PROJEKT1.docx

(586 KB) Pobierz

1.  Dane projektowe

1.1 LOKOMOTYWA ET22

-układ osi: CoCo             

- nacisk osi na szynę: 196,13 kN

- całkowita długość: 19,24 m

 

 

 

 

 

Schemat lokomotywy:

1.2. NAWIERZCHNIA

 

Charakterystyka szyny

Wyróżnik szyny

Masa 1 m szyny

Powierzchnia

Wskaźnik przekroju poprzecznego w stosunku do osi obojętnej

Moment bezwładności Ix

Wskaźnik wytrzymałości Wx

Odległość od osi Zmax

kg

cm2

cm4

cm3

cm

60E1

60,21

76,70

3055

333,6

8,09


D:\politechnika\semestr V\drogi SZYNOWE\schemat szyny.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Charakterystyka podkładu IB



              dane techniczne:

              długość: Lp = 2600 mm

              szerokość uśredniona: ã = 260 mm

              objętość: V = 0,0962 m3

              powierzchnia przekroju: 370 cm2

              moment bezwładności: Ix = 6493 ∙ 10-4 m4

              wskaźnik wytrzymałości: W = 892 ∙ 10-3  m3

1.3 PODŁOŻE

Wartości współczynnika podłoża:

C = 50 000 kN/m3

C = 75 000 kN/m3

C = 100 000 kN/m3

C = 1250 000 kN/m3

 

2. Założenia projektowe

2.1. Belka na podłożu sprężystym typu Winklera



2.2 Zamiana dyskretnego podłoża nawierzchni poprzez ciągłe podparcie (wg modelu Zimmermanna):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b = 0,6 m

Lp = 2,6 mm

ã = 0,26 mm

3. Obliczenia

F1 = F2

F2 = ã 0,5Lp = 260 mm 0,5 2600mm = 3380 cm2

bz= ã Lpb2= 260 2600600 2=563,3 mm               

P = 196,132 = 98,065 [kN]                            - połowa nacisku osi na szynę

U = C bz  [kN / m2]                            - współczynnik podłoża szyny

L= 44EJU [m]                                          - współczynnik względnej sztywności podłoża i szyny

P = 196,132= 98,065 [kN]               - nacisk pojedynczego koła lokomotywy

k = 2 U L  [kN/m]                            - sztywność całkowita nawierzchni (wsp. odsprężynowania)

w = P2UL η(x)              [m]                            - ugięcie szyny

M = PL4 η(x)  [kNm]                            - moment zginający

η(x) = 1                                                        - współczynnik rozkładu naprężeń (wg modelu Zimmermanna)

W [m3]                                                        - wskaźnik wytrzymałości

σs = MW              [MPa]                                          - naprężenia w szynie

R = b ∙ wmax ∙ U  [kN]                            - zredukowany moment na 1 m bieżący

σp = PF2    [MPa]                                          - naprężenia pod podkładem                           

g = 25 cm                                          - grubość podsypki

σpdt = ãã+2g σp                                          - naprężenia na podtorzu

 

tabela wyników liczona wg powyższych wzorów:

C [kN/m3]

U [kN/m2]

L [m]

k [kN/m]

w [m]

M [kNm]

σs [MPa]

R [kN]

σp [Mpa]

σpdt [Mpa]

50000

28165,0

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin