Praca dyplomowa
Zespół Szkół Technicznych
im. Ignacego Mościckiego
Tarnów – Mościce
Specjalność: Systemy komputerowe.
PRACA
DYPLOMOWA
Temat: Skrypty w języku JAVA.
Konsultant: Wykonał:
mgr Janusz Sadowski Michał Stańczyk
Klasa V TSK
Tarnów 2003
SPIS TREŚCI
Cel i zakres pracy. 5
WSTĘP 6
1. JavaScript - informacje podstawowe 7
2. Reguły tworzenia nazw zmiennych i funkcji 9
2.1 Rozróżnienie wielkości liter. 9
2.2 Wprowadzanie komentarzy. 10
2.3 Konwencje nazewnicze 10
2.4 Opcjonalny średnik. 11
3. Używanie zmiennych 12
3.1 Liczby 12
3.2 Łańcuchy 12
3.3 Sekwencja unikowa dla łańcuchów. 13
3.4 Wartości boolowskie 13
3.5 Obliczenia i sklejanie 14
3.6 Wartości undefined i null 14
3.7 Deklaracja zmiennych 15
3.8 Zmienne globalne i lokalne. 15
3.9 Tablice 16
3.10 Właściwości i metody tablic 18
3.10.1 Długość tablicy 18
3.10.2 Sklejanie elementów tablicy : join() i concat() 18
3.10.3 Zmiana porządku w tablicy: sort() i reverse() 19
3.10.4 Wydzielanie podtablic: slice() 20
4. Stosowanie operatorów i wyrażeń. 21
4.1 Operatory ogólne 21
4.2 Operatory przypisania. 22
4.3 Operatory arytmetyczne 22
4.4 Operatory złożone. 24
4.5 Operatory porównania 25
4.6 Operatory ścisłej równości. 26
4.7 Operatory inkrementacji ( ++ ) i dekrementacji ( -- ) 26
4.8 Operatory w kontekście używania zmiennych łańcuchowych. 27
4.9 Operatory boolowskie 28
4.10 Operator typeof 29
4.11 Pierwszeństwo 30
5. Struktury JavaScriptu 31
6.1 Struktury warunkowe 31
6.2.1 Instrukcja if 31
6.2.2 Słowo kluczowe else 32
6.2.3 Zagnieżdżanie instrukcji warunkowych – konwencja else if. 33
6.2.4 Instrukcje switch i case. 34
6.2.5 Skróty instrukcji warunkowych 35
6.3 Pętle 35
6.3.1 Pętla for 35
6.3.2 Pętla for/in 36
6.3.3 Pętla while 37
6.3.4 Pętla do/while 37
6.3.5 Instrukcja with 38
7. Budowanie i wywoływanie funkcji 40
7.1 Tworzenie funkcji 40
7.2 Wywoływanie funkcji 41
7.3 Instrukcja return 42
7.4 Używanie funkcji jako danych 43
7.4.1 Sposób użycia konstruktora Function () 43
7.4.2 Sposób użycia zmiennych funkcyjnych 43
7.5 Metoda toString() 44
8. Obiekty 45
8.1 Hierarchia obiektów 45
8.2 Obiekty zdefiniowane przez użytkownika 46
8.3 Obiekty wbudowane i ich właściwości 48
8.3.1 Odczytywanie właściwości ekranu – obiekt screen. 48
8.3.2 Stosowanie właściwości okna. 49
8.4 Najważniejsze metody obiektów wbudowanych 52
8.4.1 Obiekt window 52
8.4.2...
regedit