Sprawozdanie z realizacji zadań zespołu przedmiotowego I sem2010(1).doc

(35 KB) Pobierz
Sprawozdanie z realizacji zadań zespołu przedmiotowego

 

Szkoła Podstawowa w Chlebowie

Sprawozdanie z realizacji zadań zespołu przedmiotowego

matematyczno – przyrodniczego

 

I semestr roku szkolnego 2009/2010

W skład zespołu matematyczno - przyrodniczego działającego przy Szkole Podstawowej w Chlebowie wchodzą nauczyciele:

- Izabela Białas – przewodnicząca zespołu

- Jolanta Pośka

-Jolanta Junkiert

- Ilona Sylwestrzak



Główne cele, jakie przedsięwziął sobie zespół na bieżący rok szkolny to:
1.Poprawa procesu nauczania i uczenia.
2.Kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów.
3.Samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli.
4.Doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole.

Realizacja zadań zespołu matematyczno – przyrodniczego za I semestr roku szkolnego 2009/2010


1. Zespół nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych w I semestrze odbył 5 spotkań, na których:

a) Omówiono zasady współpracy oraz określono zadania do realizacji w roku szkolnym 2009/2010.
b) Opracowano roczny plan pracy zespołu.
c) Dokonano analizy programów nauczania pod kątem korelacji międzyprzedmiotowej.
d) Przeprowadzono analizę planów wynikowych z poszczególnych przedmiotów- ich zgodność z podstawą programową

e) Przeanalizowano istniejący system oceniania WSO, oraz przedmiotowe systemy oceniania.
f) Opracowano wymagania programowe oraz szczegółowe kryteria oceniania wiedzy i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.
g) Na bieżąco opracowywano testy sprawdzające wiedzę i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów.
h) Omówiono przygotowania do Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Kangur 2010 dla uczniów klas III – VI szkoły podstawowej oraz do szkolnych konkursów przedmiotowych.
i) Przeanalizowano wyniki nauczania z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych za I semestr roku szkolnego 2009/2010.
j) Omówiono sukcesy i porażki dydaktyczne w nauczanych przedmiotach matematyczno – przyrodniczych.
k) Dyskutowano nad bieżącymi problemami z nauczanych przedmiotów.

2. W I semestrze p. Izabela Białas prowadził w ramach godzin świetlicowych zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla uczniów mających trudności z opanowaniem zagadnień programowych. Każdy z uczniów mógł podczas tych zajęć nadrobić braki w umiejętnościach.


3. Nasi uczniowie na zajęciach techniki wykonywali ozdoby, którymi dekorowano hol na różnego rodzaju uroczystości oraz apele.
4. W naszej szkole został przeprowadzony konkurs szkolny  „Kartka świąteczna”. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce zajął Andrzej Grynda kl. IV

II miejsce zajął Adrian Czerwiński kl. IV

III miejsce zajęły Karolina Okoń kl. VI oraz Nikola Kostrzewska kl.II

5. Współpracowano z nauczycielami innych zespołów w celu omówienia bieżących spraw dydaktyczno – wychowawczych szkoły.
6. Członkowie zespołu w czasie I semestru roku szkolnego 2009/2010 współpracowali ze sobą bogacąc bazę prac klasowych, testów, pomocy dydaktycznych, dzielili się doświadczeniami oraz wymieniali między sobą materiały dydaktyczne, wskazywali różne źródła informacji, wspierali się w rozwoju zawodowym.

Wnioski do dalszej pracy:
1.Opracować i wdrożyć metody pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce według indywidualnych potrzeb i możliwości.
2.Zachęcać uczniów do udziału w zewnętrznych i wewnętrznych konkursach matematyczno – przyrodniczych.
3.Aby uzyskać lepsze wyniki w konkursach przedmiotowych należy przygotowywać naszych uczniów już od klasy pierwszej
4.Rozmawiać z uczniami na temat problemów w nauce oraz ich zainteresowań.
5.Stosować w swojej pracy aktywizujących metod nauczania w celu podwyższenia atrakcyjności i efektywności nauczania.
6.Często kontrolować wyniki nauczania z poszczególnych przedmiotów.
7.Konsekwentnie oceniać wiedzę i umiejętności ucznia.
8.Poszukiwać i wdrażać do praktyki szkolnej nowych rozwiązań dydaktycznych.

Opracowała Izabela Białas

Zgłoś jeśli naruszono regulamin