Szkoła Podstawowa w Chlebowie
Sprawozdanie z realizacji zadań zespołu przedmiotowego
matematyczno – przyrodniczego
I semestr roku szkolnego 2009/2010W skład zespołu matematyczno - przyrodniczego działającego przy Szkole Podstawowej w Chlebowie wchodzą nauczyciele:
- Izabela Białas – przewodnicząca zespołu
- Jolanta Pośka
-Jolanta Junkiert
- Ilona Sylwestrzak
Główne cele, jakie przedsięwziął sobie zespół na bieżący rok szkolny to:1.Poprawa procesu nauczania i uczenia.2.Kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów.3.Samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli.4.Doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole.Realizacja zadań zespołu matematyczno – przyrodniczego za I semestr roku szkolnego 2009/2010
1. Zespół nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych w I semestrze odbył 5 spotkań, na których:
a) Omówiono zasady współpracy oraz określono zadania do realizacji w roku szkolnym 2009/2010.b) Opracowano roczny plan pracy zespołu.c) Dokonano analizy programów nauczania pod kątem korelacji międzyprzedmiotowej.d) Przeprowadzono analizę planów wynikowych z poszczególnych przedmiotów- ich zgodność z podstawą programową
e) Przeanalizowano istniejący system oceniania WSO, oraz przedmiotowe systemy oceniania.f) Opracowano wymagania programowe oraz szczegółowe kryteria oceniania wiedzy i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.g) Na bieżąco opracowywano testy sprawdzające wiedzę i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.h) Omówiono przygotowania do Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Kangur 2010” dla uczniów klas III – VI szkoły podstawowej oraz do szkolnych konkursów przedmiotowych.i) Przeanalizowano wyniki nauczania z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych za I semestr roku szkolnego 2009/2010.j) Omówiono sukcesy i porażki dydaktyczne w nauczanych przedmiotach matematyczno – przyrodniczych.k) Dyskutowano nad bieżącymi problemami z nauczanych przedmiotów.2. W I semestrze p. Izabela Białas prowadził w ramach godzin świetlicowych zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla uczniów mających trudności z opanowaniem zagadnień programowych. Każdy z uczniów mógł podczas tych zajęć nadrobić braki w umiejętnościach.3. Nasi uczniowie na zajęciach techniki wykonywali ozdoby, którymi dekorowano hol na różnego rodzaju uroczystości oraz apele.4. W naszej szkole został przeprowadzony konkurs szkolny „Kartka świąteczna”. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:I miejsce zajął Andrzej Grynda kl. IV
II miejsce zajął Adrian Czerwiński kl. IV
III miejsce zajęły Karolina Okoń kl. VI oraz Nikola Kostrzewska kl.II5. Współpracowano z nauczycielami innych zespołów w celu omówienia bieżących spraw dydaktyczno – wychowawczych szkoły.6. Członkowie zespołu w czasie I semestru roku szkolnego 2009/2010 współpracowali ze sobą bogacąc bazę prac klasowych, testów, pomocy dydaktycznych, dzielili się doświadczeniami oraz wymieniali między sobą materiały dydaktyczne, wskazywali różne źródła informacji, wspierali się w rozwoju zawodowym.Wnioski do dalszej pracy:1.Opracować i wdrożyć metody pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce według indywidualnych potrzeb i możliwości.2.Zachęcać uczniów do udziału w zewnętrznych i wewnętrznych konkursach matematyczno – przyrodniczych.3.Aby uzyskać lepsze wyniki w konkursach przedmiotowych należy przygotowywać naszych uczniów już od klasy pierwszej4.Rozmawiać z uczniami na temat problemów w nauce oraz ich zainteresowań.5.Stosować w swojej pracy aktywizujących metod nauczania w celu podwyższenia atrakcyjności i efektywności nauczania.6.Często kontrolować wyniki nauczania z poszczególnych przedmiotów.7.Konsekwentnie oceniać wiedzę i umiejętności ucznia.8.Poszukiwać i wdrażać do praktyki szkolnej nowych rozwiązań dydaktycznych.
Opracowała Izabela Białas
eyek