Plan pracy na styczeń.docx

(17 KB) Pobierz

Styczeń, tydzień 1. Mój kalendarz

Dzień 1.

Nowy Roczek

PP – 11, 14

Dostrzeganie upływu czasu, nazywanie pór roku, dni tygodnia.

Poznanie tradycji i zwyczajów związanych z powitaniem Nowego Roku.

Słuchanie wiersza S. Karaszewskiego Idzie Nowy Rok. Budowanie krótkich wypowiedzi w oparciu o treść wiersza i własne doświadczenia.

Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej – przygotowanie do pisania.

Poznanie różnego rodzaju kalendarzy: miesiące, tygodnie, dni.

Próby odczytywania godziny na zegarze ze wskazówkami (pełna godzina).

Zabawa muzyczno-ruchowa Zegary, Kłótnia zegarów – wykonywanie rytmicznych ruchów w różnym tempie.

Osłuchanie z piosenką Pory roku.

Poznanie różnego rodzaju zegarów: uproszczona budowa, zastosowanie.

Zabawa z elementami improwizacji ruchowej.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4.

 

k. p. II/7

 

CD

 

 

Dzień 2.

Pory roku

PP – 3, 8

Utrwalenie nazw pór roku. Poznanie cech charakterystycznych dla kolejnych pór roku.

Rozwijanie inwencji twórczej i wyobraźni.

Rozmowa na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń dzieci.

Tworzenie własnych tekstów – zabawa Spotkanie czterech pór roku.

Zabawa w teatr.

Rozwiązywanie zagadek tekstowych – rozwijanie myślenia logicznego.

Zabawa muzyczno-ruchowa Lato – zima – dźwięki wysokie i niskie.

Nauka I zwrotki i refrenu piosenki Pory roku.

Portrety pór roku – praca w zespołach. Wykorzystanie materiałów przyrodniczych i plastycznych.

Zabawy muzyczno-ruchowe.

 

 

 

CD p. 4, CD

 

 

Dzień 3.

Mój tydzień

PP – 5, 9

Poznanie narządów zmysłów. Nazywanie odczuć zmysłowych.

Nabywanie nawyków związanych z ochroną narządów zmysłów.

Wypowiedzi na temat wiersza F. Kobryńczuka Maciej i Maciejowa, poszerzenie słownictwa dzieci.

Utrwalenie kolejności dni tygodnia.

Zabawa muzyczno-ruchowa Tydzień.

Nauka II zwrotki piosenki Pory roku.

Rozwijanie wrażliwości zmysłów – zabawy dydaktyczne Worek niespodzianek, Kwaśne czy słodkie?

Malowanie farbami na dużych arkuszach przy muzyce A. Vivaldiego Cztery pory roku.

Zabawa ruchowa Ludzie do ludzi.

 

 

 

 

CD

 

 

Dzień 4.

Moje urodziny

PP – 1, 13

Zapoznanie dziecka z jego prawami, wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka.

Znajomość swojego wieku i daty urodzenia.

Umiejętność składania życzeń.

Zabawy dydaktyczne doskonalące płynność wypowiedzi – Kosmita, Co nas łączy, co nas dzieli, Reporter.

Zabawy matematyczne – liczenie w zakresie 5, odwzorowywanie liczebności, stosowanie pojęć o jeden więcej, o jeden mniej.

Przygotowanie do dodawania.

Zabawa muzyczno-ruchowa Lato – zima – dźwięki wysokie i niskie.

Nauka III zwrotki piosenki Pory roku.

Założenie kącika urodzinowo-imieninowego, udekorowanie go, wykonanie pamiątkowej fotografii.

Zabawa ruchowa Ile razy.

 

 

 

CD p. 4, CD

 

 

Dzień 5.

Tydzień

 

Rozmowa przy tablicy, wskazanie aktualnego dnia tygodnia, miesiąca, pory roku.

Pamięciowe opa-nowywanie wiersza J. Brzechwy pt. „Tydzień”

 

Utrwalanie piosenki „Pory roku”

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4 metodą Orffa i Labana

 

 

 

 

CD p. 4, CD

 

 

 

 

 

Styczeń, tydzień 2. Nasz karnawał

Dzień 1.

Karnawałowe zwyczaje

PP – 5, 13

Zapoznanie z karnawałowymi zwyczajami.

Wykonywanie prac na rzecz grupy.

Słuchanie wierszy i opowiadań o tematyce karnawałowej. Opowiadanie Cz. Janczarskiego Zabawa karnawałowa – rozmowa na temat treści opowiadania, poszerzenie słownictwa.

Przeliczanie i porównywanie liczebności poprzez łączenie w pary. Utrwalenie pojęcia para.

Zabawy muzyczno-ruchowe Nakładamy maski, Lalki i misie.

Zabawy taneczne.

Opisywanie wyglądu strojów karnawałowych. Ćwiczenia graficzne – przygotowanie do pisania.

Zabawy ruchowe.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 18.

 

 

 

CD

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin