Treetops 1
Plan wynikowy
WELCOME
WYMAGANIA PODSTAWOWE
WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE
ZADANIA SPRAWDZAJĄCE
Lekcja 1
Środki językowe
Słownictwo i struktury czynne: Hello, I’m…
Imiona bohaterów
Słownictwo i struktury bierne: What’s your name? I’m…, Is it…?, It’s …
girls, boys, everyone
Look, Listen, Sing, Point, Colour, Draw, Write
Umiejętności i wiadomości wg nowej podstawy programowej
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie bohaterów książki
Język obcy/edukacja muzyczna: śpiewanie piosenki
Język obcy/edukacja społeczna: grzeczne zwracanie się do innych
Edukacja polonistyczna: ilustrowanie mimiką, ruchem i gestem zachowania bohaterów historyjki
Edukacja plastyczna: rysowanie autoportretu, wykonanie plakietki z własnym imieniem
Edukacja społeczna: współpracowanie ze sobą w zabawie, rozmawianie o potrzebie przestrzegania kolejności w grze i respektowaniu ustalonych zasad
Uczeń:
· wskazuje właściwe pacynki na podstawie nagrania
· odpowiada na pytania, dotyczące osób i rzeczy przedstawionych na obrazku
· wskazuje właściwe pacynki na podstawie polecenia nauczyciela
· wskazuje właściwych bohaterów książki na podstawie nagrania
· powtarza słowa za nagraniem
· odpowiada na pytanie o imię
· słucha piosenki i wykonuje towarzyszące gesty
· dopasowuje rysunki, przedstawiające bohaterów książki do odpowiednich przedmiotów (WB)
· łączy rysunki bohaterów książki z ich cieniami i wypowiada na głos ich imiona (WB)
· wykonuje pacynki na palce według wskazówek
· porusza pacynką zgodnie z treścią nagrania
· śpiewa piosenkę z nagraniem
· śpiewa piosenkę z nagraniem w wersji karaoke
· rozmawia na temat form witania się w języku polskim i angielskim
· rozmawia na temat przestrzegania kolejności w grze i respektowania ustalonych zasad
· rysuje i podpisuje swój autoportret (WB)
· wykonuje plakietkę z własnym imieniem (WB)
Skills test
Lekcja 2
Środki językowe Słownictwo i struktury czynne:
Hello!, Goodbye!, Thanks!
Słownictwo i struktury bierne: Help me, My umbrella!, See you soon in the Wood. We can have some fun, Wave goodbye
Look at the picture, Listen, Sing, Repeat, Let’s act the story
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie bohaterów książki, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami
Edukacja polonistyczna: uczestniczenie w zabawie teatralnej, ilustrowanie mimiką, ruchem i gestem zachowania bohaterów historyjki
Edukacja społeczna: współpracowanie ze sobą w zabawie, pomaganie innym i dziękowanie za otrzymaną pomoc
· uszeregowuje obrazki w odpowiedniej kolejności na podstawie wysłuchanej historyjki
· wskazuje właściwe obrazki na podstawie wysłuchanej historyjki
· wypowiada powitania i pożegnania na podstawie obrazków i koloruje obrazki (WB)
· omawia obrazki przewiduje treść historyjki na ich podstawie
· rozmawia na temat wzajemnej pomocy i dziękowaniu za pomoc na podstawie wysłuchanej historyjki i własnych doświadczeń
· odgrywa historyjkę z nagraniem
· rozmawia na temat form żegnania się w języku polskim i angielskim
UNIT 1
Lekcja 3
Słownictwo i struktury czynne:
Berry, leaf, apple, mushroom, wind, autumn, whoosh, crunch
A pencil, a ruler, a rubber, a book, a desk, a pen, a bag, a chair, Pick up (a pencil)
Słownictwo i struktury bierne: Clap your hands, Turn around, Stamp your feet, Touch the ground, What season is it?, Listen and do, Sing and dance, Cut, Colour, Stick, Tidy up so we’re ready to go, Listen and point, Listen and show the Picture, What’s this?, Listen and repeat
Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej
Język obcy: nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie
Język obcy/edukacja przyrodnicza: nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku
Edukacja polonistyczna/przyrodnicza: uczestniczenie w rozmowie na temat oznak jesieni w przyrodzie, organizowanie klasowego kącika przyrodniczego
Edukacja plastyczna: rysowanie i kolorowanie przedmiotów związanych z jesienią, wykonywanie jesiennego liścia
Zajęcia techniczne: dbanie o porządek wokół siebie i pomaganie innym w utrzymaniu porządku
Edukacja muzyczna: wyrażanie nastroju i charakteru muzyki poprzez taniec
Edukacja społeczna: wiedza, że należy i warto pomagać innym
· wskazuje właściwe elementy obrazka na podstawie wysłuchanych poleceń
· słucha piosenkę o jesieni, wykonując towarzyszące gesty
· koloruje obrazek i wypowiada na głos nazwy przedstawionych na nim przedmiotów związanych z jesienią (WB)
· wskazuje właściwe karty obrazkowe na podstawie wyrazów podanych przez nauczyciela
· wskazuje właściwe przedmioty na obrazku na podstawie nagrania
· powtarza wyrazy za nagraniem
· dopasowuje obrazki, przedstawiające fragmenty przyborów szkolnych do całych przedmiotów i wypowiada na głos ich nazwy (WB)
· tańczy i śpiewa piosenkę o jesieni, wykonując towarzyszące gesty
· przygotowuje klasowy kącik przyrodniczy
· wykonuje jesienny liść (WB)
· rozmawia na temat właściwego zachowania w klasie
· gra w grę Which one is missing?
· gra w grę, w której wydaje i wykonuje polecenia związane z podnoszeniem właściwych przedmiotów
· śpiewa piosenkę z nagraniem i wykonuje towarzyszące gesty
· rozmawia na temat dbania o porządek
Unit 1 test
Lekcja 4
Słownictwo i struktury czynne: A ruler, a rubber
Słownictwo i struktury bierne:
What is it?, It’s a ruler, Up and down…, a pencil-case, a see-saw, No!, Let’s listen to the story, Now act it out
Język obcy: nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami
Edukacja polonistyczna/społeczna: uczestniczenie w rozmowie na temat związany z historyjką, odróżnianie, co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami
Edukacja plastyczna: kolorowanie obrazków z historyjki
Zajęcia techniczne: dbanie o bezpieczeństwo na placu zabaw
· koloruje obrazki z historyjki (WB)
· odgrywa historyjkę z nagraniem z użyciem pacynek
· rozmawia na temat bezpieczeństwa na placu zabaw na podstawie historyjki
Lekcja 5
A pencil, a ruler, a rubber, a book, a desk, a pen, a bag, a chair
Przyimki on i in
Put your (book) on your (desk), Put your (pen) in your (bag), Sit on the chair, Find and colour, Listen and do, Stand up, everyone, Let’s play a classroom game
Język obcy/edukacja muzyczna: powtarzanie wierszyka, odtwarzając głosem prosty rytm
Język obcy/edukacja matematyczna: określanie położenia przedmiotów względem obranego obiektu
· wyszukuje przybory szkolne na obrazku, koloruje je i wypowiada na głos ich nazwy
· wykonuje właściwe czynności na podstawie wysłuchanej rymowanki
· rysuje wskazane przybory szkolne w odpowiednich miejscach na obrazku i nazywa je (WB)
· dopasowuje narysowane przedmioty do siebie na podstawie obrazków i określa ich położenie za pomocą właściwych przyimków (WB)
· wykonuje polecenia nauczyciela i podaje właściwe przyimki na podstawie obserwowanych czynności nauczyciela
· recytuje rymowankę z nagraniem, wykonując towarzyszące czynności
· rozmawia na temat gubienia różnych przedmiotów i udzielaniu pomocy w znajdywaniu ich
Lekcja 6
Draw a (bag) on the (chair), What’s this?, It’s a (pencil), Who’s this?
...
gusho