AKOMODACJA _ WYKŁAD SRD.pdf
(
3774 KB
)
Pobierz
AKOMODACJA _ WYKŁAD SRD
STEROWANIE
AKOMODACYJNE
SKRZYś
OWANIAIZOLOWANE
OWANIAIZOLOWANE
. Marek Buda
Wydzia
AD "STEROWANIE RUCHEM
DROGOWYM" sem V 2009/2010
Wydział
Transportu PW
Transportu PW
DROGOWYM" sem V 2009/2010
1
STEROWANIE
AKOMODACYJNE
SKRZY
dr in
dr in
Ŝ
. Marek Buda
WYK
WYKŁ
AD "STEROWANIE RUCHEM
KLASYFIKACJA UKŁ
AD
ADÓ
W STEROWANIA
W STEROWANIA
Sterowanie
–
dzia
dzia
ł
ł
anienaokre
anienaokreś
lonyprocesmaj
lonyprocesmają
cenacelu
cenacelu
zapewnieniejegoprzebieguwpo
Ŝą
Ŝą
danyspos
danysposób
Rodzajeukł
a
adó
wsterowania:
wsterowania:
Otwarte
(bezsprz
(bezsprz
ęŜ
ęŜ
eniazwrotnego)
eniazwrotnego)–
bezmo
bezmoŜ
liwo
liwoś
ciwp
ciwp
ł
ł
ywu
ywu
cychnaprzebiegprocesu
(sterowaniecykliczne,sta
cizak
ł
łó
caj
cają
cychnaprzebiegprocesu
(sterowaniecykliczne,stał
oczasowe,fixed
oczasowe,fixed
timecontrol)
timecontrol)
Zamknię
t
te
(zesprz
(zesprz
ęŜ
ęŜ
eniemzwrotnym)
eniemzwrotnym)–
uk
uk
ł
ł
adyregulacji
adyregulacji
(sterowaniezaleŜ
neodruchu,akomodacyjne,adaptacyjne,
neodruchu,akomodacyjne,adaptacyjne,
dependentcontrol,trafficresponsivecontrol,actuated
control,adaptivecontrol)
. Marek Buda
Wydzia
WYKŁ
AD "STEROWANIE RUCHEM
AD "STEROWANIE RUCHEM
DROGOWYM" sem V 2009/2010
Wydział
Transportu PW
Transportu PW
DROGOWYM" sem V 2009/2010
2
KLASYFIKACJA UK
Sterowanie
zapewnieniejegoprzebieguwpo
Rodzajeuk
•
Otwarte
wielkoś
cizak
wielko
•
Zamkni
(sterowaniezale
traffic
dependentcontrol,trafficresponsivecontrol,actuated
traffic
control,adaptivecontrol)
dr in
dr in
Ŝ
. Marek Buda
WYK
KLASYFIKACJAZAMKNIĘ
TYCHUK
TYCHUKŁ
AD
ADÓ
WSTEROWANIA
WSTEROWANIA
Bez optymalizacji funkcji celu
Z optymalizacją funkcji celu
Skrzy
Ŝ
owanie
nieprzeci
ąŜ
one
Skrzy
Ŝ
owanie
przeci
ąŜ
one
Skrzy
Ŝ
owanie
nieprzeci
ąŜ
one
Skrzy
Ŝ
owanie
przeci
ąŜ
one
Wybór programu
sygnalizacji
Sterowanie maksymalnym
przepływem pojazdów
Sterowanie z wyrównaniem
stopnia obciąŜenia
Sterowanie długością
kolejki
Wybór programu
sygnalizacji z modyfikacją
sygnałów zielonych
Sterowanie
długością kolejki
Sterowanie z
wyrównaniem strat czasu
Sterowanie z minimalizacją
strat czasu
Wybór faz sygnalizacji
Sterowanie z
minimalizacją strat czasu
Sterowanie długością
kolejki z minimalizacją
strat czasu
Sterowanie akomodacyjne
. Marek Buda
Wydzia
AD "STEROWANIE RUCHEM
DROGOWYM" sem V 2009/2010
Wydział
Transportu PW
Transportu PW
DROGOWYM" sem V 2009/2010
3
KLASYFIKACJAZAMKNI
dr in
dr in
Ŝ
. Marek Buda
WYK
WYKŁ
AD "STEROWANIE RUCHEM
ZASADYSTEROWANIAAKOMODACYJNEGO
(1)
(1)
Sterowanieakomodacyjne:
•
dostosowaniedoaktualnegoobci
ąŜ
enianaskrzy
enianaskrzyŜ
owaniu,
owaniu,
moŜ
liwo
liwo
ść
ść
pomijaniaizmianykolejno
pomijaniaizmianykolejnoś
cifaz,
cifaz,
•
maksymalned
maksymalnedł
ugo
ugoś
cisygna
cisygnałó
wzielonychwyznaczanenapodstawie
wzielonychwyznaczanenapodstawie
obci
ąŜ
ąŜ
eniawokresieszczytowymlubakceptowanychczas
eniawokresieszczytowymlubakceptowanychczasó
w
w
oczekiwania
(winnychfazach)
(winnychfazach),
•
wpor
wporó
wnaniuzesterowaniemcyklicznymbardziejz
wnaniuzesterowaniemcyklicznymbardziejzłoŜ
onedo
onedo
wyznaczeniaiwymagają
cedodatkowegowyposa
cedodatkowegowyposaŜ
eniaskrzy
eniaskrzyŜ
owania
owania
Wsterowaniuakomodacyjnymstanprocesuruchuna
skrzy
owaniumoŜ
ewp
ewpł
ywa
ywać
na:
na:
ugoś
cisygna
cisygnałó
wzielonych,
wzielonych,
czas„
cyklu
cyklu”,
zestawrealizowanychfaz,
•
kolejno
kolejno
ść
ść
faz
faz
. Marek Buda
Wydzia
WYKŁ
AD "STEROWANIE RUCHEM
AD "STEROWANIE RUCHEM
DROGOWYM" sem V 2009/2010
Wydział
Transportu PW
Transportu PW
DROGOWYM" sem V 2009/2010
4
ZASADYSTEROWANIAAKOMODACYJNEGO
dostosowaniedoaktualnegoobci
ąŜ
•
mo
obci
oczekiwania
wyznaczeniaiwymagaj
Wsterowaniuakomodacyjnymstanprocesuruchuna
skrzyŜ
owaniumo
•
dł
ugo
•
czas
•
zestawrealizowanychfaz,
dr in
dr in
Ŝ
. Marek Buda
WYK
ZASADYSTEROWANIAAKOMODACYJNEGO
(2)
(2)
WyposaŜ
enieskrzy
enieskrzyŜ
owania
owania
czujniki+uk
ł
ł
adyformuj
adyformują
ce
ce
detektorypunktowe(przejazdu),
rejestruj
naddetektorem,
detektoryobszarowe(obecno
detektoryobszarowe(obecnoś
ci),
stanzaję
to
toś
ciw
ciw
ci),
obszarzedetekcji,
sterownik
(mikroprocesorowy)
dzeniesterują
ce
ce–
(mikroprocesorowy)
astandardowych,
halogenowych,diodowych)
(oź
r
ród
ł
ł
ach
ach
halogenowych,diodowych)
. Marek Buda
Wydzia
AD "STEROWANIE RUCHEM
DROGOWYM" sem V 2009/2010
Wydział
Transportu PW
Transportu PW
DROGOWYM" sem V 2009/2010
5
ZASADYSTEROWANIAAKOMODACYJNEGO
Wyposa
•
czujniki+uk
detektorypunktowe(przejazdu),
rejestrują
faktprzejazdupojazdu
faktprzejazdupojazdu
naddetektorem,
rejestruj
rejestrują
stanzaj
•
urz
urzą
dzeniesteruj
sterownik
sygnalizatory
(o
ś
wiat
•
sygnalizatory
wiat
ł
ł
astandardowych,
dr in
dr in
Ŝ
. Marek Buda
WYK
WYKŁ
AD "STEROWANIE RUCHEM
Plik z chomika:
TR_SRD
Inne pliki z tego folderu:
opracowanie.doc
(510 KB)
wykład 3,4 SRD.pdf
(7804 KB)
skanuj0038.jpg
(307 KB)
AKOMODACJA _ WYKŁAD SRD.pdf
(3774 KB)
wykład 9 SRD.pdf
(980 KB)
Inne foldery tego chomika:
Automatyka II lab
Drogi i Ulice
Metrologia - lab
OiZ
PETy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin