Styczeń, tydzień 1. Mój kalendarz
Dzień 1.
Nowy Roczek
PP – 11, 14
Dostrzeganie upływu czasu, nazywanie pór roku, dni tygodnia.
Poznanie tradycji i zwyczajów związanych z powitaniem Nowego Roku.
Słuchanie wiersza S. Karaszewskiego Idzie Nowy Rok. Budowanie krótkich wypowiedzi w oparciu o treść wiersza i własne doświadczenia.
Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej – przygotowanie do pisania.
Poznanie różnego rodzaju kalendarzy: miesiące, tygodnie, dni.
Próby odczytywania godziny na zegarze ze wskazówkami (pełna godzina).
Zabawa muzyczno-ruchowa Zegary, Kłótnia zegarów – wykonywanie rytmicznych ruchów w różnym tempie.
Osłuchanie z piosenką Pory roku.
Poznanie różnego rodzaju zegarów: uproszczona budowa, zastosowanie.
Zabawa z elementami improwizacji ruchowej.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4.
k. p. II/7
CD
Dzień 2.
Pory roku
PP – 3, 8
Utrwalenie nazw pór roku. Poznanie cech charakterystycznych dla kolejnych pór roku.
Rozwijanie inwencji twórczej i wyobraźni.
Rozmowa na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń dzieci.
Tworzenie własnych tekstów – zabawa Spotkanie czterech pór roku.
Zabawa w teatr.
Rozwiązywanie zagadek tekstowych – rozwijanie myślenia logicznego.
Zabawa muzyczno-ruchowa Lato – zima – dźwięki wysokie i niskie.
Nauka I zwrotki i refrenu piosenki Pory roku.
Portrety pór roku – praca w zespołach. Wykorzystanie materiałów przyrodniczych i plastycznych.
Zabawy muzyczno-ruchowe.
CD p. 4, CD
Dzień 3.
Mój tydzień
PP – 5, 9
Poznanie narządów zmysłów. Nazywanie odczuć zmysłowych.
Nabywanie nawyków związanych z ochroną narządów zmysłów.
Wypowiedzi na temat wiersza F. Kobryńczuka Maciej i Maciejowa, poszerzenie słownictwa dzieci.
Utrwalenie kolejności dni tygodnia.
Zabawa muzyczno-ruchowa Tydzień.
Nauka II zwrotki piosenki Pory roku.
Rozwijanie wrażliwości zmysłów – zabawy dydaktyczne Worek niespodzianek, Kwaśne czy słodkie?
Malowanie farbami na dużych arkuszach przy muzyce A. Vivaldiego Cztery pory roku.
Zabawa ruchowa Ludzie do ludzi.
Dzień 4.
Moje urodziny
PP – 1, 13
Zapoznanie dziecka z jego prawami, wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka.
Znajomość swojego wieku i daty urodzenia.
Umiejętność składania życzeń.
Zabawy dydaktyczne doskonalące płynność wypowiedzi – Kosmita, Co nas łączy, co nas dzieli, Reporter.
Zabawy matematyczne – liczenie w zakresie 5, odwzorowywanie liczebności, stosowanie pojęć o jeden więcej, o jeden mniej.
Przygotowanie do dodawania.
Nauka III zwrotki piosenki Pory roku.
Założenie kącika urodzinowo-imieninowego, udekorowanie go, wykonanie pamiątkowej fotografii.
Zabawa ruchowa Ile razy.
Dzień 5.
Tydzień
Rozmowa przy tablicy, wskazanie aktualnego dnia tygodnia, miesiąca, pory roku.
Pamięciowe opa-nowywanie wiersza J. Brzechwy pt. „Tydzień”
Utrwalanie piosenki „Pory roku”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4 metodą Orffa i Labana
Styczeń, tydzień 2. Nasz karnawał
Karnawałowe zwyczaje
PP – 5, 13
Zapoznanie z karnawałowymi zwyczajami.
Wykonywanie prac na rzecz grupy.
Słuchanie wierszy i opowiadań o tematyce karnawałowej. Opowiadanie Cz. Janczarskiego Zabawa karnawałowa – rozmowa na temat treści opowiadania, poszerzenie słownictwa.
Przeliczanie i porównywanie liczebności poprzez łączenie w pary. Utrwalenie pojęcia para.
Zabawy muzyczno-ruchowe Nakładamy maski, Lalki i misie.
Zabawy taneczne.
Opisywanie wyglądu strojów karnawałowych. Ćwiczenia graficzne – przygotowanie do pisania.
Zabawy ruchowe.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 18.
barbaramiazga