sf2editor.pdf
(
396 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - sf2editor.doc
SpellForce 2 Edytor map
Czerwiec 2006
Moja pierwsza mapa
Aby stworzy
ę
now
Ģ
map
ħ
, najpierw przejd
Ņ
do:
File->New map
i wybierz rozmiar mapy. Te ustawienia nie mog
Ģ
zosta
ę
zmienione po stworzeniu mapy.
Mapa potyczki
W tej chwili trzeba wybra
ę
podstawowe ustawienia dla tej mapy.
Pocz
Ģ
tkowe zasoby
Mo
Ň
esz wskaza
ę
, jak
Ģ
ilo
Ļę
zasobów ka
Ň
dy z graczy b
ħ
dzie posiadał na
pocz
Ģ
tku gry. Aby ustawi
ę
startowy poziom zasobów, przejd
Ņ
do:
Edit->Playerkits
Po lewej stronie wida
ę
list
ħ
istniej
Ģ
cych zestawów narz
ħ
dzi gracza, istniej
Ģ
ju
Ň
dwa
standardowe. Je
Ļ
li mapa ma by
ę
przeznaczona dla wi
ħ
kszej ni
Ň
2 liczby zawodników, kliknij
“Create playerkit“ aby stworzy
ę
wi
ħ
cej zestawów narz
ħ
dzi.
Teraz wybierz jeden z zestawów obecnych na li
Ļ
cie z lewej strony i wprowad
Ņ
dane dotycz
Ģ
ce
zasobów, jakimi b
ħ
dzie dysponował ten gracz podczas rozpocz
ħ
cia gry.
Zało
Ň
enie zespołu
Teraz musisz okre
Ļ
li
ę
, którzy z graczy mog
Ģ
sformowa
ę
dru
Ň
yny.
Przejd
Ņ
do
Edit->Teamsetup
Kliknij
Create PvP Setup
I wpisz nazw
ħ
dla tworzonego zespołu
Gdy zostanie stworzony, nowo zało
Ň
ony folder zespołu b
ħ
dzie posiada
ę
dwa zespoły z
jednym zawodnikiem w ka
Ň
dym z nich.
Aby do danego zespołu wyznaczy
ę
wi
ħ
cej graczy, wybierz odpowiedni zespół i kliknij
“Create Player.“ w o k i e n k u d i a l o g o w y m "Add Player", wska
Ň
na zw
ħ
gracza i
wyb ie rz od po wie dni zesta w z pola “Player Kit“. Nast
ħ
pnie wybierz kolor gracza
w polu “Color“. Inne opcje nie odnosz
Ģ
si
ħ
do trybu potyczki.
Je
Ļ
li chcesz doda
ę
wi
ħ
cej zespołów, kliknij na
Create Team
i wska
Ň
nazw
ħ
dla nowego
zespołu.
Definiowanie mapy jako mapy potyczki
Przejd
Ņ
do
Edit->Level Config
i pod
Map Type
wybierz
“
PVP
“. Teraz mo
Ň
esz zacz
Ģę
tworzy
ę
struktur
ħ
mapy.
Mapa wolnej gry
Najpierw musisz wybra
ę
podstawowe ustawienia dla tej mapy.
Zało
Ň
enie zespołu
Przejd
Ņ
do
Edit->Teamsetup
Kliknij na
Create Coop Setup
I wpisz nazw
ħ
dla zespołu.
Wszystkie oczekiwane zespoły i zawodnicy zostan
Ģ
wprowadzeni.
Poziom startowy zasobów
Mo
Ň
esz okre
Ļ
li
ę
, jak
Ģ
ilo
Ļę
zasobów gracze b
ħ
d
Ģ
mieli do swej
dyspozycji rozpoczynaj
Ģ
c gr
ħ
. Aby ustali
ę
startowy poziom zasobów,
przejd
Ņ
do:
Edit->Playerkits
Gracze sterowani przez ludzi b
ħ
d
Ģ
mie
ę
nazwy zestawów narz
ħ
dzi: pk_Human01,
pk_Human02, pk_Human03, a komputerowi przeciwnicy pk_Enemy.
Zdefiniuj map
ħ
jako Gr
ħ
Dowoln
Ģ
Przejd
Ņ
do
Edit->Level Config i pod
Map Type
wybierz
“
Coop
“. Teraz mo
Ň
esz rozpocz
Ģę
projektowanie mapy.
Edytor map
Kształtowanie terenu
Gdy tworzysz map
ħ
po raz pierwszy,
Ļ
wiat jest całkowicie pod wod
Ģ
. aby podnie
Ļę
poziom terenu, musisz wybra
ę
Height Modifier Tool (klawisz “
H
“.)
W Height Modifier Tool korzystasz z lewego przycisku, aby podnie
Ļę
poziom terenu, a prawy
by go obni
Ň
y
ę
. Zwi
ħ
kszenie obszaru, który mo
Ň
esz jednorazowo modyfikowa
ę
, nast
ħ
puj
ħ
po
wci
Ļ
ni
ħ
ciu klawisza “.“ (kropka). Zmniejszenie tego obszaru nastep0uje dzi
ħ
ki klawiszowi “,“
(przecinek).
Mo
Ň
na tak
Ň
e podnie
Ļę
cały dost
ħ
pny teren równocze
Ļ
nie. Aby to uczyni
ę
, kliknij prawym
przyciskiem myszy na symbolu i obejrzyj wszystkie dost
ħ
pne ustawienia dla danego
narz
ħ
dzia.
Wybierz ustawienia wysoko
Ļ
ci (Shift-H)
W ramce powy
Ň
ej, obok funkcji
Raise World
, wpisz warto
Ļę
, o jak
Ģ
chcesz podnie
Ļę
cały
teren.
Jednostki s
Ģ
mierzone w centymetrach. (Mo
Ň
esz sprawdzi
ę
poziom terenu w ka
Ň
dej chwili
poprzez przesuni
ħ
cie myszki nad dan
Ģ
lokacj
ħ
. Klikni
ħ
cie lewym przyciskiem myszy w tym
okienku poka
Ň
e umiejscowienie na
Ļ
wiecie.). Po tym, jak wpiszesz
ŇĢ
dan
Ģ
wysoko
Ļę
, kliknij
Raise World
. Ten proces mo
Ň
e potrwa
ę
kilka sekund.
Aby wygładzi
ę
teren, skorzystaj z narz
ħ
dzia Smoothing Tool.
Tworzenie tekstur
Aby wybra
ę
tekstury, które zostan
Ģ
u
Ň
yte, przejd
Ņ
do
Tools->Textureset Editor.
W
prawym górnym rogu mapy wybierz tekstur
ħ
, której chciałby
Ļ
u
Ň
y
ę
. Nast
ħ
pnie
kliknij
Clear selected textures ,
po czym wypełnij pola
Fill empty
. Aby ulokowa
ę
nowe
tekstury, wci
Ļ
nij przycisk
Apply
.
Plik z chomika:
T.przygoda
Inne pliki z tego folderu:
save.rar
(148095 KB)
sf2editor.pdf
(396 KB)
Poradnik SpellForce 2.pdf
(2608 KB)
Poradnik SpellForce 2 Władca Smoków.pdf
(6986 KB)
Instrukcja SpellForce 2.pdf
(1826 KB)
Inne foldery tego chomika:
! ❒ DEAD ISLAND RIPTIDE PL [ PC ] 2013
! ASSASSIN' S CREED UNITY PC-PL
[I-SERVE] Emergency 3 and Emergency 4
▣ The Sims 3 Szalone Lata 70. 80. i 90. PL
▣ THE ELDER SCROLLS V [ PC ]
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin