NJWS1_16_Magiczne_zaklecia.pdf
(
56 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - 16_Magiczne_zaklecia.doc
Temat 16.
Magiczne zakl
ħ
cia
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi
Ģ
gni
ħ
cia ucznia:
– wie, co to znaczy
skopiowa
ę
element
i
wklei
ę
element
– wie, w jaki sposób mo
Ň
na skopiowa
ę
i wklei
ę
wybrany element (zna skróty klawiszowe
Ctrl+C, Ctrl+V)
– samodzielnie zaznacza, przenosi, kopiuje i wkleja wybrany element we wskazane miejsce
– samodzielnie wykonuje
ę
wiczenia na płycie „Szkoła na miar
ħ
”
ĺ
rodki dydaktyczne
: podr
ħ
cznik z
ę
wiczeniami „Zaj
ħ
cia komputerowe” s. 34–35, CD-ROM
„Szkoła na miar
ħ
” (kl. 1 sem. 2); podstawowy zestaw komputerowy, program graficzny,
np. MS Paint, plik:
cwiczenie_K
Uwaga!
Przed zaj
ħ
ciami nauczyciel powinien zadba
ę
, by na wszystkich komputerach, na
których pracuj
Ģ
uczniowie, był łatwy dost
ħ
p do pliku:
cwiczenie_K
.
Przebieg zaj
ħę
:
1.
Wprowadzenie do tematu zaj
ħę
•
Wysłuchanie tekstu wst
ħ
pu do tematu czytanego przez nauczyciela (s. 34).
•
Wyja
Ļ
nienie uczniom znaczenia wyrazu „kopia”.
•
Wyja
Ļ
nienie uczniom zwi
Ģ
zku mi
ħ
dzy pierwszymi literami imion wró
Ň
ek a
wypowiadanymi przez nie zakl
ħ
ciami: liter
ħ
„C” mo
Ň
na czyta
ę
jak liter
ħ
„K” (Kopia),
a liter
ħ
„V”– tak jak liter
ħ
„W” (Wklejka).
•
Napisanie imion wró
Ň
ek i liter-zakl
ħę
(
ę
w. 1 i 2 s. 34).
•
Wysłuchanie przez uczniów tekstu o staruszce:
Za siedmioma komputerami, za siedmioma klawiaturami, w domku pod lasem, sama
jak palec, mieszkała staruszka. Przyszła sroga zima, a biedna starowinka czuła si
ħ
bardzo samotna. Pewnego dnia dowiedziała si
ħ
,
Ň
e przyjad
Ģ
do niej ukochane wnuki.
Starsza pani była bardzo szcz
ħĻ
liwa, ale wkrótce na jej twarzy zago
Ļ
cił smutek.
Przypomniała sobie,
Ň
e nie ma czym pocz
ħ
stowa
ę
go
Ļ
ci. Do najbli
Ň
szego sklepu było
bardzo daleko, a wszystkie drogi zasypał
Ļ
nieg. Postanowiła poprosi
ę
o pomoc wró
Ň
k
ħ
Kopi
ħ
i wró
Ň
k
ħ
Wklejk
ħ
. Wró
Ň
ki, gdy tylko si
ħ
o tym dowiedziały, wnet przybyły z
pomoc
Ģ
.
•
Wklejanie naklejek w odpowiednie miejsca (
ę
w. 3 s. 34).
2.
Nauka zaznaczania, przenoszenia, kopiowania i wklejania wybranych elementów
graficznych (
ę
w. 4 s. 35)
•
Otwarcie pliku
cwiczenie_K
.
•
Prezentacja narz
ħ
dzia
Zaznacz
i
Zaznacz dowolny kształt
– omówienie ró
Ň
nic mi
ħ
dzy
narz
ħ
dziami (narz
ħ
dzie
Zaznacz
ma kształt prostok
Ģ
ta, a narz
ħ
dzie
Zaznacz dowolny
kształt
nie ma jednego kształtu).
Zwrócenie uwagi na
mo
Ň
liwo
Ļę
„przeci
ħ
cia”
przerywan
Ģ
lini
Ģ
zaznaczanego elementu, co b
ħ
dzie skutkowało tym,
Ň
e element
b
ħ
dzie przeniesiony lub skopiowany jedynie w zaznaczonej cz
ħĻ
ci.
•
Prezentacja przenoszenia zaznaczonego elementu na wybrane miejsce.
•
Samodzielne zaznaczanie i przenoszenie wybranych elementów.
•
Prezentacja kopiowania i wklejania wybranych elementów za pomoc
Ģ
skrótów
klawiszowych : Ctrl + C (kopiuj), Ctrl + V (wklej).
•
Przeczytanie rymowanek dotycz
Ģ
cych skrótów klawiszowych Ctrl+C i Ctrl + V.
ņ
eby kot bli
Ņ
niaka miał
ņ
eby kwiatek nie by sam
ņ
eby
Ň
aby były dwie
Wci
Ļ
nij najpierw Kontrol C (Ctrl +C)
By kociego widzie
ę
brata
Kwiat podobny był do kwiata
Z
Ň
aby
Ň
ab
ħ
Ň
eby
Ļ
miał
Musisz wcisn
Ģę
Kontrol V (Ctrl+V)
•
Samodzielne kopiowanie i wklejanie elementów graficznych.
•
Samodzielne pokolorowanie i zapisanie pracy.
3.
Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar
ħ
”
(kl. 1 sem. 2) i samodzielne
wykonanie
ę
wiczenia z zagadnienia 2. (ekran 4).
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
NJWS1_20_Przed_ostatnim_dzwonkiem.pdf
(47 KB)
NJWS1_cwiczenie_H(1).odt
(4 KB)
NJWS1_obrazki.odt
(468 KB)
NJWS1_cwiczenie_I(1).odt
(5 KB)
kompu_w_nauczaniu2006.pdf
(102 KB)
Inne foldery tego chomika:
4 pory roku
ADHD
dyplomy
dzienniki
ekologia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin