gra tech-spraw.rtf

(30 KB) Pobierz
Hufiec Jelenia Góra

 

Hufiec Krosno

Adres kontaktowy:

ul. Piłsudskiego 27, 38-200 Jasło;
tel.: (0-prefix-130 432-14-13

Tytuł:

Harcerska Gra Techniczno - Sprawnościowa

Autor/autorzy:

 

 

HARCERSKA  GRA TECHNICZNO – SPRAWNOŚCIOWA

“CZARNORZEKI 2000”

 

CEL GRY: Sprawdzenie posiadanych umiejętności z zakresu technik harcerskich, ogólnej wiedzy harcerskiej oraz szkolenie harcerzy biorących udział w Grze.

 

KOMENDANT IMPREZY: pwd. Piotr Lubaś

KADRA: instruktorzy Hufca ZHP Krosno im. Jana i Stanisława Magurów

UCZESTNICY: 6 drużyn harcerskich Hufca Krosno (62 os.)

MIEJSCE I TERMIN: Czarnorzeki k/Krosna – 26 – 28.05.2000.

 

ELEMENTY GRY:

 

I.                bieg patrolowy na trasie ścieżki przyrodniczej “Przy zamku Kamieniec” z ośmioma punktami patrolowymi:

-         symbolika harcerska: mini – test

-          terenoznawstwo: orientowanie mapy, wyznaczanie azymutu, podanie sposobów oznaczania stron świata

-         łączność: zaszyfrowanie i nadanie depeszy alfabetem Morse’ a

-          samarytanka: ułożenie poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej, zabandażowanie kończyny, określenie składu apteczki polowej

-         stopnie i funkcje: mini – test

-         historia ZHP: mini – test

-          węzły: zawiązanie ósemki płaskiej oraz węzła ratowniczego

-          przejście po moście linowym

II.             bieg na orientację polegający na odszukaniu w lesie – za pomocą azymutów– rannego człowieka, opatrzenie go oraz przeniesienie do obozu

Tu punktowane były następujące elementy:

-          posługiwanie się busolą,

-          podejście do rannego i kolejność wykonywania czynności przy rannym,

-          umiejętne założenie opatrunków,

-         transport rannego.

Odejmowano punkty za brak elementów umundurowania.

ROZKŁAD ZAJĘĆ HGTS

PIĄTEK

 

1700 – 1730 – zakwaterowanie uczestników

1730 – 1745 – apel organizacyjny

1800 – 2000 – zajęcia w grupach z technik harcerskich

2000 –2045 – kolacja (we własnym zakresie)

2100 –2230 – uroczyste ognisko, rozpoczęcie HGTS

2245 -   730 – “cisza” nocna

 

SOBOTA

 

730                            pobudka

735 – 800              toaleta poranna

800 – 845              śniadanie (we własnym zakresie)

845 – 900              apel organizacyjny

900 – 1200              bieg patrolowy

1200 – 1300              lunch

1315 – 1515              gra terenowa

1515 – 1615              czas wolny

1615 – 2000              gra terenowa

2000 – 2045              kolacja (we własnym zakresie)

2100 – 2400              ognisko na wesoło

015 – 800              “cisza” nocna

 

NIEDZIELA

 

800                            pobudka

800 – 830              toaleta poranna

830 – 915              śniadanie (we własnym zakresie)

930                            Msza Święta

1100                            uroczysty apel kończący HGTS

1200                            wyjazd uczestników

 

UWAGA! Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ogłaszania nocnych alarmów.

 

REGULAMIN  HGTS  “CZARNORZEKI 2000”

1.      W Grze mogą brać udział patrole harcerskie liczące 8 – 10 osób.

2.      Drużyna może wystawić więcej niż jeden patrol.

3.      Każdy patrol powinien mieć na swoim wyposażeniu:

-         przybory do pisania

-          apteczkę polową

-          busolę (jej brak należy zgłosić organizatorom)

-         latarki

4.      Harcerze powinni wykazać się podstawową wiedzą z zakresu technik harcerskich (marsz na azymut, znaki patrolowe, szyfry, węzły, pionierka), samarytanki, symboliki harcerskiej oraz historii ZHP.

5.      HGTS składa się z trzech konkurencji: biegu patrolowego, biegu na orientację oraz gry terenowej.

6.      Zwycięzcą Gry jest patrol, który w kolejnych konkurencjach zdobył największą liczbę punktów.

 

SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

1.      Nocleg w namiotach 10–osobowych. Należy zabrać śpiwory.

2.      Wyżywienie we własnym zakresie (zapewniamy dostęp do gorącej wody).

3.      Dostęp do wody bieżącej (umywalki), ubikacji.

4.      Dojazd we własnym zakresie.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin