Instrukcja SpellForce 2.pdf

(1826 KB) Pobierz
Dla Saschy,
który z wielkim sercem i poświęceniem pracował
nad stworzeniem SpellForce. Odszedł zbyt wcześnie.
Będziemy o nim pamiętać.
Spis treÊci
1 Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
2 Instalacja i rozpocz´cie gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
2.1 Wymagania systemowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
2.2 Instalacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
2.3 Uruchomienie gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
3 Rozgrywka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
4 Pierwsze kroki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
5 Tryby gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
5.1 Kampania dla jednego gracza. . . . . . . . . . . . . . . . . .8
5.1.1 Rozpocz´cie nowej kampanii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
5.1.2 Kontynuacja kampanii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
5.2 Rozgrywka dowolna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
5.2.1 Rozpocz´cie rozgrywki dowolnej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
5.2.2 Kontynuacja rozgrywki dowolnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
5.2.3 Rozgrywka dowolna z kilkoma graczami . . . . . . . . . . . . . . . 11
5.3 Tryb potyczki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
5.3.1 Zasady specjalne obowiàzujàce podczas potyczek. . . . . . . . 12
5.3.2 Rozpocz´cie potyczki z komputerem. . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
5.3.3 Potyczki z udzia∏em wielu graczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
6 Poruszanie si´ po grze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
6.1 G∏ówne elementy interfejsu . . . . . . . . . . . . . . . . .14
6.2 Ekwipunek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
6.3 System „Klikaj i walcz” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
6.4 Handlarze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
6.5 Sterowanie za pomocà klawiatury . . . . . . . . . . . . .19
2
7 Opcje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
7.1 Gra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
7.2 Grafi ka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
7.3 Dêwi´k . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
8 Gra przez Internet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
8.1 Wymagania do rozgrywki przez Internet . . . . . . . .24
8.2 Tworzenie konta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
8.3 Poczekalnia internetowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
8.4 Do∏àczanie do rozgrywek internetowych. . . . . . . .26
8.5 Zak∏adanie rozgrywki internetowej . . . . . . . . . . . .27
8.6 Rozwiàzywanie problemów z po∏àczeniem . . . . . .28
9 Rozgrywki w sieci lokalnej (LAN) . . . . . . . . . . . . 29
10 Frakcje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
10.1 Królestwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30
Jednostki Królestwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Budynki Królestwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
10.2 Klany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
Jednostki Klanów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Budynki Klanów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
10.3 Pakt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Jednostki Paktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Budynki Paktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
11 Dodatkowe opcje i funkcje gry . . . . . . . . . . . . . . 45
Umowa licencyjna u˝ytkownika koƒcowego . . . . . . 49
Autorzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Warunki gwarancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Pomoc techniczna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Ostrze˝enie o epilepsji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
3
1 Wst´p
Wraz ze Êwitem przysz∏a burza. Oddech wiatru by∏ ci´˝ki od krwi i kurzu,
nad polem bitwy wzniós∏ si´ czarny wir powietrza, aby po˝reç niebiosa.
Jak okiem si´gnàç wsz´dzie wala∏y si´ trupy Malarów.
Hirin spià∏ konia, oddalajàc si´ od kr´gu Êwiat∏a, jaki w szeregach hordy
Malarów wycina∏ m∏ot jego brata, Niethalfa. Celem Hirina by∏o êród∏o
strumienia cia∏. Bóg Êmierci i snów gna∏ swego czarnego rumaka przez
wrogów, aby w koƒcu sprawiedliwoÊci sta∏o si´ zadoÊç. Aby odebraç ˝ycie
cz∏owiekowi, którego szaleƒstwo by∏o êród∏em tego ca∏ego chaosu.
Malarowie obracali si´ w popió∏ pod dymiàcymi kopytami jego wierzchowca,
ci´˝ki topór boga uderza∏ na lewo i prawo, niczym wahad∏o zwiastujàce
nieuchronnoÊç. Rumak wspià∏ si´ na wzgórze, halsujàc niczym ∏ódê na fali.
Za jeêdêcem burza, przetykana b∏yskawicami jego siostry Elen, si´gn´∏a
w gór´ zbocza i smaga∏a p∏aszcz boga Êmierci, niczym czarny p∏omieƒ
wokó∏ pancerza. Kiedy w koƒcu dymiàcy wierzchowiec przebi∏ si´ przez
grzbiet fali, Hirin stanà∏ przed Janusem Malakajem, cz∏owiekiem, który by∏
niegdyÊ Wielkim Alchemikiem Imperium Hyboriaƒskiego, a który og∏osi∏ si´
teraz panem ˝ycia i Êmierci ca∏ego Êwiata.
Mia∏ nieobecne spojrzenie marzyciela, a z jego rozpostartych ramion p∏ynà∏
strumieƒ magii krwi, tworzàc jednego Malara po drugim. Przepe∏nia∏ ich
˝yciem tylko po to, by w kilka chwil póêniej stracili je od ciosu boskiego
topora. Hirin skierowa∏ swego konia w stron´ cz∏owieka, w oczach którego
wcià˝ lÊni∏ blask kpiny z bogów, bo z∏ama∏ prawa ˝ycia.
Z burzy w niebiosach sp∏ynà∏ na Hirina smok Ur, gotów broniç swego pana.
Bestia zosta∏a jednak trafi ona b∏yskawicà Elen, która odrzuci∏a jà na mil´
i cisn´∏a w mrowie stworzeƒ. Hirin po raz pierwszy dostrzeg∏ w oczach
Malakaja cieƒ strachu. Jego usta poruszy∏y si´, jak gdyby chcia∏ wyjaÊniaç
i uspokajaç. Jednak ponury bóg uniós∏ swój topór wysoko w czarne niebo
i wyprowadzi∏ pot´˝ny cios, który zdruzgota∏ bluênierc´.
Malarowie zacz´li krzyczeç.
Spojrzeli w niebo i z tysi´cy ust wydoby∏ si´ jeden wrzask bólu ich mistrza,
jak gdyby ca∏y Êwiat zosta∏ rozdarty na kawa∏ki. A kiedy magia krwi
znikn´∏a, Malarowie rozpadli si´ i zostali uniesieni przez wirujàcà burz´,
wraz z zamierajàcym echem ich krzyku.
4
Nad polem bitwy zapad∏a cisza. Burza Elen uspokoi∏a si´, a ch∏odny wiatr
rozproszy∏ czarne chmury, wystawiajàc martwe pole bitwy na promienie
s∏oƒca. Bogowie stan´li kr´giem nad konajàcym m´˝czyznà, który wykrzywi∏
pokryte krwià usta w szyderczym uÊmiechu.
„Aby mnie pokonaç trzeba by∏o wszystkich bogów Eo! Mog´ zatem umrzeç
w spokoju, bo wiem, ˝e wszystkie wasze dzie∏a zawsze ju˝ b´dà nosiç mój
znak! Znak Êmiertelnika, który skrad∏ tajemnic´ ˝ycia! Nawet na Rzece Dusz
b´dzie s∏ychaç, jak was wyÊmiewam!”
„Nie, Janusie Malakaju” powiedzia∏ Ereon Màdry. „Nie doÊwiadczysz ∏aski
wiecznego snu. Prawdziwa kara czeka ci´ za drzwiami Êmierci i b´dzie to
kara znacznie okrutniejsza, ni˝ to, co potrafi pojàç twój chory umys∏. Nigdy
nie b´dziesz spoczywa∏ w pokoju!”
Wtedy bogowie us∏yszeli oddech smoka Ur, który choç ranny i s∏aby,
próbowa∏ stanàç u boku swego pana. Hirin postàpi∏ naprzód unoszàc topór,
ale raz jeszcze zabrzmia∏ g∏os jego brata, Ereona.
„Stój, bracie! Ten pierworodny wype∏ni∏ po prostu swà przysi´g´ krwi.
Haƒba b´dzie dla niego wystarczajàcà karà!”
Tak oto bogowie zostawili Malakaja i smoka Ur. Stary ˝mij le˝a∏ nieruchomo
i ws∏uchiwa∏ si´ w ostatnie tchnienia swego pana. Z ka˝dym uchodzàcym
oddechem z jego piersi znika∏ ogromny ci´˝ar. Wtedy jednak Malakai
wyciàgnà∏ do niego d∏oƒ.
„Pos∏uchaj! Wcià˝ ˝yjemy i nie jesteÊ jeszcze wolny!”
Raz jeszcze alchemik uÊmiechnà∏ si´.
„Z∏o˝ysz mi ostatnià przysi´g´! Przysi´g´, która po wsze czasy zachowa
stworzone przeze mnie dzie∏a i lini´ krwi! S∏uchaj uwa˝nie.”
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin