Gothic 3 Forsaken Gods Patch v2.0 by Community Patch Team March 2011 Legenda +: Dodana funkcjonalnoć lub usprawnienie. -: Naprawiony błšd, zmiana lub usunięta pozycja. Zaplecze techniczne - Zmierzch Bogów uruchamia się teraz tylko raz. - Niemożliwe jest rozpoczęcie nowej gry, gdy takowa jest już uruchomiona. + Wyeliminowano przypadkowe rozpoczęcie nowej gry przez dodanie okienka proszšcego o potwierdzenie wyboru. + Dodano sprawdzanie konfiguracji sprzętowej komputera (wersja shadera i wielkoć pamięci) jeżeli komputer nie spełnia minimalnych wymagań sprzętowych, gra zostanie natychmiast wyłšczona, po czym wywietli się odpowiedni komunikat z błędem. + Zaktualizowano fmodex do nowszej wersji. + Zaktualizowano do nowszej wersji pakietu bibliotek DirectX 9.0c + Automatyczna instalacja nowszej wersji bibliotek DirectX 9.0c jeli nie sš zainstalowane. + Zwiększono rozmiar bufora spakowanego pliku. + Poprawki zwišzane z wydajnociš. - Wyeliminowano błšd zwišzany z nieprawidłowym wykorzystywaniem pamięci podręcznej przez rolinnoć. - Naprawiono błšd powodujšcy, że system audio zapisywał dwięk w pamięci podręcznej nawet, jeli własnoć nakazała nie. - Wyeliminowano nakładanie się danych na ekranie statystyk (CTRL+S). - Pasek menu jest ponownie dostępny w trybie marvin. - W systemie Vista 64 możliwe jest już poruszanie kursorem myszy w trybie marvin. - Operacje CheckBox zostały poprawione. - Usunięto błšd zwišzany z namierzaniem przy pomocy klawiatury po uprzednim użyciu menu. - Niemożliwa jest już samodzielna zmiana pamięci podręcznej zasobów, gdyż będzie teraz obliczana automatycznie. + Automatyczne ustawienia szczegółowoci grafiki zostały poprawione. + Przy pierwszym uruchomieniu gry zostanie użyta aktualna rozdzielczoć ekranu pulpitu. + Usunięto ograniczenia współczynnika proporcji wywietlania obrazu. + Usunięto ograniczenia współczynniki odwieżania obrazu. - Zmiana pozycji suwaka Szczegółowoć obiektów w opcjach grafiki nie prowadzi już do zmartwychwstania bohatera. + Dodano możliwoć zmiany wersji językowej wywietlanych w grze tekstów przy użyciu menu ustawień dwięku. + Numer wersji w menu głównym przeniesiono w mniej rozpraszajšce miejsce. - Wyeliminowano migotanie ekranu ładowania. - Poprawiono ładowanie po rozpoczęciu nowej gry. - Gra nie rozpoczyna się w momencie, kiedy ekran ładowania jest wcišż widoczny. + Synchronizacja pionowa może zostać (dez-)aktywowana przy użyciu menu opcji graficznych. (Zmiana możliwa jest tylko w momencie, gdy opcja synchronizacji pionowej jest oznaczona jako kontrolowana przez aplikację w menu sterownika.) - Synchronizacja pionowa nie spowalnia już ładowania zapisanych stanów gier. - Zwiększono szerokoć okna dla tekstów ze zwojów. - Domylnie wyłšczono tworzenie dzienników błędu dla zakończeń programu z błędem. + Dziennik Guru rozszerzono o informacje dotyczšce pamięci. - Dzienniki błędów Guru będš teraz zapisywane w katalogu zapisów gry, zamiast w folderze instalacyjnym Zmierzchu Bogów. - Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru w momencie, kiedy bohater został trafiony z broni dystansowej przy ponownej transformacji do ludzkiej postaci. - Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru przy renderowaniu CubeMaps. - Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru, kiedy bohater używał czaru telekinezy na przedmiocie, który w tym samym momencie był podnoszony przez innš postać. - Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru przy rozpoczynaniu zadania typu Przyprowad postać niezależnš. - Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru w momencie, kiedy bohater poruszał się stosunkowo szybko po wiecie Zmierzchu Bogów. - Ekran Guru, który mógł pojawić się po podłšczeniu kolejnego ekranu do komputera, jest teraz zwykłym ekranem błędu (Nie można utworzyć syngieltonu). - Wyeliminowano błšd w obliczeniach czasu w grze (uniemożliwiało to usuwanie zwłok ze wiata gry i odwieżanie ekwipunku handlarzy). - Naprawiono błšd zwišzany z czasem (przykład: postacie niezależne mogły palić się lub być zatrute/zamrożone w nieskończonoć). - Rozwišzano problem utrudniajšcy bohaterowi namierzanie konkretnych obiektów (np. Na skrzyni w wieży w Ardei). - Usunięto niepotrzebne wpisy z pliku ge3.ini. + Parametr Render.DisableFocusNames w ge3.ini teraz wyłšcza również wszystkie wiadomoci w chmurkach. + Czcionka używana w grze może zostać zmieniona w pliku ge3.ini. - Wdrożono niewielkie poprawki zwišzane z czcionkš. - Wyeliminowano czerwone tekstury na kartach graficznych z shaderami 2.0a lub 2.0b (problemu nie udało się wyeliminować dla kart z shaderami 2.0, takich jak Radeon 9500-9800.) + Dynamiczne zarzšdzanie pamięciš podręcznš cieniowania w celu uniknięcia utraty płynnoci animacji. + Metoda doładowywania wiata gry została zaczerpnięta z Gothica 3 w wersji CP 1.74. - Niewidoczne postacie niezależne, używane do przyzywania konkretnych przeciwników, zostały zastšpione przez odpowiednie przedmioty. + Jeżeli brakować będzie pliku dwiękowe, wywietlane będš napisy nawet w przypadku, gdy zostanš one wyłšczone w opcjach gry. - Usunięto kilkaset nieużywanych szablonów. - Od nowa stworzono wiele brakujšcych szablonów. - Usunięto mechanikę rewolucji znanš z gry Gothic 3 (która znalazła się w grze przez przypadek). - Usunięto parametr PoliticalSuccessAmount z plików zadań. Zapisywanie stanu gry + By ograniczyć liczbę błędów przy ładowaniu lub zapisaniu gry, za każdym razem gra sprawdzi iloć dostępnej pamięci. Jeżeli sprawdzenie nie zakończy się powodzeniem, załadowanie lub zapisanie gry nie będzie możliwe. + By ograniczyć liczbę błędów przy zapisaniu gry, do zapisu stanu gry używany jest tymczasowy zapis. Dopiero wtedy nadpisany zostanie wybrany zapis. + Liczba zapisanych stanów gry jest wywietlana w menu ładowania i zapisywania gry. - Wyeliminowano nadużycie, które polegało na dokonaniu szybkiego zapisu przy czytaniu kamiennej tabliczki. - Uszkodzone zapisy gry o rozmiarze 0 bajtów nie mogš zostać załadowane. - Klawisz szybkiego ładowania jest nieaktywny przy rozmowach lub handlowaniu. Grafika - Usunięto problem z cieniami, występujšcy na kartach Radeon 4000 i wyższych. - Wyeliminowano problem z cieniami grzybów na kartach nVidia z serii 7xxx. - Zmniejszono problemy zwišzane z rzucaniem cieni (np. na wzgórzach). - Cienie rzucane przez odległe drzewa zostały poprawione. + Poprawiono jakoć cieni (dotyczy tylko Shadera 3.0). + Dynamiczne cienie wygasajš teraz wraz z odległociš. + Dodano samoistne cieniowanie do obliczeń wiatła (dotyczy tylko Shadera 3.0). - Naprawiono nieprawidłowe odbicia na wodzie, które występowały przy korzystaniu z Shadera 1.4. - Poprawiono filtr anizotropowy. + Efekt flary można teraz wyłšczyć. - Zmieniono efekty ognia dla kuli ognia ze względu na problemy z płynnociš działania gry. - Ogniste kule nie owietlajš otoczenia. - Poprawiono ruch lici i gałęzi. + Sosny majš teraz nieco więcej lici. + Dodano opcję Bardzo wysoka dla szczegółowoci obiektów. + Dodano opcję Bardzo wysoka dla szczegółowoci w menu ustawień. + Dodano suwak dla zasięgu rysowania rolinnoci. - Rolinnoć można teraz włšczyć, jeżeli była ona wyłšczona przy uruchomieniu gry. - Wyeliminowano wiele błędów zwišzanych z owietleniem rolinnoci. + Rolinnoć może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakoć cieni ustawiona jest na wartoć bardzo wysokš). + Krawęd zatoki jest teraz mniej ziarnista, zmieniono też kolor wody. + Dodano opcję Miękka woda (dotyczy tylko Shadera 3.0 i wyższych). + Chromatyczne rozproszenie wody (dotyczy tylko Shadera 3.0 i wyższych). - Kiedy broń uderzy w wodę, fale nie będš unosić się w powietrzu. + Kroki bohatera majš teraz wpływ na trawę. - Zmodyfikowano teksturę trawy dla wyeliminowania migotania. - Usunięto nieestetyczne szwy z tyłu głów i karków niektórych postaci niezależnych. - Włosy Galika sš teraz poprawnie ułożone na jego głowie. - Dla przypadku różnych postaci niezależnych, wiele dziur pomiędzy głowš a korpusem załatano. - Wargi majš teraz czarne futro i inny kolor oczu. - Naprawiono tekstury mew. - Zmniejszono iloć błędów zwišzanych z grafikš przy Prastarej bestii. - Butelki wina sš teraz czerwone. - Mikstura uzdrawiajšca znajduje się teraz w szaroniebieskiej fiolce. - Dodano brakujšce normal mapy. - Dodano brakujšce mapy odbić dla toporów. - Poprawiono i dodano wiele materiałów. - Poprawiono i dodano wiele tekstur. - Poprawiono umiejscowienie tekstur na niektórych modelach. - Nowe obrazki w menu głównym. + Ulepszono graficzny interfejs użytkownika. - Dodano brakujšcš belkę oddzielajšcš w menu umiejętnoci. - Poprawiono błšd zwišzany z grafikš, występujšcy w menu handlu. + Zmieniono wszystkie ikony. - Poprawiono czytelnoć imion postaci niezależnych itp. + Poprawiono Bloom/HDR. + Efekt obwódki wietlnej zintegrowany z Shaderem 3.0. + Poprawiono efekt głębi pola dla Shadera 3.0. + Poprawiono wydajnoć przy głębi pola dla Shadera 2.0. + Zniekształcenia cieplne. + Miękkie czšsteczki. + Poprawiono efekty wiatła odbitego (Specular Light) tylko dla Shader Model 3.0. + Szum ekranu (opcjonalne). - Zrezygnowano ze sprzętowego anti-aliasingu. + Zaimplementowano wygładzanie krawędzi do Shaderów 2.0 i wyższych. + Poprawiono wiele shaderów. - Poprawiono błšd zwišzany z owietleniem występujšcy przy transformacjach. + Podpowierzchniowe rozpraszanie lici (działa tylko po aktywowaniu Shadera 3.0 i efektu obwódki wietlnej). - Poprawiono widocznoć przy mgłach. - Mgła nie jest już obliczana szeciennie, lecz kulicie wokół bohatera. + Dodano efekt graficzny który pojawia się w momencie, gdy bohater jest zatruty lub ma niski poziom zdrowia (opcjonalne). Dwięk + Przywrócono efekty dwiękowe dla ognia. - Obniżono poziom głonoc...
bbleble7