NJWS1_7_Farby_w_dlon.pdf
(
41 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - 7_Farby_w_dlon.doc
Temat 7.
Farby w dło
ı
!
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi
Ģ
gni
ħ
cia ucznia:
– słucha ze zrozumieniem tekstu czytanego przez nauczyciela
– posługuje si
ħ
narz
ħ
dziem
Wypełnianie kolorem
oraz skrótem Ctrl+Z
– samodzielnie koloruje rysunek w programie graficznym
– samodzielnie wykonuje
ę
wiczenia na płycie „Szkoła na miar
ħ
”.
ĺ
rodki dydaktyczne
: podr
ħ
cznik z
ę
wiczeniami „Zaj
ħ
cia komputerowe” s. 16–17, CD
„Szkoła na miar
ħ
” (kl. 1 sem. 1); podstawowy zestaw komputerowy, program graficzny,
np. MS Paint, pliki:
cwiczenie_A
i
cwiczenie_B
Uwaga!
Przed zaj
ħ
ciami nauczyciel powinien zadba
ę
, by na wszystkich komputerach, na
których pracuj
Ģ
uczniowie, był łatwy dost
ħ
p do plików:
cwiczenie_A
,
cwiczenie_B
.
Przebieg zaj
ħę
1. Przypomnienie sposobu wł
Ģ
czania i wył
Ģ
czania komputera oraz uruchamiania
programów.
2. Czy lubi
ħ
malowa
ę
? Co najbardziej lubi
ħ
malowa
ę
? – swobodne rozmowy na temat
malowania.
• Porównanie rysunków myszki szukaj
Ģ
cej sera narysowanej w czasie poprzednich zaj
ħę
.
• Kolorowanie rysunków konturowych –
ę
wiczenie grafomotoryczne doskonal
Ģ
ce
umiej
ħ
tno
Ļę
klasyfikowania (
ę
w. 1).
• Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela (s. 16).
3. Poznanie programu graficznego, np. MS Paint.
• Prezentacja na wybranym komputerze ikony programu graficznego (np. MS Paint) oraz
działania narz
ħ
dzia
Wypełnianie
kolorem
.
• Pokaz sposobu wypełniania kolorem rysunków konturowych zwierz
Ģ
t: nauczyciel zwraca
uwag
ħ
na niebezpiecze
ı
stwo pokolorowania konturu zamiast wypełnienia go kolorem.
• Demonstracja sposobu cofni
ħ
cia ruchu – działanie skrótu Ctrl+Z (s. 17).
• Zapoznanie z wierszykiem „Twój przyjaciel – Kontrol Z” – pierwsza zwrotka: zeszyt
ę
wicze
ı
s. 17, cały wiersz w pliku „kontrol_z”.
4. Samodzielne kolorowanie rysunków w programie graficznym –
ę
wiczenia praktyczne.
• Obja
Ļ
nienie uczniom, gdzie znale
Ņę
i jak uruchomi
ę
plik:
cwiczenie_A
.
• Kolorowanie zwierzaków w programie graficznym (
ę
w. 2).
• Obja
Ļ
nienie uczniom, gdzie znale
Ņę
i jak uruchomi
ę
plik:
cwiczenie_B
.
• Kolorowanie obrazka w programie graficznym (
ę
w. 3).
• Zapisanie najciekawszych rysunków przy pomocy nauczyciela.
• Wydrukowanie obrazków (je
Ļ
li nauczyciel dysponuje kolorow
Ģ
drukark
Ģ
).
5. Uruchomienie programu z
płyty „Szkoła na miar
ħ
”
(kl. 1 sem. 1) i samodzielne
wykonanie
ę
wicze
ı
z zagadnie
ı
: 2. (ekran 6), 5. (ekran 2) i 6. (
ę
w. 3).
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
NJWS1_20_Przed_ostatnim_dzwonkiem.pdf
(47 KB)
NJWS1_cwiczenie_H(1).odt
(4 KB)
NJWS1_obrazki.odt
(468 KB)
NJWS1_cwiczenie_I(1).odt
(5 KB)
kompu_w_nauczaniu2006.pdf
(102 KB)
Inne foldery tego chomika:
4 pory roku
ADHD
dyplomy
dzienniki
ekologia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin