Zagadnienia do egzaminu z pedagogiki wczesnoszkolnej.doc

(23 KB) Pobierz
Zagadnienia do egzaminu z pedagogiki wczesnoszkolnej

Zagadnienia do egzaminu z pedagogiki wczesnoszkolnej

(proszę korzystać z własnych notatek i podanej literatury)

Opracowanie: E. Terka

 

 

 

 

1.     Cele kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej.

2.     Teoria kształcenia wielostronnego – główne założenia.

3.     Potrzeby (biologiczne, psychiczne, społeczne) dziecka w młodszym wieku szkolnym.

4.     Monitorowanie osiągnięć szkolnych ucznia klas I – III (metody, sposoby notowania).

5.     Pojęcie ewaluacji w edukacji zintegrowanej.

6.     Blok tematyczny – tygodniowy przydział czasu na wszystkie rodzaje edukacji i wychowanie fizyczne.

7.     Metody aktywizujące w kształceniu zintegrowanym.

8.     Problem integracji i korelacji w edukacji zintegrowanej (wg Klus – Stańskiej i własnych notatek).

9.     Zasady planowania zintegrowanej edukacji.

10. Jak Pan(i) rozumie określenie „wspieranie rozwoju ucznia”?

11. Problem oceniania opisowego osiągnięć szkolnych uczniów (treść oceny, trudności i sposoby ich przezwyciężania).

12. Jakimi przesłankami będzie się Pan(i) kierować w wyborze podręczników dla ucznia?

13. Nauka czytania w edukacji zintegrowanej – metody zalecane

      i niepożądane (wg Klus – Stańskiej i własnych notatek).

14. Nauka pisania w edukacji zintegrowanej – metody zalecane

      i niepożądane (wg Klus – Stańskiej i własnych notatek).

15. Źródła trudności w uczeniu się matematyki (cechy myślenia dzieci).

16. Kwalifikacje i kompetencje nauczyciela – własne przemyślenia

      w oparciu o rozdział prof. R. Kwaśnicy – „Pedagogika 2”.

17. Jak chronić dziecko przed manipulacją?

18. Obowiązki nauczyciela w zakresie wychowania fizycznego dziecka.

19. Udana współpraca z rodzicami – prawda czy mit (zasady).

20. Refleksja nad osobowością nauczyciela dzieci młodszych (własne

      przemyślenia).

 

 

Powodzenia! Terka

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin