NJWS1_7_Farby_w_dlon.pdf

(41 KB) Pobierz
Microsoft Word - 7_Farby_w_dlon.doc
Temat 7. Farby w dło ı !
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– słucha ze zrozumieniem tekstu czytanego przez nauczyciela
– posługuje si ħ narz ħ dziem Wypełnianie kolorem oraz skrótem Ctrl+Z
– samodzielnie koloruje rysunek w programie graficznym
– samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie „Szkoła na miar ħ ”.
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 16–17, CD
„Szkoła na miar ħ ” (kl. 1 sem. 1); podstawowy zestaw komputerowy, program graficzny,
np. MS Paint, pliki: cwiczenie_A i cwiczenie_B
Uwaga! Przed zaj ħ ciami nauczyciel powinien zadba ę , by na wszystkich komputerach, na
których pracuj Ģ uczniowie, był łatwy dost ħ p do plików: cwiczenie_A , cwiczenie_B .
Przebieg zaj ħę
1. Przypomnienie sposobu wł Ģ czania i wył Ģ czania komputera oraz uruchamiania
programów.
2. Czy lubi ħ malowa ę ? Co najbardziej lubi ħ malowa ę ? – swobodne rozmowy na temat
malowania.
• Porównanie rysunków myszki szukaj Ģ cej sera narysowanej w czasie poprzednich zaj ħę .
• Kolorowanie rysunków konturowych – ę wiczenie grafomotoryczne doskonal Ģ ce
umiej ħ tno Ļę klasyfikowania ( ę w. 1).
• Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela (s. 16).
3. Poznanie programu graficznego, np. MS Paint.
• Prezentacja na wybranym komputerze ikony programu graficznego (np. MS Paint) oraz
działania narz ħ dzia Wypełnianie kolorem .
• Pokaz sposobu wypełniania kolorem rysunków konturowych zwierz Ģ t: nauczyciel zwraca
uwag ħ na niebezpiecze ı stwo pokolorowania konturu zamiast wypełnienia go kolorem.
• Demonstracja sposobu cofni ħ cia ruchu – działanie skrótu Ctrl+Z (s. 17).
• Zapoznanie z wierszykiem „Twój przyjaciel – Kontrol Z” – pierwsza zwrotka: zeszyt
ę wicze ı s. 17, cały wiersz w pliku „kontrol_z”.
4. Samodzielne kolorowanie rysunków w programie graficznym – ę wiczenia praktyczne.
• Obja Ļ nienie uczniom, gdzie znale Ņę i jak uruchomi ę plik: cwiczenie_A .
• Kolorowanie zwierzaków w programie graficznym ( ę w. 2).
• Obja Ļ nienie uczniom, gdzie znale Ņę i jak uruchomi ę plik: cwiczenie_B .
• Kolorowanie obrazka w programie graficznym ( ę w. 3).
• Zapisanie najciekawszych rysunków przy pomocy nauczyciela.
• Wydrukowanie obrazków (je Ļ li nauczyciel dysponuje kolorow Ģ drukark Ģ ).
5. Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 1) i samodzielne
wykonanie ę wicze ı z zagadnie ı : 2. (ekran 6), 5. (ekran 2) i 6. ( ę w. 3).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin