marketerów.
Wyniki pokazują pewną zbieżność z tymi uzyskanymi w poprzedniej edycji – nieprzerwanie jedną z największych
barier i powodów do porzucania wizyt na stronie jest inwazyjna reklama displayowa, z jednej strony
spowalniająca ładowanie się witryny, z drugiej męcząca użytkownika.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania!
212408094.006.png 212408094.007.png 212408094.008.png 212408094.009.png 212408094.010.png 212408094.011.png 212408094.012.png 212408094.013.png
Opis badania
Próba:
losowo-kwotowa, bez kontroli wg. kryteriów demograficznych
osoby dobierane na podstawie deklaracji
Osoby badane:
Podpróba 1 N=2291: użytkownicy internetu, korzystający z największych portali internetowych
Podpróba 2 N=649: marketerzy wykorzystujący w swojej pracy strony internetowe do celów
marketingowo-sprzedażowych
Metoda:
realizacja metodą CAWI – kwestionariusze do samodzielnego wypełnienia w internecie
kreacje zapraszające do udziału emitowane przez 4 dni rano i po południu na 4 największych
portalach internetowych
Realizacja:
06.06 - 11.06.2009
212408094.014.png 212408094.015.png 212408094.016.png 212408094.017.png 212408094.018.png 212408094.019.png 212408094.020.png 212408094.021.png
Struktura próby - demografia
płeć
wiek
wykształcenie
do 18 lat
podstawowe
ponad 55 lat
2%
gimn. / zasad.
18-24 lata
kobiety
19%
4% 20%
3%
mężczyźni
średnie
49%
51%
17%
25-34 lata
51% 44%
45 - 54 lata
16%
25%
wyższe
35-44 lata
Osoby do badania rekrutowane dzięki wsparciu: Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, O2.pl, BizOn Media
212408094.022.png 212408094.023.png 212408094.024.png 212408094.025.png 212408094.026.png 212408094.027.png 212408094.028.png 212408094.029.png
Struktura próby – użytkowanie internetu
korzystanie
z internetu
wykorzystanie
internetu
internetu
kilka razy w
tygodniu
prywatnie i służbowo
5%
34%
prywatnie
95%
służbowo
4%
62%
codziennie
Osoby do badania rekrutowane dzięki wsparciu: Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, O2.pl, BizOn Media
korzystanie
wykorzystanie
z internetu
212408094.030.png 212408094.031.png 212408094.032.png 212408094.033.png 212408094.034.png 212408094.035.png 212408094.036.png 212408094.037.png 212408094.038.png 212408094.039.png 212408094.040.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin