Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich
Święta wielkanocne tuż – tuż
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Rozmowa na temat Wielkanocy
2. Słuchanie wiersza R. Przymusa „Wielkanoc”
3. Ćwiczenie na spostrzegawczość „Ukryte baranki”
4. Koszyk z pisankami
5. Wykonywanie kartek świątecznych na „Kiermasz wielkanocny”
6. Taniec Kurczaczka
7. Przeliczanie pisanek z koszyczka
8. Wiersz D. Gellner „Pisanki”
9. Praca plastyczna „Nasze pisanki”
10. Zabawa „Poznajemy budowę jajka”
11. Zabawa badawcza „Jajko gotowane czy surowe?”
12. Zabawa matematyczna „Ile kurczątek?”
13. Zabawa słowna „Mówimy szeptem”
14. Wielkanocne zagadki
15. Zabawa „O której pisance myślę?”
16. Ćwiczenie oddechowe „Piórko”
17. Zestaw zabaw ruchowych nr XXV wg W. Sherborne
18. Zabawy ruchowe:
Z elementem czworakowania „Baranki”,
„Kura i kurczęta”, „Podrzucone jajko”, „Wielkanocne zajączki”, „Zajączki wybierają się z wizytą”
· Zapoznanie z tradycją Wielkanocy oraz jej zwyczajami ludowymi
· Rozmowa na temat wiersza, wyjaśnienie niezrozumiałych słów
· Kształtowanie spostrzegawczości u dziecka
· Wyjaśnienie słowa pisanka, kraszanka, skrobanka, malowanka,
· Zapoznanie z zawartością wielkanocnego koszyka
· Wykorzystanie poznanych technik plastycznych
· Ilustrowanie tańca kurczaczka wielkanocnego gestem
· Utrwalenie przeliczania w zakresie 5.
· Uważne słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela
· Rozmowa na temat wiersza
· Wykonanie pracy plastycznej poznanymi technikami plastycznymi
· Zapoznanie z budową jajka: skorupka, białko, żółtko, tarczka zarodkowa
· Wykonanie doświadczenia wyjaśniającego postawione pytanie
· Utrwalenie przeliczania w zakresie 5
· Ćwiczenie poprawnej wymowy,
· Wyciszenie dzieci
· Kojarzenie faktów i łączenie ich z nazwą
· Łączenie faktów z opisu nauczyciela i wskazywanie danego obrazka
· Ćwiczenie poprawnego oddychania (wdechu i wydechu) poprzez utrzymywanie piórka w powietrzu
· Dziecko potrafi wymienić zwyczaje wielkanocne: malowanie jajek, śmigus – dyngus, koszyk wielkanocny itp.
· Dziecko potrafi uważnie słuchać,
· Dziecko potrafi wyjaśnić znaczenie niektórych słów
· Dziecko potrafi odnaleźć ukryte na obrazku baranki
· Dziecko potrafi odróżnić rodzaje wielkanocnych jajek,
· Dziecko potrafi wymienić i nazwać zawartość koszyczka wielkanocnego
· Dziecko potrafi wykonać kartkę świąteczną dowolną techniką
· Dziecko potrafi naśladować gesty po nauczycielu oraz zilustrować nimi daną melodię
· Dziecko potrafi przeliczać, dodawać i odejmować w zakresie 5
· Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat robienia pisanek
· Dziecko potrafi jak najpiękniej ozdobić swoją pisankę
· Dziecko potrafi wymienić części jajka i je rozpoznać
· Dziecko potrafi rozpoznać, kiedy jajko jest surowe a kiedy ugotowane
· Dziecko potrafi szeptem wypowiedzieć podane zdania
· Dziecko potrafi odgadnąć zagadkę kojarząc i łącząc fakty
· Dziecko potrafi wskazać opisywaną ilustrację
· Dziecko potrafi utrzymać piórko jak najdłużej w powietrzu
bronka851