Przedszkole Miejskie
Nr 1
w Kraśniku
Plan pracy na miesiąc Maj
Strona 1 z 18
Tydzień I F/Z37
Temat tygodnia: ,,To właśnie ja”
Temat dnia
Przebieg zabaw i zajęć
Środki
dydaktyczne
Metody, techniki, formy
Obszar
edukacyjny
Podstawa
programowa
,,Rosnę i zmieniam się’’
05.V.08
(poniedziałek)
I. Oglądanie zdjęć przyniesionych przez dzieci , krótka rozmowa na temat zdjęć. Wykonanie albumu grupy przedszkolnej. Wprowadzenie wyrazu ,,album’’ do globalnego czytania.
▪ Zabawa ruchowa pt: ,,Zegar”
II. Wysłuchanie wiersza ,,Ogródek mamy” E. Skarżyńskiej. Dłuższe wypowiedzi dzieci na temat wiersza. Utrwalenie pojęć: dzień, tydzień, miesiąc, rok poprzez wywołanie z pamięci niektórych ważniejszych wydarzeń z życia i na podstawie ilustracji.
▪ ,,Jak będę wyglądał, kiedy będę dorosły?’’- wypowiedzi dzieci , uzupełnianie ćwiczeń zawartych w podręczniku.
Przygotowanie do pisania litery F, f.
III. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1.; ćw, skoku i podskoku, ,,bieg z przeszkodami”; ,,podskoki’’;
▪ ,,Ćwiczenia mięsni brzucha”; ćwiczenia tułowia”. Zachęcanie dzieci do ćwiczeń.
Zdjęcia, albumy
Płyta CD
Wiersz
,,Ogródek mamy”
E. Skarżyńskiej
k. s.11 ćw. 1
k. s. 10 ćw. 1, 2
płyta CD
m. poszukująca
f. grupowa
m. ekspresyjna
m. podająca
f. indywidualna
edukacja społeczno- moralna
edukacja ruchowa
edukacja w zakresie mowy i myślenia
edukacja w zakresie przygotowania do pisania i czytania
edukacja zdrowotna
I. 1, 2
III. 1
II. 3
II. 8
I. 8
III.7
I. 10
III. 3
I. 11
II.8
Strona 2 z 18
,,Mój autoportret
06.V.08
(wtorek)
I. Układanie zagadek o kolegach i koleżankach z uwzględnieniem wyglądu.
▪ Zabawa ruchowa pt: ,,Lustro”
II. A)Śmieszny portret”- wysłuchanie piosenki przez dzieci. Omówienie treści piosenki. Dłuższe wypowiedzi na temat swojego wyglądu.
▪ ,,Mój autoportret”- malowanie ołówkiem swojego portretu- ocena i wystawa prac.
▪ Czytanie zdań ze zrozumieniem , naklejanie autoportretu własnego.
II. B) ,,Autoportret”- porównywanie wzrostu swoich kolegów. Nazywanie przedmiotów służących do mierzenia wzrostu i ciężaru.
▪ Zabawa ruchowa pt: ,,Huśtawka”
Utrwalenie pojęć: najwyższy, najniższy, takiego samego wzrostu- na podstawie ćwiczeń zawartych w podręczniku.
III. Praca z ilustracją obrazkową- przedstawienie dzieciom za pomocą obrazków przedmiotów służących do ważenie i mierzenia
▪ Nauka piosenki pt: ,,Śmieszny portret”
blok, ołówek
k. s. 14 ćw. 1,2
k. s. 15 ćw. 1, 2
k. s. 15 ćw. 3
m. prak. działania
edukacja muzyczna
edukacja plastyczna
edukacja matematyczna
I.1, 2
III. 2
I.11
II. 1, 2
III. 6
I.6- 3
Strona 3 z 18
ReniaCz