WZÓR - KONSPEKT DO ZAJĘĆ ĆWICZENIOWYCH na 130 min – napisany w oparciu o wzór od mgr Leńczuk – Grubej)
Czas/ ogniwa zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Metody nauczania
Środki dydaktyczne
Metody oceny
(Ewaluacja)
1. Stworzenie ładu zewn. i wewn. ( 5 min)
Przywitanie się i przedstawienie studentom.
Sprawdzenie listy obecności i umundurowania studentów.
Zapewnienie spokoju i ciszy na sali ćwiczeń.
Przywitanie się.
Zajęcie miejsc.
Skupienie uwagi na prowadzącym.
-
2. Zapoznanie studentówz celami zajęć.(5 min)
Podanie tematu zajęć.
Uświadomienie celui znaczenia działania (wytworzenie pozytywnej motywacji do nauki w studentach).
Zanotowanie tematu zajęć.
Poznanie celu działania.
Powstanie pozytywnej motywacji.
Obserwacja zachowania studentów.
3. Omówienie nowego materiału.(30 min)
Ustalenie reguł, zasad działania.
Przedstawienie informacji na omawiany temat
(cała teoria, którą mamy zamiar wyłożyć, ale w punktach – szczegóły w załączniku).
Przypomnienie lub przyswojenie reguł,
zasad działania.
Student się z tym zapoznaje (wymienić w punktach - z czym).
Wykład informacyjny (załączniknr 1)
Komputer, rzutnik, prezentacja multimedialna.
4. Kształtowanie umiejętnościi nawyków.(50 min)
Pokaz działania wzorowo wykonanego z objaśnieniem sposobu działania:
· pierwszy pokaz (tempo zwolnione, objaśnianie)
· trudniejsze etapy czynności - pokaz
· drugi pokaz(tempo normalne)
· odpowiedzi na pytania studentów
Kontrola i korekta.
Motywuje studentów do dalszego doskonalenia umiejętności.
Obserwacja wzoru działania, kształtowanie się świadomości modelu działania.
Pytania do wykładowcy.
Pierwsze próby działającego,
korygowanie błędów.
Doskonalenie nabytych umiejętności.
Pokaz z instruktażem.
Zestaw do …..
Fantom.
Obserwacja i korekta wykonywanych przez studentów czynności.
Przerwa 5 min.
5. Podsumowanie zajęć.(20 min)
TO OGNIWO,W KTÓRYM ZAWARTO OPIS PRZYPADKU, MOŻNA POMINĄĆ I OD RAZU PRZEJŚĆ DO EWALUACJI.
Nauczyciel przeprowadza wstępną ocenę nabytych umiejętności.
Przedstawiając opis przyp. (załącznik nr 2)eksponuje problemy do rozwiązania,pomaga w wytworzeniu pomysłów rozwiązań(problemy związane z zajęciami).
Systematyzują i utrwalają wiadomości.
Zapoznaje się z opisem przyp.,
z nauczycielem poszukują pomysłów i rozwiązań.
Metoda przypadku.
Słuchanie wypowiedzi i korekta rozwiązań podawanych przez studentów.
6. Ewaluacja.
(10 min)
Wyeksponowanie prawidłowych postaw studentów.
Wskazanie najczęściej popełnianych błędów.
Poznanie oceny pracy na zajęciach.
Samoocena nabytych umiejętności praktycznych.
(…)
7. Zadanie do wykonania w domu na następne zajęcia.(5 min)
Nauczyciel zadaje prace domową.
Student zapisuje temat pracy domowej.
WilczaPani