Lista zmian G3 Forsaken Gods Community Patch.txt

(19 KB) Pobierz
Gothic 3 Forsaken Gods
Patch v2.0 by Community Patch Team
March 2011

Legenda
+: Dodana funkcjonalnoć lub usprawnienie.
-: Naprawiony błšd, zmiana lub usunięta pozycja.

Zaplecze techniczne
- Zmierzch Bogów uruchamia się teraz tylko raz.
- Niemożliwe jest rozpoczęcie nowej gry, gdy takowa jest już uruchomiona.
+ Wyeliminowano przypadkowe rozpoczęcie nowej gry przez dodanie okienka proszšcego o potwierdzenie wyboru.
+ Dodano sprawdzanie konfiguracji sprzętowej komputera (wersja shadera i wielkoć pamięci)  jeżeli komputer nie spełnia minimalnych wymagań sprzętowych, gra zostanie natychmiast wyłšczona, po czym wywietli się odpowiedni komunikat z błędem.
+ Zaktualizowano fmodex do nowszej wersji.
+ Zaktualizowano do nowszej wersji pakietu bibliotek DirectX 9.0c
+ Automatyczna instalacja nowszej wersji bibliotek DirectX 9.0c  jeli nie sš zainstalowane.
+ Zwiększono rozmiar bufora spakowanego pliku.
+ Poprawki zwišzane z wydajnociš.
- Wyeliminowano błšd zwišzany z nieprawidłowym wykorzystywaniem pamięci podręcznej przez rolinnoć.
- Naprawiono błšd powodujšcy, że system audio zapisywał dwięk w pamięci podręcznej nawet, jeli własnoć nakazała nie.
- Wyeliminowano nakładanie się danych na ekranie statystyk (CTRL+S).
- Pasek menu jest ponownie dostępny w trybie marvin.
- W systemie Vista 64 możliwe jest już poruszanie kursorem myszy w trybie marvin.
- Operacje CheckBox zostały poprawione.
- Usunięto błšd zwišzany z namierzaniem przy pomocy klawiatury po uprzednim użyciu menu.
- Niemożliwa jest już samodzielna zmiana pamięci podręcznej zasobów, gdyż będzie teraz obliczana automatycznie.
+ Automatyczne ustawienia szczegółowoci grafiki zostały poprawione.
+ Przy pierwszym uruchomieniu gry zostanie użyta aktualna rozdzielczoć ekranu pulpitu.
+ Usunięto ograniczenia współczynnika proporcji wywietlania obrazu.
+ Usunięto ograniczenia współczynniki odwieżania obrazu.
- Zmiana pozycji suwaka Szczegółowoć obiektów w opcjach grafiki nie prowadzi już do zmartwychwstania bohatera.
+ Dodano możliwoć zmiany wersji językowej wywietlanych w grze tekstów przy użyciu menu ustawień dwięku.
+ Numer wersji w menu głównym przeniesiono w mniej rozpraszajšce miejsce.
- Wyeliminowano migotanie ekranu ładowania.
- Poprawiono ładowanie po rozpoczęciu nowej gry.
- Gra nie rozpoczyna się w momencie, kiedy ekran ładowania jest wcišż widoczny.
+ Synchronizacja pionowa może zostać (dez-)aktywowana przy użyciu menu opcji graficznych. (Zmiana możliwa jest tylko w momencie, gdy opcja synchronizacji pionowej jest oznaczona jako kontrolowana przez aplikację w menu sterownika.)
- Synchronizacja pionowa nie spowalnia już ładowania zapisanych stanów gier.
- Zwiększono szerokoć okna dla tekstów ze zwojów.
- Domylnie wyłšczono tworzenie dzienników błędu dla zakończeń programu z błędem.
+ Dziennik Guru rozszerzono o informacje dotyczšce pamięci.
- Dzienniki błędów Guru będš teraz zapisywane w katalogu zapisów gry, zamiast w folderze instalacyjnym Zmierzchu Bogów.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru w momencie, kiedy bohater został trafiony z broni dystansowej przy ponownej transformacji do ludzkiej postaci.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru przy renderowaniu CubeMaps.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru, kiedy bohater używał czaru telekinezy na przedmiocie, który w tym samym momencie był podnoszony przez innš postać.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru przy rozpoczynaniu zadania typu Przyprowad postać niezależnš.
- Wyeliminowano pojawianie się ekranu błędu Guru w momencie, kiedy bohater poruszał się stosunkowo szybko po wiecie Zmierzchu Bogów.
- Ekran Guru, który mógł pojawić się po podłšczeniu kolejnego ekranu do komputera, jest teraz zwykłym ekranem błędu (Nie można utworzyć syngieltonu).
- Wyeliminowano błšd w obliczeniach czasu w grze (uniemożliwiało to usuwanie zwłok ze wiata gry i odwieżanie ekwipunku handlarzy).
- Naprawiono błšd zwišzany z czasem (przykład: postacie niezależne mogły palić się lub być zatrute/zamrożone w nieskończonoć).
- Rozwišzano problem utrudniajšcy bohaterowi namierzanie konkretnych obiektów (np. Na skrzyni w wieży w Ardei).
- Usunięto niepotrzebne wpisy z pliku ge3.ini.
+ Parametr Render.DisableFocusNames w ge3.ini teraz wyłšcza również wszystkie wiadomoci w chmurkach.
+ Czcionka używana w grze może zostać zmieniona w pliku ge3.ini.
- Wdrożono niewielkie poprawki zwišzane z czcionkš.
- Wyeliminowano czerwone tekstury na kartach graficznych z shaderami 2.0a lub 2.0b (problemu nie udało się wyeliminować dla kart z shaderami 2.0, takich jak Radeon 9500-9800.)
+ Dynamiczne zarzšdzanie pamięciš podręcznš cieniowania w celu uniknięcia utraty płynnoci animacji.
+ Metoda doładowywania wiata gry została zaczerpnięta z Gothica 3 w wersji CP 1.74.
- Niewidoczne postacie niezależne, używane do przyzywania konkretnych przeciwników, zostały zastšpione przez odpowiednie przedmioty.
+ Jeżeli brakować będzie pliku dwiękowe, wywietlane będš napisy  nawet w przypadku, gdy zostanš one wyłšczone w opcjach gry.
- Usunięto kilkaset nieużywanych szablonów.
- Od nowa stworzono wiele brakujšcych szablonów.
- Usunięto mechanikę rewolucji znanš z gry Gothic 3 (która znalazła się w grze przez przypadek).
- Usunięto parametr PoliticalSuccessAmount z plików zadań.

Zapisywanie stanu gry
+ By ograniczyć liczbę błędów przy ładowaniu lub zapisaniu gry, za każdym razem gra sprawdzi iloć dostępnej pamięci. Jeżeli sprawdzenie nie zakończy się powodzeniem, załadowanie lub zapisanie gry nie będzie możliwe.
+ By ograniczyć liczbę błędów przy zapisaniu gry, do zapisu stanu gry używany jest tymczasowy zapis. Dopiero wtedy nadpisany zostanie wybrany zapis.
+ Liczba zapisanych stanów gry jest wywietlana w menu ładowania i zapisywania gry.
- Wyeliminowano nadużycie, które polegało na dokonaniu szybkiego zapisu przy czytaniu kamiennej tabliczki.
- Uszkodzone zapisy gry o rozmiarze 0 bajtów nie mogš zostać załadowane.
- Klawisz szybkiego ładowania jest nieaktywny przy rozmowach lub handlowaniu.

Grafika
- Usunięto problem z cieniami, występujšcy na kartach Radeon 4000 i wyższych.
- Wyeliminowano problem z cieniami grzybów na kartach nVidia z serii 7xxx.
- Zmniejszono problemy zwišzane z rzucaniem cieni (np. na wzgórzach).
- Cienie rzucane przez odległe drzewa zostały poprawione.
+ Poprawiono jakoć cieni (dotyczy tylko Shadera 3.0).
+ Dynamiczne cienie wygasajš teraz wraz z odległociš.
+ Dodano samoistne cieniowanie do obliczeń wiatła (dotyczy tylko Shadera 3.0).
- Naprawiono nieprawidłowe odbicia na wodzie, które występowały przy korzystaniu z Shadera 1.4.
- Poprawiono filtr anizotropowy.
+ Efekt flary można teraz wyłšczyć.
- Zmieniono efekty ognia dla kuli ognia ze względu na problemy z płynnociš działania gry.
- Ogniste kule nie owietlajš otoczenia.
- Poprawiono ruch lici i gałęzi.
+ Sosny majš teraz nieco więcej lici.
+ Dodano opcję Bardzo wysoka dla szczegółowoci obiektów.
+ Dodano opcję Bardzo wysoka dla szczegółowoci w menu ustawień.
+ Dodano suwak dla zasięgu rysowania rolinnoci.
- Rolinnoć można teraz włšczyć, jeżeli była ona wyłšczona przy uruchomieniu gry.
- Wyeliminowano wiele błędów zwišzanych z owietleniem rolinnoci.
+ Rolinnoć może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakoć cieni ustawiona jest na wartoć bardzo wysokš).
+ Krawęd zatoki jest teraz mniej ziarnista, zmieniono też kolor wody.
+ Dodano opcję Miękka woda (dotyczy tylko Shadera 3.0 i wyższych).
+ Chromatyczne rozproszenie wody (dotyczy tylko Shadera 3.0 i wyższych).
- Kiedy broń uderzy w wodę, fale nie będš unosić się w powietrzu.
+ Kroki bohatera majš teraz wpływ na trawę.
- Zmodyfikowano teksturę trawy dla wyeliminowania migotania.
- Usunięto nieestetyczne szwy z tyłu głów i karków niektórych postaci niezależnych.
- Włosy Galika sš teraz poprawnie ułożone na jego głowie.
- Dla przypadku różnych postaci niezależnych, wiele dziur pomiędzy głowš a korpusem załatano.
- Wargi majš teraz czarne futro i inny kolor oczu.
- Naprawiono tekstury mew.
- Zmniejszono iloć błędów zwišzanych z grafikš przy Prastarej bestii.
- Butelki wina sš teraz czerwone.
- Mikstura uzdrawiajšca znajduje się teraz w szaroniebieskiej fiolce.
- Dodano brakujšce normal mapy.
- Dodano brakujšce mapy odbić dla toporów.
- Poprawiono i dodano wiele materiałów.
- Poprawiono i dodano wiele tekstur.
- Poprawiono umiejscowienie tekstur na niektórych modelach.
- Nowe obrazki w menu głównym.
+ Ulepszono graficzny interfejs użytkownika.
- Dodano brakujšcš belkę oddzielajšcš w menu umiejętnoci.
- Poprawiono błšd zwišzany z grafikš, występujšcy w menu handlu.
+ Zmieniono wszystkie ikony.
- Poprawiono czytelnoć imion postaci niezależnych itp.
+ Poprawiono Bloom/HDR.
+ Efekt obwódki wietlnej zintegrowany z Shaderem 3.0.
+ Poprawiono efekt głębi pola dla Shadera 3.0.
+ Poprawiono wydajnoć przy głębi pola dla Shadera 2.0.
+ Zniekształcenia cieplne.
+ Miękkie czšsteczki.
+ Poprawiono efekty wiatła odbitego (Specular Light)  tylko dla Shader Model 3.0.
+ Szum ekranu (opcjonalne).
- Zrezygnowano ze sprzętowego anti-aliasingu.
+ Zaimplementowano wygładzanie krawędzi do Shaderów 2.0 i wyższych.
+ Poprawiono wiele shaderów.
- Poprawiono błšd zwišzany z owietleniem występujšcy przy transformacjach.
+ Podpowierzchniowe rozpraszanie lici (działa tylko po aktywowaniu Shadera 3.0 i efektu obwódki wietlnej).
- Poprawiono widocznoć przy mgłach.
- Mgła nie jest już obliczana szeciennie, lecz kulicie wokół bohatera.
+ Dodano efekt graficzny który pojawia się w momencie, gdy bohater jest zatruty lub ma niski poziom zdrowia (opcjonalne).

Dwięk
+ Przywrócono efekty dwiękowe dla ognia.
- Obniżono poziom głonoc...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin