montaż silnika.PDF

(773 KB) Pobierz
Slajd 1
210208869.051.png 210208869.062.png 210208869.064.png 210208869.065.png 210208869.001.png 210208869.002.png 210208869.003.png 210208869.004.png 210208869.005.png 210208869.006.png 210208869.007.png 210208869.008.png 210208869.009.png
Cz ęś ci i zespo ł y silnika po naprawie
sprawdza si ę , a nast ę pnie montuje.
Przed monta ż em wszystkie cz ęś ci silnika
musz ą by ć umyte i przedmuchane
spr ęż onym powietrzem. Niektóre z nich
sp ł ukuje si ę rzadkim olejem.
Cylindry pokrywa si ę cienk ą warstw ą
oleju o dobrych w ł a ś ciwo ś ciach smarnych.
210208869.010.png 210208869.011.png 210208869.012.png 210208869.013.png 210208869.014.png 210208869.015.png 210208869.016.png 210208869.017.png 210208869.018.png 210208869.019.png 210208869.020.png 210208869.021.png 210208869.022.png
Sk ł adanie silnika rozpoczyna wmontowanie do kad ł uba uk ł adu
korbowego .Najpierw wk ł ada si ęł o ż yska g ł ówne i wa ł korbowy.
Czopy wa ł u i panewki powinny by ć bardzo starannie
oczyszczone i pokryte warstw ą oleju. Nast ę pnie montuje si ę
t ł oki z korbowodami. W silnikach z wymiennymi mokrymi
tulejami mo ż na najpierw w ł o ż y ć t ł ok z pier ś cieniam i
korbowodem do tulei, a potem dopiero osadzi ć je razem z
tulej ą w kad ł ubie. Po w ł o ż eniu t ł oków do wszystkich
cylindrów wk ł ada si ę panewki do korbowodów i pokryw, po
czym zak ł ada si ę je na odpowiednie czopy korbowe. Ś ruby
nale ż y dokr ę ca ć kluczem dynamometrycznym. Bardzo wa ż ne
jest staranne zabezpieczenie nakr ę tek. Po zamontowaniu
uk ł adu korbowego przykr ę ca si ę wewn ę trzne przewody
olejowe, pomp ę oleju,smok i przygotowuje si ę doln ą cz ęść
kad ł uba do zamkni ę cia misk ą olejow ą . Podczas zak ł adania
pompy oleju nale ż y zwróci ć uwag ę na prawid ł owe zaz ę bienie
ko ł a z ę batego nap ę du pompy, nast ę pnie sprawdzi ć , czy
wszystkie ś ruby zosta ł y w ł a ś ciwie dokr ę cone i zabezpieczone
oraz za ł o ż y ć uszczelk ę . Uszczelk ę zwykle obustronnie smaruje
si ę past ą uszczeniaj ą c ą . Misk ę olejow ą przykr ę ca si ę do
kad ł uba, zwracaj ą c uwag ę na w ł a ś ciwe u ł o ż enie si ę uszczelki.
210208869.023.png 210208869.024.png 210208869.025.png 210208869.026.png 210208869.027.png 210208869.028.png 210208869.029.png 210208869.030.png 210208869.031.png 210208869.032.png 210208869.033.png 210208869.034.png 210208869.035.png
Wk ł adanie t ł oków z pier ś cieniami do cylindra .
210208869.036.png 210208869.037.png 210208869.038.png 210208869.039.png 210208869.040.png 210208869.041.png 210208869.042.png 210208869.043.png 210208869.044.png 210208869.045.png 210208869.046.png 210208869.047.png 210208869.048.png
Nast ę pnym montowanym mechanizmem jest uk ł ad rozrz ą du.
Kolejno ść monta ż u zale ż y od rozwi ą zania konstrukcyjnego
tego uk ł adu. Ko ł o nap ę dowe wa ł ka rozrz ą du najcz ęś ciej
osadza si ę na wa ł ku przed w ł o ż eniem go do silnika.
Popychacze i czopy przed wmontowaniem nale ż y
posmarowa ć olejem silnikowym. Podczas zaz ę biania kó ł
nap ę du wa ł ka lub przed za ł o ż eniem ł a ń cucha ( lub paska
z ę batego ) nale ż y zwróci ć uwag ę na znaki umo ż liwiaj ą ce
prawid ł owe zestawienie rozrz ą du. Sposoby znakowania kó ł
s ą ż ne. Nale ż y zawsze sprawdzi ć sposób oznakowania w
instrukcji fabrycznej pojazdu. W przypadku nap ę du
ł a ń cuchem lub paskiem z ę batym wa ż ne jest równie ż
sprawdzenie, czy obydwa ko ł a znajduj ą si ę w jednej
p ł aszczy ź nie. W ł a ś ciwe po ł o ż enie kó ł uzyskuje si ę ,
zmieniaj ą c liczb ę podk ł adek regulacyjnych. Sposób monta ż u
pozosta ł ych elementów mechanizmu rozrz ą du – zaworów,
d ź wigienek, dr ąż ków popychaczy itd. - zale ż y od konstrukcji
silnika. Wi ę kszo ść nowoczesnych silników ma mechanizmy
rozrz ą du umieszczone w g ł owicy.
210208869.049.png 210208869.050.png 210208869.052.png 210208869.053.png 210208869.054.png 210208869.055.png 210208869.056.png 210208869.057.png 210208869.058.png 210208869.059.png 210208869.060.png 210208869.061.png 210208869.063.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin