sf2editor.pdf

(396 KB) Pobierz
Microsoft Word - sf2editor.doc
SpellForce 2 Edytor map
Czerwiec 2006
Moja pierwsza mapa
Aby stworzy ę now Ģ map ħ , najpierw przejd Ņ do:
File->New map
i wybierz rozmiar mapy. Te ustawienia nie mog Ģ zosta ę zmienione po stworzeniu mapy.
Mapa potyczki
W tej chwili trzeba wybra ę podstawowe ustawienia dla tej mapy.
Pocz Ģ tkowe zasoby
Mo Ň esz wskaza ę , jak Ģ ilo Ļę zasobów ka Ň dy z graczy b ħ dzie posiadał na
pocz Ģ tku gry. Aby ustawi ę startowy poziom zasobów, przejd Ņ do:
Edit->Playerkits
Po lewej stronie wida ę list ħ istniej Ģ cych zestawów narz ħ dzi gracza, istniej Ģ ju Ň dwa
standardowe. Je Ļ li mapa ma by ę przeznaczona dla wi ħ kszej ni Ň 2 liczby zawodników, kliknij
“Create playerkit“ aby stworzy ę wi ħ cej zestawów narz ħ dzi.
Teraz wybierz jeden z zestawów obecnych na li Ļ cie z lewej strony i wprowad Ņ dane dotycz Ģ ce
zasobów, jakimi b ħ dzie dysponował ten gracz podczas rozpocz ħ cia gry.
Zało Ň enie zespołu
Teraz musisz okre Ļ li ę , którzy z graczy mog Ģ sformowa ę dru Ň yny.
557213082.004.png
Przejd Ņ do
Edit->Teamsetup
Kliknij
Create PvP Setup
I wpisz nazw ħ dla tworzonego zespołu
Gdy zostanie stworzony, nowo zało Ň ony folder zespołu b ħ dzie posiada ę dwa zespoły z
jednym zawodnikiem w ka Ň dym z nich.
Aby do danego zespołu wyznaczy ę wi ħ cej graczy, wybierz odpowiedni zespół i kliknij
“Create Player.“ w o k i e n k u d i a l o g o w y m "Add Player", wska Ň na zw ħ gracza i
wyb ie rz od po wie dni zesta w z pola “Player Kit“. Nast ħ pnie wybierz kolor gracza
w polu “Color“. Inne opcje nie odnosz Ģ si ħ do trybu potyczki.
557213082.005.png
Je Ļ li chcesz doda ę wi ħ cej zespołów, kliknij na Create Team i wska Ň nazw ħ dla nowego
zespołu.
Definiowanie mapy jako mapy potyczki
Przejd Ņ do Edit->Level Config i pod Map Type wybierz
PVP “. Teraz mo Ň esz zacz Ģę tworzy ę struktur ħ mapy.
Mapa wolnej gry
Najpierw musisz wybra ę podstawowe ustawienia dla tej mapy.
Zało Ň enie zespołu
Przejd Ņ do
Edit->Teamsetup
Kliknij na
Create Coop Setup
I wpisz nazw ħ dla zespołu.
Wszystkie oczekiwane zespoły i zawodnicy zostan Ģ wprowadzeni.
Poziom startowy zasobów
Mo Ň esz okre Ļ li ę , jak Ģ ilo Ļę zasobów gracze b ħ d Ģ mieli do swej
dyspozycji rozpoczynaj Ģ c gr ħ . Aby ustali ę startowy poziom zasobów,
przejd Ņ do:
Edit->Playerkits
Gracze sterowani przez ludzi b ħ d Ģ mie ę nazwy zestawów narz ħ dzi: pk_Human01,
pk_Human02, pk_Human03, a komputerowi przeciwnicy pk_Enemy.
Zdefiniuj map ħ jako Gr ħ Dowoln Ģ
Przejd Ņ do Edit->Level Config i pod Map Type wybierz
Coop “. Teraz mo Ň esz rozpocz Ģę projektowanie mapy.
557213082.006.png
Edytor map
Kształtowanie terenu
Gdy tworzysz map ħ po raz pierwszy, Ļ wiat jest całkowicie pod wod Ģ . aby podnie Ļę
poziom terenu, musisz wybra ę Height Modifier Tool (klawisz “ H “.)
W Height Modifier Tool korzystasz z lewego przycisku, aby podnie Ļę poziom terenu, a prawy
by go obni Ň y ę . Zwi ħ kszenie obszaru, który mo Ň esz jednorazowo modyfikowa ę , nast ħ puj ħ po
wci Ļ ni ħ ciu klawisza “.“ (kropka). Zmniejszenie tego obszaru nastep0uje dzi ħ ki klawiszowi “,“
(przecinek).
Mo Ň na tak Ň e podnie Ļę cały dost ħ pny teren równocze Ļ nie. Aby to uczyni ę , kliknij prawym
przyciskiem myszy na symbolu i obejrzyj wszystkie dost ħ pne ustawienia dla danego
narz ħ dzia.
Wybierz ustawienia wysoko Ļ ci (Shift-H)
W ramce powy Ň ej, obok funkcji Raise World , wpisz warto Ļę , o jak Ģ chcesz podnie Ļę cały
teren.
557213082.007.png 557213082.001.png
Jednostki s Ģ mierzone w centymetrach. (Mo Ň esz sprawdzi ę poziom terenu w ka Ň dej chwili
poprzez przesuni ħ cie myszki nad dan Ģ lokacj ħ . Klikni ħ cie lewym przyciskiem myszy w tym
okienku poka Ň e umiejscowienie na Ļ wiecie.). Po tym, jak wpiszesz ŇĢ dan Ģ wysoko Ļę , kliknij
Raise World . Ten proces mo Ň e potrwa ę kilka sekund.
Aby wygładzi ę teren, skorzystaj z narz ħ dzia Smoothing Tool.
Tworzenie tekstur
Aby wybra ę tekstury, które zostan Ģ u Ň yte, przejd Ņ do Tools->Textureset Editor.
W prawym górnym rogu mapy wybierz tekstur ħ , której chciałby Ļ u Ň y ę . Nast ħ pnie
kliknij Clear selected textures , po czym wypełnij pola Fill empty . Aby ulokowa ę nowe
tekstury, wci Ļ nij przycisk Apply .
557213082.002.png 557213082.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin