Hufiec Krosno
Adres kontaktowy:
ul. Piłsudskiego 27, 38-200 Jasło;tel.: (0-prefix-130 432-14-13
Tytuł:
Harcerska Gra Techniczno - Sprawnościowa
Autor/autorzy:
HARCERSKA GRA TECHNICZNO – SPRAWNOŚCIOWA
“CZARNORZEKI 2000”
CEL GRY: Sprawdzenie posiadanych umiejętności z zakresu technik harcerskich, ogólnej wiedzy harcerskiej oraz szkolenie harcerzy biorących udział w Grze.
KOMENDANT IMPREZY: pwd. Piotr Lubaś
KADRA: instruktorzy Hufca ZHP Krosno im. Jana i Stanisława Magurów
UCZESTNICY: 6 drużyn harcerskich Hufca Krosno (62 os.)
MIEJSCE I TERMIN: Czarnorzeki k/Krosna – 26 – 28.05.2000.
ELEMENTY GRY:
I. bieg patrolowy na trasie ścieżki przyrodniczej “Przy zamku Kamieniec” z ośmioma punktami patrolowymi:
- symbolika harcerska: mini – test
- terenoznawstwo: orientowanie mapy, wyznaczanie azymutu, podanie sposobów oznaczania stron świata
- łączność: zaszyfrowanie i nadanie depeszy alfabetem Morse’ a
- samarytanka: ułożenie poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej, zabandażowanie kończyny, określenie składu apteczki polowej
- stopnie i funkcje: mini – test
- historia ZHP: mini – test
- węzły: zawiązanie ósemki płaskiej oraz węzła ratowniczego
- przejście po moście linowym
II. bieg na orientację polegający na odszukaniu w lesie – za pomocą azymutów– rannego człowieka, opatrzenie go oraz przeniesienie do obozu
Tu punktowane były następujące elementy:
- posługiwanie się busolą,
- podejście do rannego i kolejność wykonywania czynności przy rannym,
- umiejętne założenie opatrunków,
- transport rannego.
Odejmowano punkty za brak elementów umundurowania.
ROZKŁAD ZAJĘĆ HGTS
PIĄTEK
1700 – 1730 – zakwaterowanie uczestników
1730 – 1745 – apel organizacyjny
1800 – 2000 – zajęcia w grupach z technik harcerskich
2000 –2045 – kolacja (we własnym zakresie)
2100 –2230 – uroczyste ognisko, rozpoczęcie HGTS
2245 - 730 – “cisza” nocna
SOBOTA
730 pobudka
735 – 800 toaleta poranna
800 – 845 śniadanie (we własnym zakresie)
845 – 900 apel organizacyjny
900 – 1200 bieg patrolowy
1200 – 1300 lunch
1315 – 1515 gra terenowa
1515 – 1615 czas wolny
1615 – 2000 gra terenowa
2000 – 2045 kolacja (we własnym zakresie)
2100 – 2400 ognisko na wesoło
015 – 800 “cisza” nocna
NIEDZIELA
800 pobudka
800 – 830 toaleta poranna
830 – 915 śniadanie (we własnym zakresie)
930 Msza Święta
1100 uroczysty apel kończący HGTS
1200 wyjazd uczestników
UWAGA! Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ogłaszania nocnych alarmów.
REGULAMIN HGTS “CZARNORZEKI 2000”
1. W Grze mogą brać udział patrole harcerskie liczące 8 – 10 osób.
2. Drużyna może wystawić więcej niż jeden patrol.
3. Każdy patrol powinien mieć na swoim wyposażeniu:
- przybory do pisania
- apteczkę polową
- busolę (jej brak należy zgłosić organizatorom)
- latarki
4. Harcerze powinni wykazać się podstawową wiedzą z zakresu technik harcerskich (marsz na azymut, znaki patrolowe, szyfry, węzły, pionierka), samarytanki, symboliki harcerskiej oraz historii ZHP.
5. HGTS składa się z trzech konkurencji: biegu patrolowego, biegu na orientację oraz gry terenowej.
6. Zwycięzcą Gry jest patrol, który w kolejnych konkurencjach zdobył największą liczbę punktów.
SPRAWY ORGANIZACYJNE
1. Nocleg w namiotach 10–osobowych. Należy zabrać śpiwory.
2. Wyżywienie we własnym zakresie (zapewniamy dostęp do gorącej wody).
3. Dostęp do wody bieżącej (umywalki), ubikacji.
4. Dojazd we własnym zakresie.
danyspeed