NJWS1_16_Magiczne_zaklecia.pdf

(56 KB) Pobierz
Microsoft Word - 16_Magiczne_zaklecia.doc
Temat 16. Magiczne zakl ħ cia
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– wie, co to znaczy skopiowa ę element i wklei ę element
– wie, w jaki sposób mo Ň na skopiowa ę i wklei ę wybrany element (zna skróty klawiszowe
Ctrl+C, Ctrl+V)
– samodzielnie zaznacza, przenosi, kopiuje i wkleja wybrany element we wskazane miejsce
– samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie „Szkoła na miar ħ
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 34–35, CD-ROM
„Szkoła na miar ħ ” (kl. 1 sem. 2); podstawowy zestaw komputerowy, program graficzny,
np. MS Paint, plik: cwiczenie_K
Uwaga! Przed zaj ħ ciami nauczyciel powinien zadba ę , by na wszystkich komputerach, na
których pracuj Ģ uczniowie, był łatwy dost ħ p do pliku: cwiczenie_K .
Przebieg zaj ħę :
1.
Wprowadzenie do tematu zaj ħę
Wysłuchanie tekstu wst ħ pu do tematu czytanego przez nauczyciela (s. 34).
Wyja Ļ nienie uczniom znaczenia wyrazu „kopia”.
Wyja Ļ nienie uczniom zwi Ģ zku mi ħ dzy pierwszymi literami imion wró Ň ek a
wypowiadanymi przez nie zakl ħ ciami: liter ħ „C” mo Ň na czyta ę jak liter ħ „K” (Kopia),
a liter ħ „V”– tak jak liter ħ „W” (Wklejka).
Napisanie imion wró Ň ek i liter-zakl ħę ( ę w. 1 i 2 s. 34).
Wysłuchanie przez uczniów tekstu o staruszce:
Za siedmioma komputerami, za siedmioma klawiaturami, w domku pod lasem, sama
jak palec, mieszkała staruszka. Przyszła sroga zima, a biedna starowinka czuła si ħ
bardzo samotna. Pewnego dnia dowiedziała si ħ , Ň e przyjad Ģ do niej ukochane wnuki.
Starsza pani była bardzo szcz ħĻ liwa, ale wkrótce na jej twarzy zago Ļ cił smutek.
Przypomniała sobie, Ň e nie ma czym pocz ħ stowa ę go Ļ ci. Do najbli Ň szego sklepu było
bardzo daleko, a wszystkie drogi zasypał Ļ nieg. Postanowiła poprosi ę o pomoc wró Ň k ħ
Kopi ħ i wró Ň k ħ Wklejk ħ . Wró Ň ki, gdy tylko si ħ o tym dowiedziały, wnet przybyły z
pomoc Ģ .
Wklejanie naklejek w odpowiednie miejsca ( ę w. 3 s. 34).
2.
Nauka zaznaczania, przenoszenia, kopiowania i wklejania wybranych elementów
graficznych ( ę w. 4 s. 35)
Otwarcie pliku cwiczenie_K .
Prezentacja narz ħ dzia Zaznacz i Zaznacz dowolny kształt – omówienie ró Ň nic mi ħ dzy
narz ħ dziami (narz ħ dzie Zaznacz ma kształt prostok Ģ ta, a narz ħ dzie Zaznacz dowolny
kształt nie ma jednego kształtu). Zwrócenie uwagi na mo Ň liwo Ļę „przeci ħ cia”
przerywan Ģ lini Ģ zaznaczanego elementu, co b ħ dzie skutkowało tym, Ň e element
b ħ dzie przeniesiony lub skopiowany jedynie w zaznaczonej cz ħĻ ci.
Prezentacja przenoszenia zaznaczonego elementu na wybrane miejsce.
Samodzielne zaznaczanie i przenoszenie wybranych elementów.
Prezentacja kopiowania i wklejania wybranych elementów za pomoc Ģ skrótów
klawiszowych : Ctrl + C (kopiuj), Ctrl + V (wklej).
Przeczytanie rymowanek dotycz Ģ cych skrótów klawiszowych Ctrl+C i Ctrl + V.
ņ eby kot bli Ņ niaka miał
ņ eby kwiatek nie by sam
ņ eby Ň aby były dwie
Wci Ļ nij najpierw Kontrol C (Ctrl +C)
By kociego widzie ę brata
Kwiat podobny był do kwiata
Z Ň aby Ň ab ħ Ň eby Ļ miał
Musisz wcisn Ģę Kontrol V (Ctrl+V)
Samodzielne kopiowanie i wklejanie elementów graficznych.
Samodzielne pokolorowanie i zapisanie pracy.
3.
Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 2) i samodzielne
wykonanie ę wiczenia z zagadnienia 2. (ekran 4).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin