LightWave 8 Skuteczne rozwiązania.pdf

(107467 KB) Pobierz
718633773 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
LightWave 8.
Skuteczne rozwi¹zania
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Dan Ablan, Randy Sharp
T³umaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-649-7
Tytu³ orygina³ u: LightWave 8 KillerTips
Format: B5, stron: 232
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Praca grafika i animatora 3D wymaga nie tylko zmys³u artystycznego, ale tak¿e
kompleksowej wiedzy o narzêdziu, z którego siê korzysta. Praca pod presj¹ czasu
wymusza koniecznoæ korzystania ze skrótów klawiaturowych i „kruczków”, które
trudno znaleæ w dokumentacji programu. Niezbêdne s¹ praktyczne umiejêtnoci,
pozwalaj¹ce na wybór odpowiedniego polecenia lub parametru oraz rozwi¹zywanie
problemów, które pojawiaj¹ siê podczas pracy. Tak¹ wiedzê nabywa w wyniku
wieloletniego dowiadczenia w pracy z narzêdziem lub… korzystaj¹c z pomocy
ekspertów.
„LightWave 8. Skuteczne rozwi¹zania” to zbiór porad przygotowanych przez
prawdziwych guru, znanych i cenionych w wiecie grafiki 3D. Autorzy — Dan Ablan
i Randy Sharp — zgromadzili ponad 200 wskazówek, dziêki którym bêdziesz móg³
korzystaæ z programu LightWave 8 w bardziej efektywny sposób. Poznasz
nieudokumentowane skróty klawiaturowe, tajemnice modelowania, teksturowania,
owietlenia, animacji, renderingu i dostosowywania programu do w³asnych potrzeb.
• Ukryte mo¿liwoci przycisków w interfejsie u¿ytkownika
• Dostosowywanie programu do swoich potrzeb i przyzwyczajeñ
• Szybsza i bardziej efektywna praca z modu³em Modeler
• Owietlanie sceny
• Symulacja efektu radiosity
• Nieznane sposoby animowania
• Animacja postaci
• Realistyczne i nierealistyczne tekstury
• Rendering sceny
Dziêki tej ksi¹¿ce bêdziesz pracowaæ szybciej i efektywniej. Przekonasz siê,
jak wiele potê¿nych mo¿liwoci LightWave’a jest jeszcze do odkrycia.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
718633773.009.png 718633773.010.png 718633773.011.png 718633773.012.png
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 1.
Odkrywanie znaczenia przycisków
Poznawanie sekretów programu LightWave 8 23
Rozwiązania problemu Gimbal Lock
w Modelerze
24
Pożeranie bitów
24
Chodzące tłumy
25
Do widzenia Pani Teksturo
25
Nigdy więcej czerni
26
Podręczne menu narzędzi
27
Podręczne menu wartości
27
Mapy cieni są zbyt ograniczające?
Pomyśl jeszcze raz! 28
Odkrywanie okien widokowych 28
Czy import plików BVH był udany? 29
O co chodzi w nawigacji? 30
Prawy przycisk myszy Twoim przyjacielem 30
Jak tam z twoją pamięcią? 31
Przypisanie widoków klawiszom numerycznym 31
Gdzie jest punkt obrotu? 32
Klik, klik, klik, pomocy! 33
Złap te nieokiełznane cząsteczki 34
Upadek z wozu 34
Narzędzie Quick Cut zaoszczędza czas 35
Czy kontrolujesz swoją wagę? 35
Wyłączanie warstwy tekstury 36
Klucze zatrzaśnięte w samochodzie 36
Święty Mikołaju, gdzie jest lista prezentów? 37
Rozszerzenie zostało chyba zainstalowane 37
Każdy tego chce: łatwe ustawienie
gąsienicy czołgu
38
Młody Luke wybiera właściwą ścieżkę
38
Gdzie jest przycisk zerujący?
39
Co oznaczają te wszystkie litery E?
39
3
718633773.001.png 718633773.002.png
SPIS TREŚCI
WTMCS?
40
SI: Stój, Imię
40
Szybki dostęp do kości
41
Natychmiastowy kalkulator metryczny
41
Czy możesz to zmierzyć?
42
Przytłaczające jednostki miar
43
ROZDZIAŁ 2.
Wedle swoich upodobań
Dostosowanie interfejsu
45
Nie klikaj moich przycisków! 46
Palec już mnie boli! 47
Skrót czy nie skrót? 48
Przybliżanie i oddalanie 48
Zrobię to po mojemu 49
Zmuś się do tego! 50
Wariacje na temat okien widokowych 51
Raz je widzisz, raz nie widzisz 52
Co zrobić z tymi klawiszami numerycznymi? 52
Dodanie tła do biblioteki materiałów 53
Twoje własne menu osobiste 54
Prostota jest najważniejsza 55
Wąskie panele to oszczędność miejsca 56
Style wyświetlania sceny 57
Mieszanie i dopasowanie stylów wyświetlania 58
Stwórz swój własny projekt
58
Kolory siatek w Layout
59
Rozszerzać czy nie rozszerzać?
60
Utrzymywanie widoczności obiektów
61
Zobaczyć znaczy uwierzyć
62
Z… z… z… zmiany
63
Gdzie zapodziałem mój kalkulator?
63
4
718633773.003.png 718633773.004.png
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 3.
Uwierz w siebie
Wskazówki dla Modelera do kontroli dziwactw 65
Czy tylko mnie tutaj się podoba? 66
Poziom dokładności 67
Ograniczenia środkowego przycisku myszy 67
Zbiory, zbiory zaznaczeń, o tak!
68
Ścianki jako punkty? To nie ma sensu
69
Jestem tylko numerem
70
Utrzymuj zaznaczenie
70
Zmiana trybów
71
Ukryj i szukaj
72
Czy to mi odpowiada?
73
Części to części
74
Upuszczanie narzędzi
74
Klatki powierzchni Subdivivion Surfaces
— mniej znaczy więcej 75
Podział względem środka 76
Automatyczny dobór wielkości obrazka w tle 77
Ostre krawędzie obiektów
Subdivision Surfaces
78
Kantowanie
79
Wyśrodkuj mnie
79
To jest wartościowe
80
Usiądź i obracaj
81
Tuż za rogiem
82
Poszerzanie i zawężanie wszechświata
83
Upuszczanie zaznaczenia
84
Proszę, pokieruj mną
85
Mały pakiet — wielkie możliwości
86
Redukcja natłoku
87
Tryby modelowania
88
Pokoloruj mnie
89
5
718633773.005.png 718633773.006.png
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 4.
Ukryte pragnienia
Wskazówki modelowania
91
Operator wygładzania
92
Wytnij mnie! Skopiuj mnie! Usuń mnie!
Wklej mnie!
92
Chodzimy w kółko
93
Obiekt na torach
94
Droga do idealnego rozmiaru
95
Przetnij mnie!
96
To nie są naturalne panele!
97
Przenikanie ścianek i powierzchni
Subdivision Surfaces 98
Załataj tę dziurę! 99
Uwalnianie mocy narzędzia Bridge 100
Kontrola zaniku działania narzędzia 100
Bandsaw — to narzędzie nie przecina drewna! 101
Szczegóły, szczegóły
102
Głowa z sześcianu?
103
Nie klonujemy tutaj owcy Dolly
104
Wytłoczone okna
105
Wysuwana postać
106
Stać się jednością z krzywymi
106
Zmień, przesuń
107
15 stopni obrotu
107
Czas modelowania, czas zaznaczania…
108
Łącz punkty poprawnie
108
Wybierz i zaoszczędź
109
Wyrzuć Żelazko!
110
Spin Quads — to jest to!
111
6
718633773.007.png 718633773.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin