wzor-konspekt do zajęc cwiczeniowych napisany w oparciu o wzor od mgr Lenczuk Grubej.docx

(20 KB) Pobierz

WZÓR - KONSPEKT  DO ZAJĘĆ ĆWICZENIOWYCH na 130 min – napisany w oparciu o wzór od mgr Leńczuk – Grubej)

Czas/ ogniwa zajęć

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Metody nauczania

Środki dydaktyczne

Metody oceny

(Ewaluacja)

1. Stworzenie ładu zewn. i wewn.
( 5 min)

Przywitanie się i przedstawienie studentom.

Sprawdzenie listy obecności i umundurowania studentów.

Zapewnienie spokoju i ciszy na sali ćwiczeń.

Przywitanie się.

Zajęcie miejsc.

Skupienie uwagi na prowadzącym.

-

-

-

2. Zapoznanie studentów
z celami zajęć.
(5 min)

Podanie tematu zajęć.

Uświadomienie celu
i znaczenia działania (wytworzenie pozytywnej motywacji do nauki w studentach).

Zanotowanie tematu zajęć.

Poznanie celu działania.

Powstanie pozytywnej motywacji.

-

-

Obserwacja zachowania studentów.

3. Omówienie nowego materiału.
(30 min)

Ustalenie reguł, zasad działania.

 

Przedstawienie informacji na omawiany temat

(cała teoria, którą mamy zamiar wyłożyć, ale w punktach – szczegóły w załączniku).

Przypomnienie lub przyswojenie reguł,

zasad działania.

Student się z tym zapoznaje (wymienić w punktach - z czym).

Wykład informacyjny (załącznik
nr 1)

Komputer, rzutnik, prezentacja multimedialna.

Obserwacja zachowania studentów.

4. Kształtowanie umiejętności
i nawyków.
(50 min)

Pokaz działania wzorowo wykonanego z objaśnieniem sposobu działania:

·         pierwszy pokaz (tempo zwolnione, objaśnianie)

·         trudniejsze etapy czynności - pokaz

·         drugi pokaz(tempo normalne)

·         odpowiedzi na pytania studentów

 

Kontrola i korekta.

 

 

Motywuje studentów do dalszego doskonalenia umiejętności.

Obserwacja wzoru działania, kształtowanie się świadomości modelu działania.

 

 

 

 

Pytania do wykładowcy.

 

Pierwsze próby działającego,

korygowanie błędów.

 

Doskonalenie nabytych  umiejętności.

Pokaz z instruktażem.

Zestaw do …..

Fantom.

Obserwacja
i korekta wykonywanych przez studentów czynności.

Przerwa 5 min.

5. Podsumowanie zajęć.
(20 min)

TO OGNIWO,
W KTÓRYM ZAWARTO OPIS PRZYPADKU, MOŻNA POMINĄĆ I OD RAZU PRZEJŚĆ DO EWALUACJI.

Nauczyciel przeprowadza wstępną ocenę nabytych umiejętności.

 

Przedstawiając opis przyp. (załącznik nr 2)
eksponuje problemy do rozwiązania,
pomaga w wytworzeniu pomysłów rozwiązań
(problemy związane z zajęciami).

Systematyzują i utrwalają wiadomości.

 

 

Zapoznaje się z opisem przyp.,

z nauczycielem poszukują pomysłów
i rozwiązań.

 

 

 

Metoda przypadku.

-

Słuchanie wypowiedzi i korekta rozwiązań podawanych przez studentów.

6. Ewaluacja.

(10 min)

Wyeksponowanie prawidłowych postaw studentów.

 

Wskazanie najczęściej popełnianych błędów.

Poznanie oceny pracy na zajęciach.

 

 

Samoocena nabytych umiejętności praktycznych.

-

-

(…)

7. Zadanie do wykonania w domu na następne zajęcia.
(5 min)

Nauczyciel zadaje prace domową.

Student zapisuje temat pracy domowej.

-

-

-

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin