gitara_przykladowa_lekcja.pdf

(793 KB) Pobierz
GIT21_9A.EPS
259301086.050.png
Analiza
harmoniczna
TAKTY
AKORDY
1
F-dur z nona˛ wielka˛ (nuta "g")
2
C-dur
3
F-dur z nona˛ wielka˛
4
w cało´ci akord E-dur
5
E-dur, E-dur septymowy, F-dur z septyma˛ wielka˛
6
E-dur
7 i 8
F-dur z septyma˛ wielka˛ i E-dur
Pierwsza falseta
Analiza
harmoniczna
TAKTY
AKORDY
1–7
w taktach tych melodia grana w dolnym głosie oparta jest na d´wi˛kach diatonicznych
(gamowła´ciwych) gamy C-dur
2, 4, 8
rozło˙ony akord E-dur
Wskazówki
wykonawcze
W pierwszych czterech taktach tematu "Soleares" wyst˛puje omawiane ju˙ rasgueado czterouderze-
niowe i rozło˙ony akord E-dur.
W taktach 5 i 6 akordy gramy technika˛ rasgueado czterouderzeniowe w gór˛ i w dół, w szóstym takcie
na pierwsza˛ ósemk˛ przypada golpe.
Takty 7 i 8 to arpeggiowane akordy grane kciukiem.
Melodia pierwszej falsety musi by´ grana kciukiem sposobem apoyando.
´ w. 10.
.
– 6 –
259301086.057.png 259301086.058.png 259301086.059.png 259301086.001.png 259301086.002.png 259301086.003.png 259301086.004.png 259301086.005.png 259301086.006.png 259301086.007.png 259301086.008.png 259301086.009.png 259301086.010.png 259301086.011.png 259301086.012.png 259301086.013.png 259301086.014.png 259301086.015.png 259301086.016.png 259301086.017.png 259301086.018.png 259301086.019.png 259301086.020.png 259301086.021.png 259301086.022.png 259301086.023.png 259301086.024.png 259301086.025.png 259301086.026.png
 
.
.
.
.
W ta´cu "Soleares" po pierwszej falsecie wyst ˛ puja ˛ kolejne falsety, wprowadzaja ˛ c nowe zagadnienie
techniczne i melodyczno-harmoniczne. Druga falseta zbudowana jest z jednego compasu.
Analiza
harmoniczna
TAKTY
AKORDY
1
oparty jest na akordzie a-moll
2
C-dur
3
na pierwszej i trzeciej mierze taktu – akord F-dur septymowy, a na drugiej mierze –
akord C-dur
4
E-dur
Wskazówki
wykonawcze
Melodi ˛ w dolnym głosie prosimy postara´ si ˛ gra´ sposobem apoyando, a pozostałe nuty tirando.
´ w. 11.
:
.
Trzecia falseta napisana jest na technik˛ arpeggio, a zawiera si˛ w dwunastu taktach.
Analiza
harmoniczna
TAKTY
AKORDY
1, 3, 5, 11 oparte sa˛ na akordach a-moll
2, 4, 6, 8,
10, 12
E-dur
7, 9
d´wi˛ki akordu d-moll z nona˛ (bez kwinty)
Wskazówki
wykonawcze
Trzecia falseta wykorzystuje arpeggio trzypalcowe czteroelementowe: p, i, m, i , w którym kciuk gra
sposobem tirando. Przy zmianach pozycji w taktach 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11 palce lewej r˛ki nie powinny
traci´ kontaktu ze strunami, co pozwoli Pa´stwu na błyskawiczna˛ zmian˛ pozycji.
– 7 –
259301086.027.png 259301086.028.png 259301086.029.png 259301086.030.png 259301086.031.png 259301086.032.png 259301086.033.png 259301086.034.png 259301086.035.png 259301086.036.png 259301086.037.png 259301086.038.png 259301086.039.png 259301086.040.png 259301086.041.png 259301086.042.png 259301086.043.png 259301086.044.png 259301086.045.png 259301086.046.png 259301086.047.png 259301086.048.png 259301086.049.png 259301086.051.png 259301086.052.png 259301086.053.png 259301086.054.png 259301086.055.png 259301086.056.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin