Wybuchł pożar. Co robić.pdf
(
549 KB
)
Pobierz
modul_3.qxd
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH
Dzieñ aktywnoœci „Kultura bezpieczeñstwa”
Ośrodek tematyczny:
Chcê wiedzieæ coraz wiêcej
Temat dnia: „Wybuchł pożar. Co robić?”
Cele ogólne:
•
przybli¿enie pracy stra¿aka i jego wizerunku,
•
doskonalenie umiejêtnoœci prawid³owego powiadamiania odpowiednich s³u¿b o niebezpieczeñstwie,
•
rozwijanie logicznego myœlenia,
•
uwra¿liwienie uczniów na trud pracy stra¿aka.
Cele szczegółowe:
Uczeñ:
•
zna i potrafi u¿yæ numerów telefonów alarmowych: 997, 998, 999, 112,
•
ma œwiadomoœæ
niebezpieczeñstwa, które niesie po¿ar
,
•
wie, jak wygl¹da strój stra¿aka, jego narzêdzia i wóz,
•
zna piosenkê „Stra¿acy” i potrafi j¹ zaœpiewaæ,
•
potrafi przeprowadziæ wywiad.
Metody nauczania:
•
æwiczeniowo-zdaniowa,
•
analityczno-percepcyjna,
•
pogl¹dowa.
Formy pracy:
•
zbiorowa jednolita,
•
indywidualna jednolita,
•
indywidualna zró¿nicowana,
•
wycieczka do siedziby stra¿y po¿arnej,
•
doœwiadczenie.
Pomoce dydaktyczne:
•
karta pracy ucznia (zadania: tabela matematyczna z has³em, wykreœlanka literowa, kolorowanka matematyczna,
karty do wywiadu, tekst do uzupe³nienia po wycieczce),
•
elementy stroju stra¿ackiego, sprzêt stra¿acki,
•
tekst piosenki „Stra¿acy”, piêciolinia, wartoœci rytmiczne,
•
ilustracje z instrumentami i pojêciami muzycznymi,
•
pianino.
Zapis w dzienniku:
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat spotkania ze stra¿akiem w siedzibie stra¿y po¿arnej. Uwra¿liwienie uczniów
na trud pracy stra¿aka. Nauka piosenki „Stra¿acy” – wartoœci rytmiczne, improwizacja muzyczna. Utrwalenie wiado-
moœci matematycznych. Wykonanie doœwiadczenia – „gaszenie ognia dŸwiêkiem”.
142
MODUŁ III
Cele
Zadania
Czynnoœci
Pomoce
operacyjne
dla uczniów
uczniów
dydaktyczne
Potrafi poprawnie rozwi¹zaæ
zadanie rachunkowe.
Obliczaj¹ przyk³ady rachunkowe
i odczytuj¹ has³o.
Dodaj¹, odejmuj¹, mno¿¹ i dziel¹.
Wyniki zapisuj¹. Odpowiednie litery
umieszczaj¹ w tabeli i czytaj¹ has³o
„STRA¯ PO¯ARNA”
.
Karta pracy
ucznia
Zadanie 1
Materia³
pomocniczy dla
nauczyciela nr 1
Potrafi odczytaæ ukryty numer.
Poprawnie zaznacza dane pola.
Koloruje kartki wed³ug opisu.
Odczytuje napis – numer telefonu.
Zadanie 2
Materia³
pomocniczy
dla nauczyciela
nr 1
Zna wygl¹d sprzêtu
stra¿ackiego, ubioru,
wozu stra¿ackiego.
S³uchaj¹ i zapamiêtuj¹
wiadomoœci na podstawie
wycieczki i wywiadu.
Przeprowadzaj¹ wywiad, zadaj¹
pytania. Sporz¹dzaj¹ notatkê
i formu³uj¹ wnioski.
Zadanie 3,
Zadanie 4
Potrafi prawid³owo wyszukaæ
wyrazy.
Poprawnie wykreœla wyrazy.
Po wyeliminowaniu liter wyrazów
z pozosta³ych odczytuje has³o
„WÓZ STRA¯ACKI”.
Praca grupowa.
Zadanie 5
Materia³
pomocniczy
dla nauczyciela
nr 1
Potrafi u³o¿yæ tytu³ piosenki.
Rozpoznaj¹ instrumenty i pojêcia
muzyczne.
Spoœród pojêæ muzycznych
wybieraj¹ g³oski, zapisuj¹ litery
i czytaj¹ has³o bêd¹ce tytu³em
piosenki.
Zadanie 6
Materia³
pomocniczy
dla nauczyciela
nr 1
Potrafi zapamiêtaæ melodiê i tekst
piosenki.
Nauka piosenki „Stra¿acy” mow¹
rytmizowan¹.
Wykonanie piosenki.
S³uchaj¹ piosenki prezentowanej
przez nauczyciela. Omówienie
treœci. Analizuj¹ rytm, tempo
i liniê melodyczn¹.
Nauka fragmentami i ca³oœciowo.
Wystukiwanie rytmu. Tworzenie
akompaniamentu.
Pianino
Niemelodyczne
instrumenty
perkusyjne
Materia³
pomocniczy
dla nauczyciela
nr 2
Potrafi poprawnie wykonaæ
doœwiadczenie
Przygotowuj¹ doœwiadczenie
i formu³uj¹ wnioski.
Pod kontrol¹ nauczyciela
wykonuj¹ doœwiadczenie
i formu³uj¹ wnioski.
Zadanie 7
Materia³
pomocniczy
dla nauczyciela
nr 1
143
MATERIAŁ POMOCNICZY DLA NAUCZYCIELA NR 1
ROZWIĄZANIA ZADAŃ
Zadanie 1
STRA¯ PO¯ARNA
Zadanie 2
Numer telefonu Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej - 998
Zadanie 5
Rozwi¹zanie – WÓZ STRA¯ACKI
Zadanie 6
Tytu³ piosenki brzmi – STRA¯ACY
Zadanie 7
WNIOSKI WYNIKAJ¥CE Z DOŒWIADCZENIA – Uderzenie palców o foliê sprawia, ¿e wprawiasz w drgania powietrze
wewn¹trz tuby. Powietrze wychodz¹ce z tuby wprawia w ruch powietrze ko³o p³omienia, wiêc p³omieñ gaœnie.
144
MODUŁ III
MATERIAŁ POMOCNICZY DLA NAUCZYCIELA NR 2
145
BEZPIECZEŃSTWO POŻAROWE
KARTA PRACY UCZNIA
Zadanie 1.
Policz, uzupe³nij i odczytaj.
Wykonaj dzia³ania matematyczne. Litery przyporz¹dkowane odpowied-
nim liczbom utworz¹ rozwi¹zanie.
28–27=_____ S
14–7=_____ O
2+6=_____ ¯
9x1=_____ A
8:2=_____ A
100–95=_____ ¯
0+6=_____ P
58–47=_____ N
24:2=_____ A
15–13=_____ T
12:4=_____ R
100:10=_____ R
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Zadanie 2.
Ukryty napis.
Pokoloruj kratki wed³ug opisu. Napisz, czyj to numer telefonu.
Rz¹d A: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14.
Rz¹d B: 1, 4, 6, 9, 11, 14.
Rz¹d C: 1, 4, 6, 9, 11, 14.
Rz¹d D: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12, 13.
Rz¹d E: 4, 9, 11, 14.
Rz¹d F: 4, 9, 11, 14.
Rz¹d G: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14.
OdpowiedŸ:
............................................................................................
146
Plik z chomika:
ATOLINTA
Inne pliki z tego folderu:
Urządzenia elektryczne i gazowe w domu.pdf
(672 KB)
Prąd elektryczny.pdf
(112 KB)
Jak korzystać z różnych narzędzi.pdf
(288 KB)
Pierwsza pomoc.pdf
(268 KB)
Niebezpieczne przedmioty i substancje.pdf
(136 KB)
Inne foldery tego chomika:
- - ! OSTRZEŻENIE!!!
# materiały dla 6-latków
1. Harry Potter i Kamień Filozoficzny
1. Harry Potter i Kamień Filozoficzny(1)
13.Razem w przedszkolu cz1
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin