Skrypty w języku JAVA.doc

(700 KB) Pobierz
Część I

Praca dyplomowa

Zespół Szkół Technicznych

im. Ignacego Mościckiego

 

Tarnów – Mościce

 



Specjalność: Systemy komputerowe.

 

 

PRACA

DYPLOMOWA

 

 

Temat: Skrypty w języku JAVA.

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

Konsultant:                                                                                                  Wykonał:

             

    mgr Janusz Sadowski                                                                      Michał Stańczyk

                                                                                                                         Klasa V TSK

 

Tarnów 2003

 

SPIS TREŚCI

 

 

Cel  i zakres pracy.              5

WSTĘP              6

1.              JavaScript - informacje podstawowe              7

2.              Reguły tworzenia nazw zmiennych i funkcji              9

2.1              Rozróżnienie wielkości liter.              9

2.2              Wprowadzanie komentarzy.              10

2.3              Konwencje nazewnicze              10

2.4              Opcjonalny średnik.              11

3.              Używanie zmiennych              12

3.1              Liczby              12

3.2              Łańcuchy              12

3.3              Sekwencja unikowa dla łańcuchów.              13

3.4              Wartości boolowskie              13

3.5              Obliczenia i sklejanie              14

3.6              Wartości undefined i null              14

3.7              Deklaracja zmiennych              15

3.8              Zmienne globalne i lokalne.              15

3.9              Tablice              16

3.10              Właściwości i metody tablic              18

3.10.1              Długość tablicy              18

3.10.2              Sklejanie elementów tablicy : join() i concat()              18

3.10.3              Zmiana porządku w tablicy: sort() i reverse()              19

3.10.4              Wydzielanie podtablic: slice()              20

4.              Stosowanie operatorów i wyrażeń.              21

4.1              Operatory ogólne              21

4.2              Operatory przypisania.              22

4.3              Operatory arytmetyczne              22

4.4              Operatory złożone.              24

4.5              Operatory porównania              25

4.6              Operatory ścisłej równości.              26

4.7              Operatory inkrementacji ( ++ ) i dekrementacji ( -- )              26

4.8              Operatory w kontekście używania zmiennych łańcuchowych.              27

4.9              Operatory boolowskie              28

4.10              Operator typeof              29

4.11              Pierwszeństwo              30

5.              Struktury JavaScriptu              31

6.1              Struktury warunkowe              31

6.2.1              Instrukcja if              31

6.2.2              Słowo kluczowe else              32

6.2.3              Zagnieżdżanie instrukcji warunkowych – konwencja else if.              33

6.2.4              Instrukcje switch i case.              34

6.2.5              Skróty instrukcji warunkowych              35

6.3              Pętle              35

6.3.1              Pętla for              35

6.3.2              Pętla for/in              36

6.3.3              Pętla while              37

6.3.4              Pętla do/while              37

6.3.5              Instrukcja with              38

7.              Budowanie i wywoływanie funkcji              40

7.1              Tworzenie funkcji              40

7.2              Wywoływanie funkcji              41

7.3              Instrukcja return              42

7.4              Używanie funkcji jako danych              43

7.4.1              Sposób użycia konstruktora Function ()              43

7.4.2              Sposób użycia zmiennych funkcyjnych              43

7.5              Metoda toString()              44

8.              Obiekty              45

8.1              Hierarchia obiektów              45

8.2              Obiekty zdefiniowane przez użytkownika              46

8.3              Obiekty wbudowane i ich właściwości              48

8.3.1              Odczytywanie właściwości ekranu – obiekt screen.              48

8.3.2              Stosowanie właściwości okna.              49

8.4              Najważniejsze metody obiektów wbudowanych              52

8.4.1              Obiekt window              52

8.4.2...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin