SCHEMAT_TERAPIA.pdf

(527 KB) Pobierz
SCHEMAT_TERAPIA
SCHEMAT SCENARIUSZA ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ
dla gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych
na podstawie ORTOGRAFFITI
Met r yc z k a
Imi ę i nazwisko nauczyciela
Miejscowość, data
Nauczany przedmiot
Nazwa i adres szkoły
Typ zaj ęć :
Poziom nauczania:
Klasa:
Grupa (liczebno ść ):
I. TEMAT:
II. ZAŁO ś ENIA METODYCZNE:
Cele:
Czas pracy:
Pomoce:
III. PRZEBIEG ZAJ ĘĆ :
W przebiegu zajęć naleŜy wyróŜnić następujące fazy:
Faza organizacyjno-mobilizuj ą ca ćwiczenia relaksacyjne, wyciszające, ale jednocze-
śnie mobilizujące do pracy,
Faza intensywnej i efektywnej pracy terapeutycznej – uwzględnienie wszystkich
rodzajów ćwiczeń,
Faza relaksacyjno-odpr ęŜ aj ą ca relaks po intensywnym wysiłku,
Faza podsumowuj ą co-utrwalaj ą ca .
Opisując przebieg zajęć, naleŜy:
– wymienić czynności nauczyciela i ucznia, uŜywając czasowników w formie osobowej (np.
uczniowie wykonują, nauczyciel rozdaje),
– zaplanować i przewidzieć modyfikację ćwiczeń,
– przygotować ćwiczenia dodatkowe, z których moŜna korzystać równieŜ na następnych zaję-
ciach.
Zał oŜen ia te or et yc z n o-p r akt yc z n e:
Autor scenariusza kaŜdorazowo powinien uwzględnić następujące rodzaje ćwiczeń:
– ćwiczenia w mówieniu,
– ćwiczenia w czytaniu,
– ćwiczenia w pisaniu,
– ćwiczenia usprawniające funkcje percepcyjno-motoryczne (analizator słuchowy, wzrokowy,
kinestetyczno-ruchowy).
Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON, ul. Hutnicza 3, 81-212 Gdynia, (0 58) 679 00 00, 0 800 53 55 53
Uw a gi te c hni cz ne :
1. Zamiast treści ćwiczeń pochodzących z publikacji związanych z Programem ORTO-
GRAFFITI wystarczy podać numer zadania, stronę, nazwę publikacji oraz odpowiedź z
klucza (dotyczy to wyłącznie zadań z materiałem wyrazowym).
2. JeŜeli korzystacie Państwo z innych publikacji, prosimy o dokładne cytowanie i podanie
źródła. Zamieszczenie bibliografii jest obowiązkowe równieŜ wtedy, gdy nie ma bezpo-
średnich cytatów.
3. Fragmenty pochodzące z publikacji niezwiązanych z Programem ORTOGRAFFITI (np.
opracowania teoretyczne, literatura piękna) prosimy umieścić we właściwym miejscu
przebiegu zajęć, a nie w formie dodatkowych załączników.
4. Ustawienia i format strony (dotyczy całego tekstu)
– rodzaj czcionki: Times New Roman
– wielkość czcionki: 12 pkt
– interlinia: półtora wiersza
– marginesy: 2,5 cm
5. W tekście nie naleŜy stosować podkreśleń ani kolorów.
Wzorcowy scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych do pobrania << pobierz scenariusz
Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON, ul. Hutnicza 3, 81-212 Gdynia, (0 58) 679 00 00, 0 800 53 55 53
Zgłoś jeśli naruszono regulamin