wtrysk_i_swiece_t4_tdi.pdf

(2141 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Transporter 1991 >
Serwis
Instrukcja napraw
Transporter 1991 2
Kod literowy ACV AHY AJT AUF
silnika
Zeszyt napędowego i rozgrzewania świec
żarowych od 05.99 2
Układ bezpośredniego wtrysku oleju
Wydanie 05.99
Serwis. Informacje techniczne
17293989.037.png 17293989.038.png 17293989.039.png 17293989.040.png 17293989.001.png 17293989.002.png 17293989.003.png 17293989.004.png 17293989.005.png 17293989.006.png 17293989.007.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Transporter 1991 2
Kod literowy
silnika
ACV AHY AJT AUF
Zeszyt Układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego i rozgrzewania
świec żarowych od 05.99 2
Wydanie 05.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ rozgrzewania świec żarowych
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza „Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
17293989.008.png 17293989.009.png 17293989.010.png 17293989.011.png 17293989.012.png 17293989.013.png 17293989.014.png 17293989.015.png 17293989.016.png 17293989.017.png 17293989.018.png 17293989.019.png 17293989.020.png 17293989.021.png 17293989.022.png 17293989.023.png 17293989.024.png 17293989.025.png 17293989.026.png 17293989.027.png 17293989.028.png 17293989.029.png 17293989.030.png 17293989.031.png 17293989.032.png 17293989.033.png 17293989.034.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna ............................................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................ 01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–2
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ............ 01–4
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputra sterującego elektroniką silnika .............................................. 01–8
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................... 01–12
– Kasowanie pamięci usterek .................................................................. 01–14
Tabele usterek ................................................................................. 01–17
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–46
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych ......................... 01–46
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–53
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych .................................................... 01–53
– Zestawienie grup wskazań dla silników ACV, AHY i AJT ...................................... 01–55
– Ocena bloku wartości mierzonych ........................................................... 01–63
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ................................ 23–1
– Środki bezpieczeństwa ....................................................................... 23–2
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ............................ 23–3
– Umiejscowienie podzespołów w komorze silnika .............................................. 23–5
– Naprawa pompy wtryskowej ................................................................. 23–10
– Naprawa filtra oleju napędowego ............................................................ 23–14
– Naprawa pedału przyspieszenia ............................................................. 23–16
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej .......................................... 23–17
– Sprawdzanie i regulacja dynamicznego kąta początku wtrysku .............................. 23–27
– Sprawdzanie komputera sterującego pracą silnika ........................................... 23–32
– Wymontowanie i zamontowanie zaworów wtryskowych ...................................... 23–40
– Naprawa zaworów wtryskowych ............................................................. 23–42
– Sprawdzanie ciśnienia wtrysku i szczelności zaworów wtryskowych ......................... 23–44
– Wymiana pierścienia uszczelniającego na pokrywie przestawiacza kąta początku wtrysku ... 23–47
Sprawdzanie podzespołów i prawidłowości ich działania .................................... 23–48
– Sprawdzanie napięcia zasilającego układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ....... 23–48
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika ....................................................... 23–49
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnika wysokości n.p.m ........ 23–51
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ....................................... 23–56
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ................................... 23–60
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju napędowego ....................................... 23–64
– Sprawdzanie czujnika drogi przesuwu regulacyjnego i nastawnika dawki .................... 23–67
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy ........................................................... 23–72
– Sprawdzanie zakresu regulacji przestawiacza wtrysku ....................................... 23–75
– Sprawdzanie regulacji ciśnienia doładowania ................................................ 23–78
– Sprawdzanie recyrkulacji spalin .............................................................. 23–81
– Sprawdzanie miernika masy powietrza ....................................................... 23–87
– Sprawdzanie czujnika położenia pedału przyspieszenia ...................................... 23–92
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ........................................................ 23–96
– Sprawdzanie sugnału prędkości jazdy ....................................................... 23–96
– Sprawdzanie przełącznika świateł hamowania i pedału hamulca ............................. 23–99
– Sprawdzanie przełącznika pedału sprzęgła ................................................. 23–103
– Sprawdzanie sygnałów od i do układu klimatyzacji ......................................... 23–107
– Sprawdzanie sygnału obrotów .............................................................. 23–112
– Sprawdzanie układu GRA utrzymywania prędkości ......................................... 23–113
– Sprawdzanie magistrali danych ............................................................. 23–117
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika ................ 23–120
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika ............................................. 23–120
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ........................................... 23–122
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera ........................ 23–124
28 Układ rozgrzewania świec żarowych strona
Sprawdzanie układu rozgrzewania świec żarowych ........................................... 28–1
– Sprawdzanie świec żarowych ................................................................. 28–3
Diagnoza własna
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący pracą silnika wysokoprężnego
z układem bezpośredniego wtrysku oleju napędo-
wego zdolny jest do przeprowadzania dignozy wła-
snej.
Występującezakłócenia wychwytywane przez czuj-
niki lub podzespoły nadzorujące pracę sytemu zo-
stają zapisane w pamięci usterek wraz z podaniem
rodzaju występującej usterki.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dopiskiem „Usterka występująca spo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają do-
datkowe oznaczenie /SP. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów. Jeżeli usterki sporadyczne nie będą wy-
stępowały w ciągu 50 uruchomień silnika, zostaną
one skasowane w pamięci usterek.
Jeżeli rozpoznane usterki mają wpływ na zachowa-
nie się samochodu podczas jazdy, miga wówczas
lampka sygnalizacyjna układu rozgrzewania świec
żarowych.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera
systemów samochodu V.A.G 1552, patrz
strona
01–12.
01–1
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Pamięćusterek: pamięćtrwała i pamięćokreso-
wa 1 .
Szybka transmisja danych.
1 Kasowana po 50 uruchomieniachsilnika, pod wa-
runkiem, że usterka nie pojawi się więcej razy.
Identyfikacja komputerów sterujących
strona 01–4; podłączyćtester usterek
V.A.G 1551 i wybraćkomputer sterującyelektroniką
silnika.
Możliwe do wyboru funkcje przy zastosowaniu
testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
Należy korzystaćz tabeli na następnejstronie zwra-
cając uwagę na spełnienie określonych w niej zało-
żeń w celu dokonania wyboru odpowiedniejfunkcji.
01–2
patrz
17293989.035.png 17293989.036.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin