NJWS1_1_W_swiecie_kabli_i_tajemniczych_skrzynek-1.pdf
(
50 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - 1_W_swiecie_kabli_i_tajemniczych_skrzynek.doc
Temat 1.
W
Ļ
wiecie kabli i tajemniczych skrzynek
Cele – przewidywane osi
Ģ
gni
ħ
cia ucznia:
– słucha ze zrozumieniem tekstu czytanego przez nauczyciela
– aktywnie uczestniczy w formułowaniu zasad pracy w pracowni komputerowej
– rozpoznaje sytuacje zgodne z zasadami umiej
ħ
tnego korzystania z komputera.
ĺ
rodki dydaktyczne
: podr
ħ
cznik z
ę
wiczeniami „Zaj
ħ
cia komputerowe” s. 4–5; wyposa
Ň
enie
pracowni komputerowej.
Przebieg zaj
ħę
1.
Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela
(podr
ħ
cznik z
ę
wiczeniami „Zaj
ħ
cia
komputerowe” s. 4).
2.
Ogl
Ģ
danie pracowni komputerowej
, nauka rozpoznawania zgromadzonego tam sprz
ħ
tu.
Nauczyciel oprowadza dzieci po pracowni, pokazuj
Ģ
c najwa
Ň
niejsze urz
Ģ
dzenia
(komputery, serwer – komputer nauczyciela, drukark
ħ
, skaner, listwy z kablami) i zadaje
pytania, które pozwol
Ģ
dzieciom samodzielnie okre
Ļ
la
ę
przeznaczenie i odgadywa
ę
nazwy
zgromadzonych tam urz
Ģ
dze
ı
:
Jak nazywa si
ħ
miejsce, w którym jeste
Ļ
my? Gdzie znajduje
si
ħ
to miejsce, jak trafi
ę
do pracowni komputerowej? Czym ta pracownia ró
Ň
ni si
ħ
od
innych klas w szkole? Jakie sprz
ħ
ty si
ħ
tu znajduj
Ģ
? Gdzie jest drukarka? Podejd
Ņ
cie
i poka
Ň
cie. Co to jest?
(pytanie o skaner)
Jak si
ħ
nazywa?
itd.
3.
Przydzielenie stałych miejsc przy komputerach
.
4.
Wspólne sformułowanie zasad zachowania w pracowni komputerowej
.
• Dzieci siedz
Ģ
kołem. Nauczyciel prowadzi z nimi rozmow
ħ
o zachowaniu si
ħ
w pracowni
podczas pracy przy komputerze i zasadach korzystania ze zgromadzonych tu urz
Ģ
dze
ı
,
odwołuj
Ģ
c si
ħ
do ilustracji w podr
ħ
czniku z
ę
wiczeniami.
• Dzieci wraz z nauczycielem formułuj
Ģ
zasady zachowania si
ħ
w pracowni komputerowej,
np.
Wł
Ģ
czamy komputery i uruchamiamy programy wył
Ģ
cznie za zgod
Ģ
nauczyciela. Do
pracowni komputerowej przychodzimy po posiłku (nie jemy i nie pijemy w pracowni
komputerowej). Ostro
Ň
nie obchodzimy si
ħ
ze sprz
ħ
tem komputerowym (nie dotykamy
palcami monitorów, uwa
Ň
amy na przewody elektryczne). Dbamy o porz
Ģ
dek w miejscu
pracy. Nie rozmawiamy w czasie pracy z komputerem – komputery szumi
Ģ
, wi
ħ
c je
Ļ
li
hałasujemy, wyjdziemy z pracowni z bólem głowy. Nie bujamy si
ħ
na krzesłach, bo jest to
niebezpieczne
(
je
Ļ
li krzesła s
Ģ
na kółkach, nie je
Ņ
dzimy na nich
)
. Pami
ħ
tamy, aby
stanowisko pracy było dobrze o
Ļ
wietlone. Przed komputerem siedzimy prosto, z plecami
opartymi o krzesło, we wła
Ļ
ciwej odległo
Ļ
ci od monitora
(
na wyci
Ģ
gni
ħ
cie r
ħ
ki
)
. Staramy
si
ħ
ograniczy
ę
czas pracy przy komputerze do maksymalnie dwóch godzin dziennie.
• Dzieci siadaj
Ģ
przy swoich stanowiskach i wklejaj
Ģ
do podr
ħ
cznika
ę
wiczeniami naklejki
symbolizuj
Ģ
ce ró
Ň
ne zachowania, nast
ħ
pnie podpisuj
Ģ
kontrakt.
5.
Podsumowanie zaj
ħę
: swobodne wypowiedzi na temat zachowania si
ħ
w szkolnej
pracowni komputerowej.
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
NJWS1_20_Przed_ostatnim_dzwonkiem.pdf
(47 KB)
NJWS1_cwiczenie_H(1).odt
(4 KB)
NJWS1_obrazki.odt
(468 KB)
NJWS1_cwiczenie_I(1).odt
(5 KB)
kompu_w_nauczaniu2006.pdf
(102 KB)
Inne foldery tego chomika:
4 pory roku
ADHD
dyplomy
dzienniki
ekologia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin