SCENARIUSZ - W naszej sali.doc

(48 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 4 – LETNICH

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 4 – LETNICH

 

1.       TEMAT: W naszej sali”

 

2.       CEL OGÓLNY:

- zapoznanie dzieci z rodzajami kącików zainteresowań oraz ze sposobem korzystania z nich.

 

3.       METODY:

Słowna – rozmowa, piosenka, objaśnienie,

Oglądowa – pokaz, obserwacja,

Czynna – stawianie zadań do wykonania.

 

4.       FORMY:

Praca indywidualna i grupowa

 

5.       CZAS REALIZACJI:

Około 20 min

 

6.       PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

L.p.

Sytuacje edukacyjne

Zakładane efekty

(cele operacyjne)

Środki dydaktyczne

1.        

„Witam Was”[1] – powitanie piosenką

Dzieci:

- śpiewem witają nauczyciela;

- zbiorowo śpiewają piosenkę;

- ruchem pokazują treść piosenki.

 

2.        

„Radosne powitanie”  - zabawa ruchowa (wg Weroniki Sherborne)

Dziecko:

- przez ruch uczy się świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego;

- dzieli przestrzeń z drugim człowiekiem i nawiązuje z nim kontakt;

- sprawnie reagują na bodźce zewnętrzne (słowo);

- kształtuje postawę szacunku wobec drugiego człowieka.

Ćwiczenie opracowane na podstawie: Sherborne W.:  „Ruch rozwijający dla dzieci” Wydawnictwo PWN, Warszawa 1999.

3.        

Urządzamy naszą salę” – zabawa dydaktyczna.

Przyporządkowanie przedmiotów do właściwych im kącików zainteresowań, oznaczenie kącików planszami z nazwą i symbolem.

 

Dziecko:

- nazywa obserwowane przedmioty;

- wskazuje przeznaczenie danego przedmiot;

- przyporządkowuje dany przedmiot do określonego miejsca w sali (określonego kącika zainteresowań);

- rozpoznaje i nazywa kąciki zainteresowań.

Przedmioty związane z kącikami zainteresowań: lalka, pędzel, układanka – puzzle, książka, szyszka, owoc, itp.

Plansze z nazwami i symbolami kącików zainteresowań (w załączeniu).

4.        

Taniec zabawek” – zabawa ruchowa.

Dzieci podzielone na trzy grupy: misie, samochody i lalki poruszają się w rytm muzyki i wykonują polecenia nauczyciela.

 

Dziecko:

- sprawnie reaguje na bodźce zewnętrzne (dźwięk);

- porusza się po określonej powierzchni;

- doskonali swoją spostrzegawczość;

- rozwija swoją motorykę;

- „hasło” podane przez nauczyciela ilustruje ruchem.

Odtwarzacz CD, płyta KLANZA „Tańce i zabawy dla grupy”.

5.        

„Miś idzie do przedszkola” – wiersz Zofii Bronikowskiej[2]. Poszukiwanie odpowiedni na pytanie: w którym kąciku zasiądzie miś w przedszkolu?

Dziecko:

- uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela;

- wyraża swoje zdanie na określony temat;

- udziela odpowiedzi na pytania zadane przez nauczyciela;

- wysłuchuje wypowiedzi swoich kolegów i koleżanek – oczekuje na swoją kolej wypowiedzi.

Tekst wiersza Zofii Bronikowskiej (w załączeniu).

6.        

„Zabawki z kącika zabawek” – praca plastyczna – kolorowanie sylwet zabawek oraz wyklejanie ich wydzieranym papierem kolorowym. Prezentacja prac na forum grupy.

 

Dziecko:

- wypełnia sylwetę zabawki kolorem oraz wypełnia ją wyklejając papierem kolorowym;

- rozwija swoją motorykę małą (precyzyjne ruchy dłoni);

- rozwija estetykę wykonywania prac plastycznych;

- rozwija swoją cierpliwość podczas wykonywania pracy plastycznej – pracuje nad starannością wykonania pracy.

- kształtuje umiejętność kreatywnego myślenia.

Sylwety zabawek (w załączeniu), kredki świecowe, papier kolorowy, klej, itp.

7.        

„Uśmiech przedszkolaka” -  podsumowanie zajęć, ocena zajęć przez dzieci

Dziecko:

- wyraża swoje zdanie na określony temat;

- wyraża swoje emocje;

 

 

Szablony twarzy z różną mimiką (uśmiech, twarz bez emocji, twarz smutna)

 

1

 


[1]1.  WITAM WAS

 

Wszyscy są,

Witam Was,

Zaczynamy już czas,

Jestem Ja,

Jesteś Ty,

Raz, dwa i trzy.

 

[2] MIŚ IDZIE DO PRZEDSZKOLA – ZOFIA BRONIKOWSKA

 

Miś różowy, miś pluszowy

zbuntował się dziś.

Chce iść także do przedszkola

tak, jak chodzi Krzyś.

 

 

Wziął Krzyś misia w obie rączki:

-  „Po co pójdziesz tam?”

- „Będę bawił się wesoło

i nie będę sam".

 

Gdy tak prosisz, to już chyba

zabiorę cię dziś.

I tak zaczął do przedszkola

chodzić z Krzysiem miś.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin