Projektowanie pracy resocjalizacyjnej - ćwiczenia.doc

(30 KB) Pobierz

Projektowanie pracy resocjalizacyjnej - ćwiczenia

Temat programu: Świadectwa w areszcie str 55, z „Prawa dziecka”PDF

Ćwiczenia 1, 13.10.2010

Ćwiczenia 2, 27.10.2010

Ćwiczenia 3, 16.11.2010r

 

Przykładowe programy pracy:

„Saper” – program przeciwko przemocy

„Noe”

„Budowanie szkolnego programu profilaktyki”

 

Struktura programów:

Ogólne cele, definicje programu, metody, środki, rozporządzenia, o prawach autorskich. Kto program będzie realizował, do kogo jest skierowany, przebieg spotkań. Analiza, diagnoza, ewaluacja.

 

Grupa wiekowa gimnazjum – lekcje wychowawcze

 

14.12.2010r

1. Temat – ginące dzienniki

2. Grupa wiekowa I klasa gimnazjum, czas zajęć 45 minut

3. Cele zajęć

- cel główny (jeden: rozwijanie, kształtowanie, zapoznanie itp.) – zapoznanie dzieci z zjawiskiem ginących dzienników

- cele szczegółowe (operacyjne: umie, wie, potrafi, rozumie) – dziecko wie jakie są konsekwencje zabierania, zmieniania i niszczenia dokumentów szkolnych, dziecko rozumie ze zaginiony dziennik przynosi więcej szkód nić korzyści.

4. Główne myśli, które chcesz pokazać – nie kradnij, nie niszcz, pomyśl dwa razy

5. zdefiniuj pojęcie którego będziesz używał w toku lekcji – definicja zjawiska zabierania dziennika

6. metody i formy stosowane podczas zajęć (to co chcemy wykorzystać np. scenkę) krzyżówka lub scenka

7. materiały i pomoce dydaktyczne stosowane podczas zajęć - ??

8. opis przebiegu zajęć  - przedstawienie się, opisanie tematu, metoda pokazowa itd.

9. zaproponowanie tematu zadania domowego – zastanowienie się nad tematem ginących dzienników

10. ewaluacja zajęć – ankieta jak im się podobało  i co pamiętają

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin