Scenariusz zajęcia "Deszczowe zabawy"
http://www.przed.webd.pl/s31.php
CEL OGÓLNY: Rozwijanie umiejętności uczestniczenia w zabawach z elementami improwizacji ruchowej
CELE OPERACYJNE: dziecko:
· wie jak ubrać się kiedy pada deszcz
· potrafi poruszać się w przestrzeni przy muzyce
· umie odróżnić głośność dźwięków o różnym natężeniu ( cicho- głośno)
METODY: - czynne: zadań stawianych do wykonania, kierowania własną aktywnością dzieci
· słowne: wiersz, rozmowa, objaśnienia i instrukcje
· metody pedagogiki zabawy
· metoda zadań inspirujących
FORMY ORGANIZACYJNE: praca z całą grupą, praca w małych zespołach
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: magnetofon, kaseta z nagraniem padającego deszczu, nagranie melodii „Tzadik Katamar” do tańca „Deszczyk”, wiersz J.Kulmowej pt. „Kiedy pada”, kostka do gry z widocznymi jednym i dwoma oczkami, gazety, płachta folii, papierowe kałuże, kaseta z nagraniem „Deszczowa piosenka”, kalosze, czerwony parasol, płaszcz przeciwdeszczowy, kredki, farby plakatowe, klej, pędzle, kolorowe kawałki papieru kolorowego, figury geometryczne z papieru samoprzylepnego, duże arkusze papieru z narysowanymi parasolami, kolorowe parasole
PRZEBIEG:
1. Wprowadzenie do zajęcia poprzez wysłuchanie wiersza J.Kulmowej pt. „Kiedy pada” (recytacja przy podkładzie muzycznym padającego deszczu)
A kiedy tak pada i pada,
ogromnie jestem rada
i kalosze wkładam bardzo duże,
żeby włazić w największe kałuże,
żeby mąć, miesić błoto rozpryśnięte
i być kaczką
albo okrętem.
A niech spadnie ulewa,
niech roztańczą się drzewa
to pofrunę nad lasem, nad polem
...
agag61