PYTANIA Z WYKŁADU [styczeń 2013].docx

(21 KB) Pobierz

PYTANIA Z WYKŁADU:

1.  W jakich latach powstała Centralna Magistrala Kolejowa ('70, '80, '90)

2.  Rodzaje trakcji- spalinowa, elektryczna, parowa.

3.  Na jakim podkładzie jeździ LGV – podkłady betonowe

4.  Co to jest skrajnia - ograniczenie odległości budowli od toru [przestrzeń pojazdu]

5.  Osiowy rozstaw szyn: 1400mm, 1500mm, 1600mm.

6.  Powierzchnie toczne kół: stożkowe

7.  Gdzie funkcjonuje pierwsza komercyjna linia magnetyczna: Chiny

8.  Gdzie prowadzi CMK? Grodzisk Mazowiecki- Zawierciem [Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie]

9.   Ile cm unosi się linia 1cm- Niemcy, 10 cm- Japonia

10.  Łożyska są: na zewnątrz

11. Obrzeża : od wewnątrz

12. Podkłady układamy na: podsypce

13. Co stwarza największy opór ruchu dla magnetycznej linii - powietrze
14. Z której strony zestawu kołowego znajdują się obręcze:  wewnętrznej/zewnętrznej/nie ma obręczy)

15. Jak pochylone są szyny: ukośne do wewnątrz
16.  Ile unosi sie kolei magnetyczna

17Przejazd kolejowy: skrzyżowanie toru z drogą
19Czy () to podkład: betonowy/strunobetonowy/zbrojony.
20Czas podróży między największymi polskimi miastami po wprowadzeniu kolei o dużych prędkościach ulegnie skróceniu o: 30% 50% / 70%
21Jak się oznacza kategorie linii kolejowych: 0123/ABCD/1234
22.  Rozjazdy kolejowe to: miejsca połączenia i odgałęzień torów

23Dlaczego nie używa się wagonów 3-osiowych (droga produkcja, problem z zakręcaniem)
24. Nazwać poszczególne części z których złożona jest szyna: główka, szyjka, stopka
25. Rozstaw szyn tramwajowych we Wrocławiu jest: większy/mniejszy/taki sam w porównaniu do szyn pociągowych, czyli normalnotorowy

26.  Rekord prędkości na polskich liniach kolejowych: ok 250km/h

27Ile cm nad ziemią unosi się linia magnetyczna - 1cm Niemiecka, 10cm Japońska
28.  Łożyska znajdują się: na zewnątrz
29.  Obrzeża: od wewnątrz
30.  Linia Y Warszawa - Wrocław
31.  Rodzaje podkładów drewnianych: B - belkowe i O - obłe
32.  Uziarnienie kruszywa w podsypce - 31,5mm/50mm
33.  Przechyłka zależy od: prędkości
34.  Nacisk na oś:  około 200kN
35.  Odcinki oddychające w torach bezstykowych: na końcach
36. Podkłady układamy na: podsypce
37.  Promień krzywej przejściowej: jest zmienny i odwrotnie proporcjonalny do odległości od jej początku
38. Kruszywo do układania podsypki/podtorza powinno być różnouziarnione
39. Co oznacza liczba przy symbolu szyny - ciężar 1mb szyny
40. Czym charakteryzuje się tor klasyczny:  łubkowym połączeniem szyn
41.  Różnice między INBK a PS - sposób zamocowania
42. Do podtorza zaliczamy: odwodnienie
43. Długość rampy zależy od: wartości przechyłki
44. Krzywa przejściowa łączy: prostą i łuk
45.  Długość podkładów betonowych: 2,2 - 2,6m (~2,5m)
46. RAMPA przechyłowa zależy od: prędkości pojazdu
47. Podtorze to: budowla ziemna
48. Krzywa przejściowa to: parabola
49.  Zestaw kołowy to: dwa koła i oś
50.  Nachylenie skarp podtorza: 1:1,5
51. Środek krzywej przejściowej znajduje się: na początku łuku
52. W podkładzie INBK zabetonowane są: dyble
53. skrajnia jest to: przestrzeń pojazdu
54. Długość rampy przechyłkowej: jest równa długości krzywej przejściowej
55. W podtorzu pierwszą warstwą jest: warstwa ochronna
56. Grubość podsypki: 16-35cm
57. Droga kolejowa: podtorze, nawierzchnia, budowle inżynierskie
58. Odległość od osi szyny od końca podkładu: 50cm
59. Minimalny promień łuku dla toru bezstykowego: 450m
60.  Rampa przechyłkowa: zmiana wysokości szyny ?
61.  Gdzie znajduje sie oś toru: w połowie odległości miedzy szynami
62.  Poprzeczne nachylenie szyn: 1:40
63. Naprężenia osiowe w torze bezstykowym wywołuje: temperatura
64. Podsypka ułożona jest na: torowisku
65.  Szerokość PKP - normalnotorowa
66. Jakie stosuje się podkłady: strunobetonowe
67. Podkłady układa się na: warstwie podsypki
68.  Min. dł. toru bezstykowego: 180m
69.  Skrajnia to: odsunięcie budowli od toru
70.  Linia klasy 2 łączy: województwo i powiat
71.  Rekord prędkości pociągu: francuskie TGV
72.  Tabor to: pojazdy szynowe
72.  Na ile unosi sie Tranrapid:  1cm/10cm/24cm
73. Maksymalna dopuszczana V na trasie "Y" (250km/h;350km/h;450km/h)
74. Podtorze: budowla ziemna pod  tory
75.  Budowle kolejowe
76. Elementy budowli stacyjnej: : peron/rampa/…
77.  SA

78.  Zestaw: kółko i oś połączone ze sobą sztywno
79. Na ile wzwyż unoszą się koła w kolei magnetycznej MAGLEV? 10 cm
80. Maksymalna prędkość osiągnięta na świecie pociągiem? 570 km/h

81.  Rozstaw szyn (nie osiowy): 1435 mm.
82.  Trakcja kolejowa zależy od: rodzaju napędu
83.  Oznaczenie kategorii linii tranzytowych międzynarodowych: 1/0/A
84.  Infrastruktura kolejowa: pojazdy kolejowe/budynki i urządzenia stałe/części torów kolejowych

85. Coś o sposobie mocowania kotwy

86. Wychylenia pasywne służą do: redukcji sil bocznych na łukach

87.  Podsypka odkształca sie: plastycznie/sprężyście/ wcale sie nie odkształca

88. Drewniane podkłady są stosowane coraz: częściej bo coś tam środki grzybobójcze/ częściej bo tanie i ekologiczne i eliminują drgania/coraz rzadziej
89. Jak sie sprawdza zagęszczenie gruntu w podtorzu: casagrande/relacje miedzy frakcjami (wskaźnik różno uziarnienia)/metoda bezpośredniego ściskania?

90. Torowisko: górna część podtorza

91. Co robią siły magnetyczne w liniach magnetycznych: unoszą i napędzają

92. Sposoby odwodnienia na stacjach kolejowych: płyty betonowe + płytki drenaż podziemny

94. standard konstrukcyjny (rozstaw podkładów, obciążenie przewozami, prędkość pociągu)

95. PS – belki strunobetonowe

96. Skręt pojazdów szynowych wymusza łuk

97. Geosyntetyki przy dużych opadach  

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin