Pedagogika twórczości - literatura.doc

(26 KB) Pobierz

Twórczość – literatura

1)       W.Andrukowicz, Wokół fenomenu i istoty twórczości, Toruń 1999.

2)       E.de Bono, Naucz się myśleć kreatywnie, Warszawa 1998.

3)       E.de Bono, Myślenie równoległe, Warszawa 1998.

4)       K. Bieluga, Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego, Kraków 2003.

5)       J.Dobrołowicz, Kreatywność uczniów a ich osiągnięcia szkolne, Kielce 2002.

6)       W.Dobrołowicz, Psychodydaktyka kreatywności, Warszawa 1995.

7)       W.Dobrołowicz, Psychologia twórczości w zarysie, Kielce 1982.

8)       J.W. Eby, J.F.Smutny, Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, Warszawa 1998.

9)       W.Frankiewicz, Technika swobodnych tekstów jako metoda kształcenia myślenia twórczego, Warszawa 1983.

10)   R.Gloton, C.Clero, Twórcza aktywność dziecka, Warszawa 1996.

11)   T.Giza, Pedagogika twórczości w pracy nauczycielskiej, Kielce 1998.

12)   A.Góralski (red.), Zadanie, metoda, rozwiązanie, Warszawa 1984.

13)  A.Góralski, Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia, Warszawa 1990.

14)  J.Górniewicz, K.Rubacha, Samorealizacja a uzdolnienia twórcze młodzieży. Przegląd koncepcji i

       studium empiryczne, Toruń 1993.                                       

15)  E.B.Hurlock, Rozwój dziecka, Warszawa 1985.

16)  D.Lewis, Jak wychować zdolne dziecko, Warszawa 1988.

17)  W.Limont, Synektyka a zdolności twórcze, Toruń 1994.

18)  M.Malicka, Twórczość czyli droga w nieznane, Warszawa 1989.

19)  A.Nalaskowski, Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki, Warszawa 1998.

20)  E.Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2001.

21)   E.Nęcka, Proces twórczy i jego ograniczenia, Kraków 1995.

22)  E.Nęcka, TroP ... Twórcze rozwiązywanie problemów, Kraków 1994.

23)  G.I.Nierenberg, Sztuka kreatywnego myślenia, Warszawa 1996.

24)  Z.Pietrasiński, Myślenie twórcze, Warszawa 1969.

25)  S.Popek (red.), Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, Warszawa 1988.

26)  S.Popek (red.), Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka.

27)  W.Puślecki, Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów, Kraków 1998.

28)  M.S.Szymański, Twórczość i style poznawcze uczniów, Warszawa 1987.

29)  K.J. Szmidt, Elementarz twórczego życia, Warszawa 1997.

30)   K.J.Szmidt, Szkice do pedagogiki twórczości, Kraków 2001.

31)   K.J.Szmidt (red.), Dydaktyka twórczości. Koncepcje – problemy – rozwiązania, Kraków 2003.

32)   K.J.Szmidt, K.T.Piotrowski (red.), Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, Kraków 2002,

33)   A.Tokarz (red.), Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej, Kraków 1991.

34)   M.Tomaszewska, Trening kreatywności w rozwijaniu zdolności myślenia twórczego, Szczecin 2003.

35)  A.T.Troskolański, O twórczości. Piśmiennictwo naukowo-techniczne, Warszawa 1978.

36)  J.Trzebiński, Z badań nad uwarunkowaniem oryginalności myślenia, Wrocław 1978.

37)  D.Turska, Dynamika postawy twórczej a typ kształcenia szkolnego młodzieży, Lublin 1994.

39)  W.D.Wall, Twórcze wychowanie w okresie dzieciństwa, Warszawa 1986.

40)  R.Wiechnik, Intelektualne i kreatywne aspekty zdolności do uczenia się, Lublin 1996.

41)  J.Zborowski, Rozwijanie aktywności twórczej dzieci, Warszawa 1986.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin