LiveLink - pozycjonowanie stron www.pdf

(311 KB) Pobierz
46363196 UNPDF
Pozycjonowanie stron
dla początkujących!
Rozdział 1: Wprowadzenie
Czym jest pozycjonowanie?
Aby zaistnieć w sieci – prowadząc sklep, forum czy choćby stronę prywatną - trzeba
zapewnić sobie odpowiednią widoczność, a więc dotrzeć do grona odbiorców. Najlepszą
metodą sprowadzenia na stronę nowych użytkowników jest jej wypozycjonowanie w
wyszukiwarkach. Wielu właścicieli stron myśli, że aby zdobyć wysokie pozycje na interesujące
nas frazy trzeba posiadać ogrom doświadczenia a przede wszystkim tajemną i trudną do
zdobycia wiedzę. Ebook ten powstał po to, aby obalić takie teorie, a Tobie, drogi czytelniku,
przekazać wiedzę, dzięki której zdobędziesz dla swojej strony wysokie pozycje!
Pod pojęciem pozycjonowania rozumiemy wszelakie czynności (które tutaj
szczegółowo opiszemy) wykonywane do poprawienia pozycji w wyszukiwarkach
dla danej strony pod określonymi słowami kluczowymi.
Warto już na samym początku zaznaczyć, że największą i zarazem najpopularniejszą
wyszukiwarką jest Google. Według statystyk, Google posiada 90,8% udziałów na rynku
wyszukiwarek i właśnie dlatego, Google powinno być dla każdego pozycjonującego strony
PRIORYTETEM! Zdobywaniem pozycji dla reszty liczących się wyszukiwarek (z których już
walczymy o dużo, dużo mniejszą liczbę użytkowników) przynajmniej na początku, nie
powinniśmy się przejmować.
Podstawy pozycjonowania
Aby pozycjonowanie było skuteczne, musi być przemyślane i składać się z ściśle określonych
ruchów. Bardzo ogólnie są przedstawione poniżej, natomiast szczegóły poznacie w dalszej
części tego e-booka.
Krok 1: Wybieramy na jakie słowa bądź frazy pozycjonujemy stronę
Podstawowym działaniem, które wykonujemy na samym początku, jest rozeznanie pod
jakimi słowami kluczowymi chcemy być widoczni w wyszukiwarkach. Będą to takie słowa
kluczowe (np. „pozycjonowanie”) lub frazy (np. „darmowe pozycjonowanie”), które wpiszą
użytkownicy szukając strony o takiej tematyce jak nasza. Z ebooka dowiesz się, jak
prawidłowo dobierać frazy i słowa kluczowe oraz jak sprawdzać ich konkurencyjność (a więc
oceniać jak trudno będzie zająć wysoką pozycję w rankingu).
Krok 2: Optymalizujemy stronę
Kiedy już wybraliśmy słowa kluczowe, musimy zoptymalizować stronę pod ich kątem.
Optymalizacja polega głównie na nasycaniu treści strony oraz poszczególnych jej elementów
słowami kluczowymi. Pokażemy Ci co dokładnie należy zrobić, aby dla danych słów
kluczowych wyszukiwarka uznała naszą stronę za wartościową i umieściła ją wysoko w
swoim rankingu.
Krok 3: Poprawnie indeksujemy stronę
Jeśli dobrze zoptymalizowaliśmy stronę, to powinna zostać ona poprawnie zaindeksowana, a
więc dodana do bazy danych (bo indeks to właśnie baza danych) danej wyszukiwarki.
Poprawnie zaindeksowane strony mają niebagatelne znaczenie dla pozycji, jakie będziemy
zajmować na liście wyników zapytań wyszukiwarek. Nauczymy Cię jak sprawdzać, czy nasza
strona ma poprawną budowę oraz czy jest dobrze zaindeksowana (dodana do bazy danych
wyszukiwarki).
Krok 4: Zdobywamy linki
Link (odnośnik) jest jak głos polecający daną stronę. Zatem im więcej linków zdobędziemy
do naszej strony, tym wyszukiwarka uzna naszą stronę za bardziej wartościową, a co za tym
idzie – zajmiemy wyższe pozycje w rankingu stron. Zdobywanie linków jest bardzo ważną
czynnością i to głównie ilość i jakość tych linków decyduje o pozycji , jaką osiąga
strona.
Rozdział 2: Podstawy pozycjonowania
Dobór słów kluczowych i ocena konkurencji
Tak jak czytałeś we wprowadzeniu, pozycjonowanie zaczynamy od ustalenia słów i fraz
kluczowych. Aby sprawdzić jak często dana fraza jest wpisywana w wyszukiwarce, możemy
skorzystać z listy najpopularniejszych haseł wpisywanych w najszej rodzimej wyszukiwarce –
Onecie. Znajduje się ona pod adresem:
http://boksy.onet.pl/0,ranking.html
Warto zaznaczyć, że Onet ma niewielki procent udziału w porównaniu z największą
wyszukiwarką – Google, dlatego należy traktować powyższe zestawienia z przymróżeniem
oka. Faktyczna popularność i dzienna liczba ich odwołań w zapytaniach wpisywanych przez
Internautów korzystających z Google jest kilkunastokrotnie, lub nawet kilkudziesięciokrotnie
większa. Możliwe jest też, że nie znajdziemy na liście Onetu frazy, która nas interesuje, a
cieszy się ona niemałą popularnością w Google.
Drugim narzędziem, o znacznie większej funkcjonalności jest Google Keyword External Tool.
Pozwala ono porównać konkurencyjność wielu fraz oraz daje listę słów kluczowych
podobnych do tego, które zaproponujemy. Narzędzie znajduje się pod adresem:
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Jedną z metod jest ręczne wpisywanie różnych kombinacji słów kluczowych. Metodą prób i
błędów, zobaczymy na jakie frazy pozycjonuje się nasza konkurencja i na tej podstawie
wybrać słowa kluczowe.
Istotne jest, abyśmy wybrali conajmniej dwa lub więcej słowa lub frazy (najlepiej
3-5, zróżnicowane pod względem trudności i konkurencji).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin